Corona, invloed op het gedrag van de Nederlandse consument – deel 4

Insights uit het onderzoek

 

Een meerderheid van 58% is het niet eens met de stelling dat het normale leven weer begonnen is, tegelijkertijd zegt 40% dat het eigen gedrag vergelijkbaar is met dat voorafgaand aan de corona-uitbraak. 25% kijkt met een (enigszins) positief gevoel terug op de afgelopen periode. Men is nog wel voorzichtig met geld uitgeven (29%) maar een stuk minder dan in week 13 (maart 2020): 42%.

56% volgt het nieuws nog altijd extra intensief. Steeds minder mensen werken (volledig) vanuit huis nu de maatregelen langzaam versoepelen. In week 13 (maart 2020) gaf 64% aan (deels) thuis te werken, in week 25 (juni 2020) is dit 59%. 46% verwacht dat de werksituatie voorlopig hetzelfde blijft.

Bekijk hier de resultaten van het onderzoek.

 

Het onderzoek

Het coronavirus heeft een grote invloed op de leefstijl van de consument. Omdat we op frequente basis het onderzoek ‘Invloed van corona op het gedrag van de Nederlandse consument’ hebben uitgevoerd, kunnen we gedragsontwikkelingen tijdens het coronavirus volgen.

Corona, invloed op het gedrag van de Nederlandse consument – deel 3

Als mediabedrijf doen wij continu onderzoek naar het gedrag van de Nederlandse consument. Zo ook welke invloed het coronavirus heeft op het (media)gedrag van de Nederlandse consument. Dit onderzoek is voor de derde keer uitgevoerd, waardoor er een vergelijking gemaakt kan worden met het gedrag gedurende het coronavirus.

Het merendeel van de respondenten zet het vakantiegeld op de spaarrekening. De meeste (32%) weet ook nog niet wat ze met de vakantie gaan doen. Nu Nederland voorzichtig op gang komt, is 28% van plan een dagje uit te gaan op korte termijn. 44% Van de respondenten geeft aan een mondkapje in huis te hebben, maar deze wordt (nog) niet veel gedragen. Het coronavirus heeft een grote invloed op de leefstijl van de consument. Zo geeft 77% aan minder sociale contacten te hebben en 15% eet gezonder.

Bekijk hier meer resultaten van het onderzoek.

Toen er nog sport was

Corona, invloed op het gedrag van de Nederlandse consument – deel 2

Als mediabedrijf doen wij continu onderzoek naar het gedrag van de Nederlandse consument. Zo ook welke invloed het coronavirus heeft op het (media)gedrag van de Nederlandse consument. Dit onderzoek is een herhaling van drie weken geleden, zodat we een goede vergelijking kunnen maken met het gedrag in de beginfase van het coronavirus.

Men besteedt tijdens het coronavirus extra tijd aan mediagebruik. Ter ontspanning of juist om op de hoogte te blijven van de actualiteit. Het nieuws wordt, na vijf weken coronavirus, nog steeds extra intensief gevolgd (70%). Overigens wel in mindere mate dan drie weken geleden (83%). Ten opzichte van drie weken geleden wordt er meer gesnoept (+6%) en tevens meer alcohol gedronken (+4%). Ook het online winkelen neemt toe in de afgelopen drie weken (+7%). Populaire categorien in e-commerce zijn o.a. zwembaden, skeelers, webcams, tuinplanten en gewichten.

Bekijk hier de resultaten van het onderzoek.

 

Begrijpen, bereiken, bewegen

Nieuwe Scoupy / Sanoma FMCG directeur Martijn Standaart over de combinatie van individuele aankoopdata met data over mediagedrag. “Scoupy is sinds anderhalf jaar onderdeel van de FMCG-divisie van Sanoma en koppelt shopperdata aan het datalake van het mediahuis. Wij weten tot op huisnummerniveau wie jouw product koopt”, vertelt Martijn Standaart.

