Xander de Buisonjé trouwt met Flair een record aantal van 50 stellen tegelijk!

Met zoveel mogelijk leuke mensen de onvoorwaardelijke liefde vieren op een unieke en spectaculaire manier. Want zeg nou zelf: all you need is love. Daarom vierde vrouwenweekblad Flair de liefde op Valentijnsdag. Bijzonder trouwambtenaar Xander de Buisonje heeft maar liefst 50 stellen in het echt verbonden in Hotel Arena in Amsterdam. En alle clichés zijn waar: het was een onvergetelijke dag waar de vonken vanaf spatten!

Flair viert de liefde

Vrouwen die wilden trouwen met hun allerbeste vriendin, hun zus, hun buurvrouw, hun kind, hun huisdier, zichzelf: het liep storm met aanmeldingen. En we lazen ze allemaal! Het was heel ontroerend om te zien dat in een tijd waarin narcisme, polarisatie en wederzijds onbegrip regelmatig de boventoon voeren, heel veel lezeressen – net als Flair zelf – heel graag de onvoorwaardelijke liefde wilden vieren. Enthousiast ging de redactie aan de slag met de selectie en met de voorbereidingen van het fantastische feest. 

Druk in de trouwkapel

Ondanks het grootscheepse karakter van dit huwelijksfeest – we hebben het over een symbolische verbintenis, geen wettelijke voltrekking – werd op deze bijzondere dag de persoonlijke aandacht niet uit het oog verloren. Al vroeg op de dag kwamen de trouwlustigen binnendruppelen in Hotel Arena, in Amsterdam. Daar, in de trouwkapel, zou het allemaal gaan gebeuren. Iedereen kon zich aanmelden en alle combinaties kwamen dan ook binnen: kinderen en één van hun ouders, goede vriendinnen die samen iets buitengewoons hebben beleefd, een jong stel dat pas sinds een week verkering heeft en partners die hun bruiloft van twintig jaar terug nog eens wilden herbeleven. Ja, zelfs de liefde tussen baasje en hond zou die dag worden bezegeld. 

In het zonnetje

Elke huwelijkskandidaat werd getrakteerd op een stylish make-over – inclusief visagie en bruidskleding – en kreeg een heuse trouwring cadeau. Professionele fotografen legden alle mooie momenten haarfijn vast en na afloop ontvingen de kersverse echtelieden een voucher voor een weekendje weg.

Het optreden van Xander de Buisonjé als bijzonder trouwambtenaar was indrukwekkend. Precies zoals je het wilt op je trouwdag: met een lach en een traan en elk stel werd op een weergaloze manier in het zonnetje gezet. De bonus kwam achteraf, met een wervelend muzikaal optreden van Xander. Het was een dag om nooit meer te vergeten.

Nagenieten

Onlosmakelijk verbonden met je trouwdag: het nagenieten. Kijk op www.flaironline.nl/viertdeliefde voor foto’s en filmpjes van deze grote dag en het lijkt net alsof je er een beetje bij was.

Dit krijgen vrouwen het liefst voor Valentijnsdag

Nog heel even en de meest positieve dag staat weer voor de deur: Valentijnsdag. Heb jij je altijd al afgevraagd welk cadeau vrouwen het liefst krijgen op Valentijnsdag? Het is een stuk minder spannend dan je denkt. Uit een enquête van STYLETODAY in samenwerking met EasyToys blijkt dat vrouwen snel tevreden zijn en geen origineel cadeau verwachten: een bos bloemen (24 procent) is wat ze het liefst van hun partner krijgen. Op de tweede plek staat lingerie. De top vijf wordt aangevuld door een valentijnskaart, sieraden en chocolade. De vragenlijst is door ruim duizend vrouwen ingevuld.

Cliché

Dat niet iedereen 14 februari als de dag van de liefde ziet, blijkt uit de resultaten: het merendeel van de vrouwen (54 procent) noemt het cliché, maar daardoor ook extra leuk. Slechts 25 procent viert het omdat zij het daadwerkelijk romantisch vindt. Wél eet een derde tijdens Valentijnsdag buiten de deur.

Een tikkeltje spannender

De meeste vrouwen (79 procent) zijn nog nooit teleurgesteld geweest door het Valentijnsgeschenk van hun partner.

Toch staan de vrouwen wel open voor een iets spannender cadeau: ruim 73 procent geeft aan het leuk te vinden om een seksspeeltje van haar partner te krijgen.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

Grote stijging kinder-EHBO onder ouders

140.000 kinderen belanden dankzij ‘ongelukje’ in ziekenhuis

Het aantal bezitters van een EHBO-diploma voor baby’s en kinderen is de afgelopen twee jaar explosief (47%!) gestegen. De reden: nieuwe wetgeving voor de kinderopvang, maar ook steeds meer ouders willen in geval van nood zelf kunnen bijspringen, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu. 

55% van de ouders heeft een ‘ongeluk’ met hun kind meegemaakt. Een val (36%), snijden of stoten (22%), verbranding (15%) en verslikking (13%) komen het meeste voor. Vergiftiging en verdrinking gebeuren zelden, maar zijn wel de grootste angsten onder ouders. Ze willen in geval van nood wel goed beslagen ten ijs komen, toch zijn er nog steeds veel ouders (de meerderheid) die ondanks de stijging nog geen Eerste Hulp-cursus heeft gevolgd. De belangrijkste redenen: duur en tijdrovend.

Eerste Hulp Online

Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu, vindt dat ouders moeten weten wat te doen in geval van een ongeval met hun kind. Het merendeel weet dat nu niet en daarom ontwikkelde de redactie een online videoserie waarin je de basis van kinder-EHBO leert: ‘Jaarlijks belanden er zo’n 140.000 kinderen op de spoedeisende hulp na een ongeval thuis. Vaak in het bijzijn van een ouder. We hebben het Oranje Kruis gevraagd om ons te helpen met deze videoserie. Nee, het is geen vervanger van een officiële EHBO-cursus, maar alle informatie helpt. En hopelijk geeft het ook een extra zetje aan ouders om een erkende cursus te volgen.’

Bang om te stikken

Ouders van Nu deed onderzoek onder bijna 300 respondenten. 41 procent heeft een erkende EHBO-cursus gevolgd. Ze wilden daar het liefst leren wat ze moeten doen bij verstikking en verslikking (45%), hoe je moet reanimeren (22%) en wat te doen bij vergiftiging (10%). 86% voelt zich zekerder nadat ze kinder-EHBO hebben gevolgd. 97% raadt andere ouders aan om ook een cursus te volgen.

Skills in 10x

De 10-delige videoserie van Ouders van Nu wordt gepresenteerd door Lisa Wade en is geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis. De serie is vanaf deze week gratis te bekijken op oudersvannu.nl/video. Bekijk hier een voorbeeldvideo.

VIVA onderzoekt: Ruim de helft van de vrouwen vindt vaginale klachten taboe

Uit onderzoek* blijkt dat ruim de helft (53%) van de vrouwen weleens last heeft van vaginale klachten. De meest voorkomende klacht is jeuk: een kwart van de vrouwen heeft daar weleens last van (25%). Ook heeft ruim een vijfde van de vrouwen weleens last van overmatige afscheiding (21%) of een onaangename geur (21%).  Slechts de helft van de vrouwen gaat naar de huisarts met dit soort klachten (51%). En dat terwijl onbehandelde klachten kunnen leiden tot verergering van de klachten en in sommige gevallen zelfs tot onvruchtbaarheid.

Taboe doorbreken

Praten over vaginale klachten met anderen doen vrouwen liever niet (75%) terwijl juist een zekere mate van openheid ervoor kan zorgen dat je er op tijd bij bent. Op basis van het onderzoek ging de VIVA redactie opzoek naar de verhalen achter deze cijfers. Waarom is het thema nog altijd zo’n taboe? Waarom gaan de meeste vrouwen met bijvoorbeeld een jeukend oog wel direct naar de huisarts maar stellen we dat bij jeuk aan de vagina zo lang mogelijk uit?

Wij willen als VIVA maatschappelijk relevante issues aan de kaak stellen en een rol spelen in het doorbreken van taboes door verhalen van vrouwen te delen en experts aan het woord te laten. Bijvoorbeeld op Viva online,  via social media en natuurlijk in ons weekblad. Daarvoor gebruiken we onze eigen ervaringen, maar laten we ook voorafgaande aan de publicatie, onderzoek uitvoeren naar onderwerpen die doorgaans onderbelicht blijven ’– Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA.

Door de uitgebreide reportage in VIVA 6 – met behalve advies van een arts en seksuoloog ook openhartige verhalen van vrouwen over de klachten, het gevoel van schaamte en de negatieve effecten op hun seksleven – willen we dit gevoelige onderwerp op de kaart te zetten én het taboe erom heen doorbreken.

VIVA 6 ligt vanaf woensdag 7 februari met twee verschillende covers in de winkel.

*Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van weekblad VIVA onder vrouwen in de leeftijd van 20 – 45, 508 respondenten.

Tatum Dagelet deelt het bed met bekende mannen, voor VIVA

Vanaf VIVA 4 (24 januari in de winkel) keert de veelbesproken interviewserie ‘In bed met Tatum’ terug. Van 2005 tot 2008 deelde Tatum Dagelet voor de spraakmakende rubriek het bed met meer dan veertig mannen. Onder andere Mark Rutte, Michiel Huisman en Johnny de Mol lieten zich door Tatum het hemd van het lijf vragen. De onorthodoxe stijl van Tatum Dagelet levert opvallend eerlijke interviews op.

De rubriek was destijds naast populair en veelbesproken, natuurlijk ook gewoon een perfecte manier om leuke mannen te ontmoeten. Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer.

Het lijkt me leuk weer eens met iemand te daten, maar dat is best ingewikkeld op mijn leeftijd. Ik ben 42 en alle leuke mannen zijn óf 25 óf getrouwd. Misschien moet ik eens een nieuwe ‘In bed met’-serie gaan maken. Ontmoet ik nog eens iemand.’ – Tatum Dagelet

Acteur Géza Weisz kruipt als eerste met haar tussen de lakens voor de nieuwe reeks gesprekken. Hij vertelt onder meer over zijn nieuwste bedpartner, daten via Instagram en zijn libido tijdens Expeditie Robinson.

In bed met Tatum

Met haar brutale vragen, de intieme setting en haar eigen openhartigheid zorgt Tatum er voor dat de mannen stuk voor stuk het achterste van hun tong laten zien. Het openhartige interview met Mark Rutte bracht z’n persvoorlichter ernstig in verlegenheid en zorgde op het Binnenhof voor menig opgetrokken wenkbrauw. In bed met Tatum betekent dan ook écht in bed met Tatum. Tatum kruipt dicht tegen haar bedpartners aan en verleidt ze tot ontwapenende onthullingen. Vanaf nu elke maand in VIVA.

Kolfruimtes belabberd geregeld door werkgevers

67% duikt een lege werkruimte in

Ondanks dat vrouwen na hun zwangerschapsverlof recht hebben op een kolfruimte op het werk die voldoet aan de wettelijke eisen, belandt een grote meerderheid nog steeds in het serverhok of tapt hun moedermelk af in de auto. Zo blijkt uit grootschalig onderzoek van Ouders van Nu.

Na je zwangerschapsverlof heb je in Nederland het recht om je moedermelk af te kolven of je kind op het werk te voeden gedurende de eerste 9 maanden na de geboorte. Een werkgever moet dat te faciliteren. Door te zorgen voor een ruimte die rustig is, dicht kan en waar niemand naar binnen kan kijken. Er moet een stopcontact zijn, bij voorkeur stromend water, een comfortabele stoel of bank, het moet er behaaglijk zijn en tochtvrij. Dit alles om borstvoeding, de meest gezonde voeding voor een baby, te stimuleren. En: lukt dat op de werkvloer? Nee, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu onder ruim 1200 vrouwen.

Waar kan ik zitten?

78% van de ondervraagden heeft gekolfd op kantoor. 67% deed dat niet in een ruimte die voldoet aan de wettelijke eisen, omdat deze ruimte niet aanwezig was. Slechts 33% had wel beschikking over een kolfplek die voldeed aan de eisen zoals die in de wet zijn opgenomen. De kwaliteit van deze aangeboden kolfruimtes is redelijk, ze worden gemiddeld gewaardeerd met een 6,8. 

De zorgsector scoort slecht

De ruimtes die, bij gebrek aan een kolfruimte, als alternatief worden aangeboden krijgen een waardering van 5,3. Vooral in de zorg, horeca en onderwijs blijkt het lastig om op vaste tijden en plekken te kolven en zoeken werknemers vaak iedere dag opnieuw naar een leegstaand kantoortje of vergaderruimte. 