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Consumenten kunnen via de app van Scoupy meedoen aan cashback-acties door het uploaden van een kassabon van een willekeurige supermarkt.  De hieruit verkregen aankoopdata maken productintroducties of andere winkelacties een stuk effectiever.

Hoe werkt die koppeling precies?

Standaart: ‘Sanoma FMCG koppelt individuele aankoopdata van consumenten aan data over mediagebruik. We brengen marketing en sales samen, voor zowel de lange als de korte termijn. Uiteraard binnen de kaders van de privacywetgeving. Door aankoopdata te combineren met gegevens die we verkrijgen via media en evenementen als Margriet Winterfair of de Libelle Zomerweek, worden klantinzichten scherper. Hierdoor kunnen we onze klanten helpen met nóg betere targeting, dus minder waste en een meetbare hogere ROI van hun marketingcampagnes.’

 Begrijpen, bereiken en bewegen

‘Wij hebben een 360 graden view van de Nederlandse consument en kunnen bereik brengen, inzicht geven, maar klanten ook bewegen naar de winkel toe, of naar een event. Scoupy is met meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers het grootste cashback-platform van Nederland. Met 650.000 e-mail opt-ins en 275.000 push opt-ins. Eind oktober werd een nieuwe mijlpaal bereikt; inmiddels zijn er meer dan 11 miljoen cashbacks uitgekeerd aan consumenten.

Van inzicht naar impact

Sanoma bereikt maandelijks 80 procent van de mensen in Nederland met een portfolio van sterke merken als NU.nl, Ouders van Nu, Flair, Libelle, Margriet, AutoWeek, Donald Duck, vtwonen en Fashionchick.

Standaart: ‘Hierdoor hebben we heel veel data over: gedrag, houding en percepties, profielen, interesses en mediagedrag, waar uiteraard zorgvuldig mee wordt omgegaan. Door de combinatie van Scoupy-data en Sanoma-titels bereiken we bijvoorbeeld consumenten die eerder een product geprobeerd hebben en mensen die op deze groep lijken en dus mogelijk interesse hebben. De Scoupy-data zijn zodoende een belangrijk element in een brede Sanoma-aanpak. Ook kunnen we dankzij waardevolle insights content beter afstemmen op een specifieke doelgroep. Ook op niche-groepen zoals ouderen die frisdrank drinken.’

Standaart vervolgt: ‘Iemand die huisdierenproducten koopt, heeft zeer waarschijnlijk een huisdier en zal waarschijnlijk eerder een goed doel voor dieren steunen. Wij kunnen heel gericht de juiste doelgroep vinden en de juiste boodschap op het juiste moment naar deze doelgroep brengen. We kunnen precies vertellen welke producten, door wie, wanneer en bij welke winkel gekocht zijn. Via een data- en insights dashboard krijgen onze klanten real time inzicht in hun kopersgroep, zelfs tot op huisnummerniveau.’

Waar richt Sanoma FMCG zich op in het nieuwe jaar?

‘Onze ambitie is om strategische samenwerkingen aan te gaan voor de langere termijn. Ik zit hier nu acht weken en heb in die tijd een aantal grote merkleveranciers bezocht. Die staan te kijken wat dit systeem in potentie aan mogelijkheden biedt. Waar we eerst ingezet werden om rotatie op te voeren zie ik in de plannen voor komend jaar de ambitie om echt die data-insights te krijgen op totaal assortimentsniveau, of in ieder geval de portfolio van de leverancier. Door de combinatie van de mediamerken van Sanoma worden steeds vaker langlopende merkcampagnes ingezet. En met succes. Insights, creatie en activatie: we hebben het allemaal in huis.’

Meer weten? Klik hier

Populaire artiesten strijden om Tina Awards

Dit jaar reikt meidenmerk Tina voor het eerst de Tina Awards uit. Populaire artiesten en influencers als Lisa & Lena, Lil’ Kleine, Marije Zuurveld, Kalvijn, Maan, Vajèn van den Bosch en Joy van BeautyNezz, en jeugdprogramma’s als Brugklas, The Voice Kids en AVRO’s Junior Songfestivalstrijden om deze felbegeerde onderscheiding. Na de online stemperiode worden tijdens Tina Festival op attractiepark Duinrell de felbegeerde awards live uitgereikt.