Top 5 alternatieve kolfplekken:

1.Leegstaand kantoor of vergaderruimte

  1. De serverkast of kopieerhok
  2. Opslaghok of archiefruimte
  3. Eigen werkplek
  4. (Invaliden)toilet

Ook ‘in de auto’ komt regelmatig voorbij. Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu: ‘Er worden allerlei maatregelen genomen om borstvoeding te stimuleren. En ook een eerlijkere verdeling tussen mannen en vrouwen op de arbeidsmarkt staat al jaren op de politieke agenda. Het feit dat bij veel werkgevers een kolfruimte ontbreekt draagt niet bij aan deze twee doelen en de cijfers zijn daarom dan ook best verontrustend.’ Overigens zijn Nederlandse vrouwen geen opgevers. 50% kolfde, ondanks de slechte voorzieningen toch langer dan 6 maanden, slechts 0,5% stopte binnen een maand.

Deze cijfers en een fotoserie over kolven op de werkvloer gemaakt door Floor Fortunati staan in Ouders van Nu die vanaf vandaag in de winkel ligt.

OvN02 Melk in de meterkast

#IKGEEFOMJE

Margriet start vandaag met de landelijke actie #IKGEEFOMJE. Met deze campagne wil Margriet het belang van aandacht en erkenning voor elkaar benadrukken. #IKGEEFOMJE is een oproep om in actie te komen voor een ander. Om samen het leven in Nederland warmer en vriendelijker te maken. En hiermee een tegengeluid te bieden in een tijd waarin de maatschappij steeds meer lijkt te verharden.

Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet: “Margriet is op een positieve manier maatschappelijk betrokken en geeft aandacht aan ontwikkelingen die ons allemaal aangaan. En een van die ontwikkelingen is de verharding van de samenleving. Het lijkt soms alsof zachte waarden als medemenselijkheid, vriendelijkheid en empathie achterhaald zijn. Met de actie #IKGEEFOMJE wil Margriet het belang van deze waarden juist benadrukken. Daarom gaan we vandaag van start met de actie #IKGEEFOMJE.”

Kom in actie

#IKGEEFOMJE is een oproep om, op wat voor manier dan ook, in actie te komen voor een ander. Voor iemand in de nabije omgeving of verder weg. Die aandacht kan ’m ook in kleine dingen zitten. Van een gesprek aanknopen of het delen van een maaltijd tot het tuinpad aanvegen of samen een uitstapje maken. Allemaal om het leven in Nederland met z’n allen warmer en vriendelijker te maken.

Anita Witzier geeft het startsein

De actie #IKGEEFOMJE wordt de komende weken op verschillende kanalen onder de aandacht gebracht. Vandaag geven Anita Witzier en Leontine van den Bos het startsein van de actie in het Rijksmuseum. In Margriet 51 zit een stickervel waarmee lezeressen worden aangespoord in actie te komen. Dagelijks worden op Margriet.nl mooie cadeaus weggegeven en bezoekers van de site kunnen aangeven wie deze cadeaus in hun ogen verdient. In het hele land zijn posters te zien met daarop #IKGEEFOMJE en de oproep om mee te doen. De redactie komt zelf ook in actie en gaat aan de slag met suggesties die lezeressen hebben aangedragen.

 

100% Echt met Flair

Met grote socialmedia-enquête & unieke splitcover

Waarom alles mooier maken dan het is? Zoals het is, is het goed. Of niet? Vinden we onszelf nog wel mooi zonder Instagramfilters en zijn al die perfecte levens die we op Facebook zien wel zo goed voor ons zelfvertrouwen? Om dat uit te zoeken hield Flair een grote socialmedia-enquête*. En wat blijkt: op social media doen vrouwen zich beter voor dan ze zijn. Zonde, iedere vrouw is goed zoals ze is! Daarom maakt Flair deze week een statement met The Real Issue: een nummer dat 100% echt is. Dat begint met de unieke splitcover, waarop plussize model en blogger Mayra Louise laat zien hoe mooi diversiteit en liefde voor jezelf is.

Uit de socialmedia-enquête blijkt dat verreweg de meeste vrouwen in de leeftijd van 25 tot 45 een account hebben op Facebook. En 66 procent van hen is dagelijks actief. De helft van de vrouwen geeft toe dat hun timeline niet helemaal matcht met hun dagelijks leven. Zelfs 20 procent bewerkt alle foto’s en laat het humeur afhangen van het aantal likes.

De helft van de Nederlandse vrouwen gebruikt meerdere filters, maar er worden ook tanden gebleekt, rimpels verwijderd, kleuren aangepast of lichaamsdelen gefotoshopt. Dat heeft onder andere met onzekerheid te maken: één op de vijf vrouwen geeft aan onzeker te worden van sociale media.

Met de hashtag #ditbenikecht wil Flair vrouwen oproepen om blij te zijn met zichzelf. Niemand is perfect of hoeft dat zijn. Of, zoals covermodel Mayra Louise zegt: ‘Wees echt, je bent mooi zoals je bent.’

Flair 47 ligt vanaf morgen in de winkel.

Flaironline.nl en Flairathome.nl

 

*Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction

Flow Book for Paper Lovers bewijst: print leeft meer dan ooit

Is print dood? Absoluut niet, vinden de makers van Flow. En dat blijkt ook uit de verkoopcijfers van het Book for Paper Lovers, de succesvolle jaarlijkse special van Flow. De vijfde editie van dit boek – dat ruim 300 pagina’s telt en nauwelijks tekst bevat – is vanaf 14 november wereldwijd verkrijgbaar.

Astrid van der Hulst en Irene Smit, creative directors van Flow: ‘Nadat we Flow waren begonnen, was het onze droom een tijdschrift of boek te kunnen maken met alleen beeld erin. Vijf jaar geleden hebben we het Book for Paper Lovers bedacht: zo dik als een telefoonboek, met verschillende soorten papier en paper goodies: ansichtkaarten, briefpapier, enveloppen, inpakpapier, posters. Met illustraties en patronen van internationale illustratoren, en zonder tekst. Het sloeg meteen aan: het eerste boek is inmiddels uitverkocht en een echt collectors item. Inmiddels zijn we aan de vijfde editie toe, zijn er een half miljoen exemplaren in vijf jaar tijd verspreid en krijgen we het hele jaar door mails van fans van over de hele wereld met de vraag wanneer de nieuwe editie komt.

In het Book for Paper Lovers komt alles samen: onze liefde voor papier, maar ook het gevoel dat we over papier hebben. Het was heel lang een gewoon product voor dagelijks gebruik. Maar nu iedereen zo veel online is, is papier een luxe geworden waarmee je jezelf verwent. Je kunt met papier ontsnappen uit de digitale hectische wereld om je heen. Een appje krijgen is leuk, een echte kaart per post speciaal. En wie kent er niet het lekkere gevoel van een nieuw notebook kopen?’ 

Het Book for Paper Lovers 2017 kost € 19,95 en ligt vanaf vandaag in de winkel.

 

AutoWeek Classics

De 43 beste jeugdseries aller tijden

Nostalgisch Veronica Magazine met drie unieke cast-reünies

Terwijl de avonden steeds langer worden gaat Veronica Magazine terug naar de kindertijd van zo’n beetje elke Nederlander. De redactie verzamelde de 43 beste jeugdseries én bracht de cast van drie populaire series na jaren weer bij elkaar. Veronica Magazine 45 ligt vanaf vandaag in de winkel.

ZOOP-film in aantocht

Het Veronica Magazine-team organiseerde reünies met Briefgeheim (1983), Fort Alpha (1996) en ZOOP (2004). Leontine Borsato brak door in Briefgeheim: „We voelden ons echte sterren. Maar het waren wel pittige scènes voor een meisje van vijftien.” Tygo Gernandt over Fort Alpha: „In Amerika had je Beverly Hills 90210. Nederland was ook rijp voor zo’n serie.” Vivienne van den Assem speelde Elise in ZOOP: „Na drie afleveringen kwamen er dranghekken op de set.” Bijgevoegd ook een video met de acteurs van ZOOP. Zij hopen en denken dat er een ZOOP-film komt, maar dan voor de inmiddels volwassen kijkers.

Terug in de kindertijd

Deze nostalgische editie brengt lezers van alle generaties terug in hun kindertijd. Van Pipo de Clown (1958) tot Floris (1969) tot Ti-Ta Tovenaar (1978). Van Q & Q (1974), Bassie en Adriaan (1978) tot De Zevensprong (1982). Van Madelief (1994) tot Dunya en Desie (2002) tot SpangaS (2007). Ook Erik van ’t Wout uit het legendarische Q & Q komt aan het woord: „Ik herinner me vooral de pret met Martin Perels, de andere Q. Ik nam het acteren bloedserieus, hij was altijd aan het dollen. Daardoor kon ik beter spelen, en meer lol hebben.”

Veronica Magazine is het meest complete entertainmentmagazine van Nederland met een bereik van 985.000 lezers per week. Veronica Magazine vertelt je niet alleen hoe laat Eva Jinek haar scherpe vragen stelt, maar ook waar je moet zijn voor de beste films op tv en welke verborgen parels op Netflix je echt eens moet kijken. Daarnaast lees je alles over films in de bioscoop, muziek, games, gadgets, lifestyletrends, uitgaantips; kortom alles wat je wilt weten op entertainmentgebied.

 

 

Het medialandschap is continu in verandering

De informatiebehoefte vanuit de consument is steeds meer versnipperd. Tegenwoordig brengen mediamerken content specifiek gericht op een consument en zijn belevingswereld. Dit is mogelijk omdat we goed op de hoogte zijn van de interesses van de consument. Leer in deze speelgoed infographic meer over de doelgroep die je wilt aanspreken, met welke boodschap en op welk moment.

In opdracht van Sanoma ondervroeg onderzoeksbureau No Ties 505 Nederlanders over informatiebehoefte over speelgoed. Het onderzoek is uitgevoerd in september 2017

Hierbij zijn zowel ouders als grootouders ondervraagd; beiden een belangrijke doelgroep voor de speelgoed branche. Beide doelgroepen hebben andere kenmerken en zijn daarom met een eigen passende boodschap te inspireren. Voor ouders is een sterke boodschap heel anders dan voor grootouders. Dat is waar wij vanuit Sanoma graag een adviserende rol in spelen: Het juiste verhaal, in de juiste context – verteld aan de doelgroep, vanuit een vertrouwde afzender.

Zie hier de infographic van speelgoed:
Infographic_speelgoed

Donald Duck Extra

Het vrolijkste weekblad van Nederland bestaat 65 jaar!

65 lezers onthullen samen unieke cover

Donald Duck Weekblad bestaat 65 jaar! In week 42, in 1952 viel het vrolijke weekblad voor het eerst op de mat en is sindsdien mateloos populair. Wekelijks verschijnen de avonturen van de opvliegende eend bij jong en oud thuis. Dit jaar is de jubileumeditie van het weekblad extra feestelijk door een bijzondere cover gemaakt van de leukste ‘Duckmomentje’-foto’s van de lezers. Deze werd vandaag feestelijk onthuld door 65 enthousiaste lezers die een bezoek mochten brengen aan de Donald Duck redactie.

Verkneukelen

Het vrolijke weekblad is na 65 jaar nog steeds springlevend. Het blad verbindt vele generaties: wie is er niet groot mee geworden? En deze traditie zet zich actief voort. Hoofdredactrice Joan Lommen: Drie, en soms al vier, generaties lezen of hebben de Donald Duck gelezen. Ouders laten het hun kinderen lezen, opa’s en oma’s laten het hun kleinkinderen lezen; ze weten hoeveel plezier zij er vroeger aan beleefden en gunnen dat de kinderen van nu ook. En omdat ze allemaal de stripfiguren en hun eigenaardigheden kennen, kunnen drie generaties er zich samen om verkneukelen.’’ Zo geeft Brigitte (62) aan “Ik ben al sinds 1989 abonnee en lees hem altijd met mijn kinderen en kleinkinderen.”

Donald Duck van Nederlandse bodem

Vandaag de dag wordt het weekblad grotendeels geproduceerd in Nederland en is het tekenen nog steeds handwerk. Donald Duck Weekblad is het grootste gezinsblad van ons land en ook onder mannen en studenten is het ‘t meest gelezen tijdschrift. Na 65 jaar is het weekblad uitgegroeid tot een 360-gradenmerk voor jong en oud.

Dé Donald Duck is uniek in de wereld. Geroemd om zijn gelaagde humor en woordgrappen en de fantastische wereld van Duckstad, waar alles mogelijk is: (elke dag) de loterij winnen, ruimtereizen maken en in geld rondzwemmen. Spannende avonturen, maar ook situaties uit het leven gegrepen en dagelijkse gebeurtenissen staan centraal. Hoofdredactrice, Joan Lommen is trots op 65 jaar een vrolijk weekblad en vertelt wat het weekblad onder meer zo bijzonder maakt: ‘’De herkenbaarheid en de tijdloosheid. Donald is van alle tijden: de gewone man – ook al is ie een eend, die zijn best doet om brood op de plank te krijgen, de huur te betalen en om zijn baan te behouden. Twaalf ambachten en dertien ongelukken. Daarnaast moet hij nog drie neefjes opvoeden en ook flink wat aandacht besteden aan zijn vriendin Katrien. Daar kan iedereen zich in herkennen…”

Iedereen heeft een ‘Duckmomentje’

In de jubileumeditie van het weekblad, die vandaag in de winkel ligt, worden de lezers extra in het zonnetje gezet met een cover die is gemaakt van alle foto’s die de lezers dit jaar hebben geüpload met ‘hun Donald Duck’ op DonaldDuck.nl. Dit leverde een heel divers beeld op, met veel mooie verhalen van jong en oud. Ingrid (44): ‘’Er wordt bijna ruzie gemaakt wie de Donald Duck mag uitpakken. Ik ben meestal de laatste die hem leest…’’ En Anke (9): ‘’Wat ik heb geleerd van Donald Duck Weekblad is dat je altijd moet doorzetten.’’ Opvallend aan de ingezonden foto’s was dat veel kinderen samen met hun dieren de Donald Duck lezen, zoals ook Carsten (11): “Ik lees de Donald Duck altijd samen met mijn hond Tuttebel.”                                          

Vandaag onthulde Hoofdredactrice Joan Lommen samen met Carsten (10), Fleur (11), Jasmijn (8) en Jannes (32 jaar) de speciale cover van de jubileumeditie van het weekblad. De meer dan 65 genodigden werden tevens op een hele grote taart getrakteerd, kregen een kijkje op de redactie en een echte Donald Duck tekenworkshop.

Extra beeldmateriaal is te downloaden via: https://wetransfer.com/downloads/653ad1c66ae8783f22ef7342059818e620171018152421/150506

Donald Duck Weken bij Bruna

Van 16 oktober t/m 12 november krijg je bij Bruna Dagobert Ducks geluksdubbeltje cadeau bij besteding van €7,50 aan Donald Duck producten. Bruna viert de verjaardag van het vrolijke weekblad vier weken lang met de ‘Donald Duck weken’. De winkels staan helemaal in het teken van het 65-jarig jubileum van het weekblad en er wordt een exclusief assortiment gelanceerd.

Aanvullende informatie

  • De jubileumeditie van het weekblad verschijnt op 19 oktober bij de abonnees thuis en in de winkel. Hij is tevens te bestellen op DonaldDuck.nl/jubileum.
  • Op DonaldDuck.nl/duckmomentje zijn alle inzendingen van de lezers nog te bekijken, net als de cover die is samengesteld uit de lezersfoto’s
  • Alle persmaterialen, inclusief presskit met interviews, zijn te vinden op DonaldDuck.nl/pers

NU.nl lanceert carrièreplatform NUwerk

Nieuwssite NU.nl introduceert op 23 oktober NUwerk, dé nieuwe vacaturesite. Het carrièreplatform heeft een groot banenaanbod en een ruime keuze in intermediairs. NUwerk is een samenwerking met bekende vacaturesites als Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

De voordelen

Een groot banenaanbod, alle vacatures in één overzicht en een ruime keuze in intermediairs: het zijn enkele van de voordelen van het nieuwe NUwerk. Het platform heeft als doel de weg naar die ene droombaan zo makkelijk mogelijk te maken. Zo wordt elke vacature maar één keer getoond, dus geen lange lijsten met dubbele vacatures meer. Bieden meerdere intermediairs dezelfde banen aan, dan wordt dit inzichtelijk gemaakt zodat de consument zelf kan kiezen waar hij/zij gaat solliciteren.

Partners

De vacatures worden getoond via een jobfeed die dagelijks wordt geactualiseerd, zodat de nieuwste banen direct zichtbaar zijn. De banen zelf worden aangeboden door de diverse partners van NUwerk. Het carrièreplatform heeft een samenwerking met bekende vacaturesites en intermediairs zoals Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

Carrière nieuws

Naast de nieuwste vacatures biedt NUwerk relevante nieuwsberichten en artikelen over carrière, werkgelegenheid en banen. Voor de consumenten hét nieuwe platform voor alles rondom werk, voor de partners een nieuwe manier om hun doelgroep te bereiken. ‘Dagelijks weten ruim 2,1 unieke personen NU.nl te vinden. Middels werkgerelateerde content van NUcarrière zullen wij een deel van deze (latent)werkzoekenden doorverwijzen naar NUwerk. Voor onze partners betekent dit dat de conversie naar applicant relatief hoog zal liggen,’ aldus Olivier Fornier, projectleider NUwerk.

Libelle grootste online vrouwenplatform van Nederland

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

In september 2017 bereikte Libelle.nl maar liefst 1,67 miljoen unieke bezoekers, aldus NOBO. Hiermee is Libelle’s online vrouwenplatform het grootste van Nederland.

Dieet van Máxima

In het artikel dat het meest werd gelezen in september probeerde Libelle’s Chanan het dieet van koningin Máxima uit. Daarnaast bezochten veel bezoekers de Libelle Feestweken op Libelle.nl, waarmee werd gevierd dat de website onlangs is vernieuwd en is uitgebreid met een Libelle Shop. Tijdens de Libelle Feestweken werd voor maar liefst € 16.197,50 aan prijzen weggegeven, waaronder een reis naar Andalusië.

Ook in print de grootste

Met een bereik van 1,6 miljoen vrouwen per week was Libelle in print al het grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Met de groei van online is het bereik van Libelle gestegen naar een totaalbereik van maar liefst 4,1 miljoen unieke vrouwen per maand.

Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne

65 jaar ‘Lang zullen we lezen’

Donald Duck Weekblad start vandaag ter ere van haar 65-jarig jubileum de nieuwe campagne ‘Lang zullen we lezen’. Eerder dit jaar riep het vrolijke weekblad heel Nederland op om persoonlijke ‘Duck-momenten’ te delen op de website. De leukste inzendingen staan centraal in de jubileumcampagne. Daarnaast zijn alle foto’s terug te vinden op de website en op de cover van de jubileumeditie van het weekblad dat 19 oktober verschijnt. De campagne werd in samenwerking met NOISE ontwikkeld en is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties.

‘Lang zullen we lezen in de Donald Duck’

De lezersschare van Donald Duck Weekblad is de afgelopen 65 jaar uitgegroeid tot een grote en diverse groep. Bijzonder aan deze doelgroep is de variatie in leeftijd van jong tot oud, wat de afgelopen 65 jaar heeft geleid tot vele trouwe lezers. De oproep in het weekblad om ‘Duckmomentjes’ in te sturen zorgde dan ook voor meer dan duizend vrolijke en diverse beelden, die de rol van de Donald Duck binnen het gezinsleven en daarbuiten op een leuke manier zichtbaar maakt.

In de jubileumcampagne staan vier inzendingen centraal. Met deze ‘echte’ reclame van het weekblad staat nu niet alleen de populaire eend centraal, maar vooral ook de lezers. Marketingmanager Marjolijn Hoffmans: “Met deze campagne willen we de relevantie en de grote liefde voor het weekblad tonen. We horen vaak dat ouders blij zijn dat kinderen met smart bij de brievenbus wachten op ‘Dé Donald Duck van deze week’. In deze digitale tijd is dat iets waar wij heel blij van worden! En met ‘Lang zullen we lezen’ vieren we dat extra.’’ De kracht van Donald Duck is de Nederlandse twist. Alle verhalen zijn uniek en meer dan de helft wordt in Nederland geproduceerd door de redactie. Marjolijn: ”In de campagnebeelden koppelen we de door onze lezers ingestuurde foto’s aan de getekende Duckstadwereld. Zo willen we het enthousiasme voor het merk van onze lezers laten zien. Met de Donald Duck kun je wegdromen, zorgeloos genieten en er ook nog wat van opsteken… We willen met deze campagne juist die beleving weergeven.” 

Alle Duckmomentjes zijn te bekijken op DonaldDuck.nl/duckmomentje

65 Jaar Donald Duck Weekblad

Op 19 oktober bestaat Donald Duck Weekblad 65 jaar en het is nog altijd marktleider in het kids segment. Daarnaast is het weekblad het grootste familie- én mannenblad en enorm populair bij studenten. Dankzij de inzet van zowel off- als online media geniet het van bijna 100% naamsbekendheid, een printbereik van bijna 2 miljoen en een grote buzz op social media. Het weekblad is uitgegroeid tot een volwaardig 360-gradenmerk. Het merk omvat naast succesvolle printproducten – van weekblad tot extensies als Donald Duck Junior, pockets en vakantieboeken – ook succesvolle social media kanalen, de website DonaldDuck.nl, een online typecursus ‘DuckTypen’, een 3D-gamewereld ‘DuckWorld’ en een webshop, de ‘Duckstadshop’, met daarin het nieuwe label ‘Donald Duck Wonen’ en een leuke cadeau collectie.

Ga naar https://we.tl/qa9qWj2J28 voor het campagne beeld.

Credits: De campagne is ontwikkeld door het creatieve team van Donald Duck Weekblad in samenwerking met reclamebureau NOISE.

VIVA op de barricades tegen seksueel geweld

VIVA vraagt deze week samen met Fonds Slachtofferhulp en Centrum Seksueel Geweld aandacht voor seksueel geweld tegen vrouwen.  

Seksisme en seksueel geweld zijn – nog steeds – overal. Geen wonder, zolang Donald Trump soepel wegkomt met zijn ‘Grab them by the pussy’ en de al jaren slepende misbruikzaak tegen Bill Cosby, wegens het drogeren en aanranden van Andrea Constand in 2004, onlangs nietig werd verklaard. Het was nota bene de enige strafrechtelijke zaak die was voortgekomen uit de ruim zestig beschuldigingen van seksueel misbruik aan het adres van Cosby.

In Nederland ondervindt 40 procent van de vrouwen seksueel geweld en wordt 1 op de 8 vrouwen verkracht. In 85 procent van de gevallen van seksueel geweld is de dader een bekende 1. Kortom: seksueel grensoverschrijdend gedrag blijkt anno 2017 nog steeds een serieus probleem. Bovendien durven vrouwen die met seksueel geweld te maken hebben gehad niet snel aangifte te doen. Slechts elf procent van de Nederlandse vrouwen doet aangifte van seksueel misbruik 2. Dat cijfer moet en kan omhoog, een goede start is door erover te praten en daar wil VIVA aan bijdragen.

Het thema nummer

Seksueel geweld moet een halt worden toegeroepen. Daarom besteedt VIVA deze week uitgebreid aandacht aan het probleem. Met een uitgebreid dossier met schokkende cijfers, een aangrijpend portret van een slachtoffer en interviews met Iva Bicanic van Centrum Seksueel Geweld en Ineke Sybesma van Fonds Slachtofferhulp. Ook spraken we cabaretière Anke Laterveer -die met haar actie #ZegHet landelijke aandacht kreeg voor seksueel geweld tegen vrouwen- en Geraldine Kemper die voor BNN het programma Verkracht of niet maakte.

#IkOok

VIVA wil met dit themanummer op de barricades om dit ernstige probleem aan de kaak te stellen. En dat is hard nodig. Want al zijn de cijfers schrikbarend hoog, erover praten en snel hulp zoeken blijkt nog steeds lastig. Terwijl dit de kans op medische en psychische problemen aanzienlijk verkleint en de pakkans van de dader juist vergroot. . En daarom is het nodig om aandacht te blijven vragen voor dit thema: om bewustzijn te creëren rondom seksueel geweld, en om het taboe op praten over zulke ervaringen te doorbreken. Want hoe meer vrouwen hierover durven te praten, hoe meer vrouwen zich daarmee gesterkt voelen om hulp te zoeken of zelfs aangifte te doen. Doe met ons mee en deel jouw ervaring met #IkOok. Want samen staan we sterk

1 Bron: Rutgers, 2 Bron: Violence against women

10 jaar VIVA400: genomineerden nu bekend

400 vrouwelijke toptalenten in de spotlights

Voor de tiende keer heeft de VIVA-redactie de jaarlijkse VIVA400 lijst opgesteld. Een imposante lijst met vierhonderd inspirerende, ambitieuze en ondernemende vrouwen. Vandaag zijn de namen van de genomineerden bekend gemaakt op VIVA400.nl. Zij maken kans op één van de vijf felbegeerde VIVA400 Awards in de categorieën; zakenwonders, wereldverbeteraars, krachtpatsers, creatieven en knappe koppen.

VIVA400 is hét platform voor en door ambitieuze en ondernemende jonge vrouwen. Vrouwen die inspireren door wie ze zijn en uitblinken met wat ze doen. Was het tien jaar geleden nog best lastig om zoveel succesvolle vrouwen op te sporen, nu worden vrouwen vaak door elkaar, in grote getale aangedragen voor de lijst. Onderlinge solidariteit tussen vrouwen is echt iets van nu. Eén van de hoofddoelen van VIVA400 is dan ook het creëren van een netwerk van gelijkgezinden: ambitieuze en succesvolle vrouwen.

“Tien jaar geleden, bij de start van VIVA400, was het gesprek over feminisme een hot topic, en dat is het vandaag nog steeds. Deze indrukwekkend lange lijst toont aan dat het in Nederland barst van ambitieuze, ondernemende en talentvolle vrouwen. Het is geweldig dat wij vanuit VIVA elk jaar zoveel vrouwen een podium kunnen bieden met VIVA400.” – Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA en oud Viva400 genomineerde.

Winnaars in de afgelopen tien jaar

Winnaars van de afgelopen tien jaar zijn onder andere Doutzen Kroes (2012), turnster Sanne Wevers (2016) en Lenneke van Ingen (2016) van casting bureau A Million Faces.

“Ik werd vaak neergezet als dat schattige meisje dat met make-up speelde en daarover ‘stukjes’ schreef. Mijn werk werd totaal niet serieus genomen. De VIVA400-award winnen was een keerpunt. Mensen zagen me ineens als ondernemer. Dankzij de VIVA400 was eindelijk voor iedereen duidelijk dat ik een bedrijf run.” – Mascha Feoktistova, oprichter van Beautygloss, winnaar VIVA400 2011.

Feestelijke uitreiking

Het publiek kan tot en met 31 oktober via VIVA400.nl stemmen op hun favoriet. Op basis van de top vijf publieksuitslag kiest de deskundige all female jury per categorie een winnaar. Deze worden bekend gemaakt tijdens de award uitreiking, met presentator Art Rooijakkers als host en presentatrice en vlogger Sanny Verhoeven als co-host, op donderdagavond 23 november. Tijdens de feestelijke avond in Amsterdam worden ook de publieksprijs en de VIVA400 Visionista-Award uitgereikt.

VIVA400 Visionista’s

Begin dit jaar introduceerde VIVA in samenwerking met hoofdsponsor Renault de VIVA400 Visionista’s voor aanstormende talenten. Dé springplank voor deze ambitieuze jonge vrouwen om hen verder te helpen in hun carrière. Na drie afvalrondes strijden nu nog drie finalisten voor de titel VIVA400 Visionista 2017.

De VIVA400 wordt dit jaar mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Renault.

Bereik, inspireer, identificeer en activeer op Margriet Winter Fair

Na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, vindt Margriet Winter Fair vanaf dit jaar plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse stad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestomgeving.

Wees er ook bij en bereik, identificeer en activeer 70.000 bezoekers! Klik hier voor de mogelijkheden en hier voor sampling bij Margriet Winter Fair.

Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.

De vt wonen&design beurs (al 25 jaar!), het antwoord op al jouw woonvragen van (ver)bouwen tot inrichten

Het grootste en meest complete woonevenement van Nederland start het woonseizoen van 3 t/m 8 oktober in de Amsterdam RAI.

Heb je altijd al eens willen binnenkijken bij vtwonen,

Eigen Huis & Interieur, Ariadne at Home, Stijlvol Wonen of WONEN Landelijke Stijl? Wil je de nieuwste trends op meubelgebied bekijken? Ga je bouwen of verbouwen en kan je wel wat advies gebruiken van een architect, domotica specialist, stylist of andere professionals? Ben je op zoek naar een nieuwe keuken, badkamer of vloer? Is je bank aan vervanging toe of wil je hem opfrissen met nieuwe kussens?

Kom dan naar de vt wonen&design beurs. Het antwoord op al jouw woonvragen. De beurs bestaat dit jaar 25 jaar en is daarom extra feestelijk. Bezoek de grootste en meest complete woonbeurs van Nederland van dinsdag 3 t/m zondag 8 oktober in de Amsterdam RAI.

Levensgrote woonhuizen vol inspiratie en trends

Op de vt wonen&design beurs vind je natuurlijk ook de redacties van de vijf bekendste woonbladen van Nederland. vtwonen, Eigen Huis & Interieur, Stijlvol Wonen, Ariadne at Home en WONEN Landelijke Stijl presenteren er compleet ingerichte en gestylde woonhuizen, die je ruimschoots inspiratie bieden voor elke woonruimte, van keuken tot slaapkamer en van hal tot woonkamer. Kom binnen, maak kennis met de redacteuren en geniet van inspirerende trends en verrassende ideeën.

NIEUW: VERBOUWROUTE 

tips, trucs en advies voor al jouw (ver)bouwplannen

Ga je verbouwen? Leuk! Maar ook een behoorlijke klus. Hoe pak je het aan? Wat is er te koop? Waar moet je aan denken? Op deze en heel veel meer vragen rondom het (ver)bouwen van je huis krijg je antwoord op de vt wonen&design beurs. Er staan heel veel experts voor je klaar om antwoord te geven op al jouw woonvragen. Op het grootste adviesplein van Nederland kan je persoonlijk advies boeken: stylingadvies en kleuradvies maar ook architectenadvies en electrostylingadvies. Nu al vragen of nieuwsgierig? Op de site van vtwonenendesignbeurs.nl delen we alvast tips ism Jaap.nl, Bouwgarant, NUwonen.nl en Findio.

Talks of the House: inspirerende lezingen over wonen 

Ook in het woontheater: interessante lezingen door inspirerende sprekers. Bekende namen en merken nemen je enthousiast mee in hun verhaal. Of het nu gaat over kleur, inrichten, duurzaam wonen of verbouwen, een lezing in het woontheater biedt volop informatie en inspiratie om direct mee aan de slag te gaan. Vanaf 1 september kun je online bekijken hoe laat jouw favoriete spreker aantreedt. Het bijwonen van zo’n lezing is bij je ticket inbegrepen, dus kost niks extra. Vanaf 1 september staat het programma online en kan je zien hoe laat jouw favoriete woonstijl tevoorschijn wordt getoverd.

PROFESSIONEEL ADVIES

  1. Aan tafel met een architect

Op het Architecten Adviesplein zitten professionele architecten voor je klaar om antwoord te geven op prangende vragen als: ‘Kan ik deze muur doorbreken?’, ‘Hoe betrek ik de keuken bij mijn woonkamer?’ en ‘Een uitbouw, wat zijn de regels en wat is de beste oplossing voor mijn huis?’ Met het (ver)bouwadvies dat je krijgt, kan je thuis direct verder. Voor deze professionele adviezen, die mogelijk worden gemaakt door Architectenwinkel, moet je wel even een afspraak maken. Vanaf nu kun je via de website een adviesgesprek van 45 minuten inplannen. Hiervoor geldt het speciale beurstarief van € 17,50 per gesprek.

  1. Een stylist brengt je op goede ideeën

Soms heb je geen idee hoe je meer sfeer in je huis kunt brengen, een mooier kleurpalet samenstelt of hoe je die ene woonruimte het beste kunt indelen. Hoe fijn dat er professionele stylisten bestaan! Op de beurs kun je aanschuiven bij een van de stylisten van branchevereniging BNI Crisp. Vanaf nu kun je op de website een stylist selecteren en daar een afspraak van 30 minuten mee inplannen. Ook voor dit stylingadvies geldt het speciale beurstarief van € 17,50. Zeker weten dat je vol goede ideeën huiswaarts keert.

  1. Slimme oplossingen met smart apparaten 

In 45 minuten krijg je advies over hoe je door gebruik te maken van slimme oplossingen (Smart apparaten) je wooncomfort kan verhogen. Ook kun je advies krijgen voor slimme oplossingen in bouwprojecten, van een (eenvoudige) verbouwing tot renovatie en nieuwbouw. Ook wel Smart Ready bouwen genoemd, oftewel klaar maken voor de toekomst. Dit kan in zowel nieuwbouw als bestaande bouw. Voor een goed advies raden we je aan een plattegrond of bouwtekening van je huis mee te nemen en alvast na te denken over je woonwensen, wat moet er Smart worden in huis? Denk aan bijvoorbeeld media (streaming/audio/video), comfort (verwarming, raambekleding, zonwering), beveiliging (camera, bewegingssensor, alarm), netwerk (wifi, glasvezel, coax) of witgoed (wasmachine, koelkast, oven). Vanaf nu kun je via de website een adviesgesprek van 45 minuten inplannen. Hiervoor geldt het speciale beurstarief van € 17,50 per gesprek.

Design Route

Al jaren favoriet bij veel bezoekers: Design Route. Hier tonen de grootste en bekendste Nederlandse meubelmerken de pronkstukken uit hun collectie, van designklassiekers tot de nieuwste ontwerpen. Ontwerpers en fabrikanten zijn op de stand aanwezig en beantwoorden graag al je meubelvragen.

Design Talents 

Op de vt wonen&design beurs vind je naast de gevestigde meubelmerken ook toonaangevende Nederlandse ontwerpers. Deze creatieve genieën gooiden dit jaar hoge ogen op de bekende meubelbeurs in Milaan en presenteren nu hun ontwerpen aan het Nederlandse publiek. Een unieke kans om de ontwerpers persoonlijk te ontmoeten. Die wil je niet missen!

Tip voor bezoekers!

Neem foto’s, tekeningen én de afmetingen mee van de ruimte waar jij mee aan de slag wilt. Zo kan je op de beurs nog gerichter advies krijgen! En kun je niet wachten tot de beurs begint, volg ons dan op facebook en twitter of meld je aan voor de nieuwsbrief. Dan krijg je nu meteen al heel veel informatie en inspiratie.

Vooruitblik woonseizoen

Kijk hier alvast voor een vooruitblik en bezoek de online press room voor beeldmateriaal of meld je aan als pers voor bezoek aan de beurs en perskamer.

Over de vt wonen&design beurs

De beurs is dagelijks geopend van 10 tot 18 uur, op donderdag 5 en vrijdag 6 oktober tot 21 uur. Kijk voor bereikbaarheid en parkeerinformatie op vtwonen.nl/wonen-design-beurs.

Huishouding en mannen nog altijd geen match, maar:

Flairs hete huishoudkalender helpt

Stofzuigen, vaatdoekjes uitkoken, poepluiers verschonen: klusjes die moeten gebeuren, maar niemand heeft er zin in. En mannen drukken vaker hun snor dan vrouwen. Tijd voor verandering, vindt Flair. Hoe we die gaan bereiken? Met Flairs Hete Huishoudkalender, waarin 14 BN’ers het goede voorbeeld geven met stofdoek, wc-borstel en strijkbout. 

Uit recent onderzoek van de OESO – Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling – blijkt dat nergens in Europa mannen gemiddeld evenveel tijd steken in het huishouden en de opvoeding van kinderen als vrouwen. Sterker nog: de Nederlandse man ‘presteert’ onder het gemiddelde. Dat bracht de redactie van Flair op het idee mannen nu eens goed te stimuleren vaker de stofzuiger en strijkbout te laten pakken. Met een Hete Huishoudkalender.

De cijfers van de OESO tonen onder meer aan dat vrouwen wekelijks dubbel zoveel tijd besteden aan het huishouden (20,1 uur tegen 10,1 uur) en kinderen (32,2 uur tegen 16,1 uur) dan mannen. Als mannen mogen kiezen, dan besteden ze liever meer tijd met hun kroost dan poetsen en koken. En dat doen ze dus ook. Maar, en dat met een stevige knipoog: een jaar lang thuis twaalf sexy foto’s met stoute quotes van bekende Nederlanders tegenkomen moet mannen op z’n minst aan het denken gaan zetten, als het aan Flair ligt.

De twaalf maanden op Flairs Hete Huishoudkalender worden gevuld door: Tim Douwsma, Ken Rogers, Dio, Dirk Zeelenberg, Freek Bartels, Jaap Reesema, Freek van Noortwijk, Jebroer, Cyriel Guds, Frank van der Lende, Soy Kroon, Dave von Raven, Martijn Fischer en Maurice Lede.

Flairs Hete Huishoudkalender verschijnt woensdag 6 september bij Flair 36 en is verkrijgbaar op de bekende verkooppunten.