 

Het publiek heeft bepaald. Met maar liefst 240.000 stemmen is nu duidelijk welke finalisten verder strijden binnen de acht verschillende categorieën. Tijdens Tina Festival worden op het hoofdpodium onder toeziend oog van duizenden Tina Festival bezoekers de prijzen op feestelijke wijze aan de winnaars overhandigd. Bezoekers krijgen de kans om deze unieke gebeurtenis van heel dichtbij mee te maken in de zogenaamde VIP-ring. Eén van de VIP-meiden krijgt tijdens de awarduitreiking de kans zelf een Tina Award uit te reiken.

Stemmen via Tina.nl/awards
Wie neemt een enige echte Tina Award mee naar huis? Dat bepaalt het publiek. Er kan tot en met 13 september online worden gestemd op zes van de acht categorieën via Tinafestival.nl/awards. In elke categorie dingen vier finalisten mee naar een award. De winnaars van de Tina Awards ‘Het leukste setje’ en ‘Grootste Tina Festival ster’ worden bepaald door de bezoekers van Tina Festival op 22 en 23 september. Gedurende de dag kan het festivalpubliek stemmen op locatie. De tussenstand wordt live op het hoofdpodium bijgehouden.

Wil je bij de uitreiking zijn? Ga dan snel naar Tinafestival.nl/kaartjes en scoor je kaartje voor Tina Festival. Vooraan staan tijdens de uitreiking? Scoor dan ook gelijk je VIP-kaartje.

Populaire tweeling Lisa & Lena gaan langdurige samenwerking aan met tijdschrift Tina

Het Duitse duo Lisa & Lena, met meer dan 27 miljoen volgers op Musical.ly, mocht voor een week de scepter zwaaien over weekblad Tina en alle online kanalen. Een unieke samenwerking die zich later dit jaar zal uitbreiden met de verschijning van de populaire tweeling op Tina Festival.

Lisa & Lena werden bekend met de video’s die zij plaatsen op de immens populaire app Musical.ly. Via deze app bereiken zij inmiddels dagelijks 27 miljoen volgers, waarmee ze wereldwijd het grootste account in handen hebben. Daarnaast hebben ze een eigen kledinglijn J1MO71 en reizen ze de wereld rond als influencers.

Lisa en Lena aanwezig op alle kanalen van Tina

De populaire tweeling mocht een week lang bepalen wat de lezeressen voorgeschoteld krijgen. Lisa & Lena: “De baas zijn van Tina is hartstikke leuk. We mochten écht alles zelf bedenken en deze Tina samenstellen. We zijn zelfs stripfiguren geworden!” Deze samenwerking is, zoals alle projecten die Tina uitvoert, crossmediaal. In Tina 18, in de winkel op 26 april, staan onder meer exclusieve foto’s van de tweeling, interviews, posters en als extraatje zijn toffe ansichtkaarten waarop de meiden prijken toegevoegd. Ook de online kanalen van Tina staan in het teken van Lisa & Lena met backstage foto’s, quizjes én video’s waaronder een verslag van de speciale meet & greet waarin 11 zielsgelukkige fans tot tranen toe geroerd waren om de meiden in het echt te ontmoeten.

Grootse publiekstrekker weer naar Tina Festival

Tijdens Tina Festival geeft de Duitse tweeling weer acte de présence op 22 en 23 september op Attractiepark Duinrell in Wassenaar. Of in de woorden van Lisa & Lena: “Wij zijn een beetje verliefd op Tina. Tina Festival was het leukste live event wat we vorig jaar hebben aangedaan. We kunnen niet wachten om in september weer naar Duinrell te komen en daar onze fans te ontmoeten.”

Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van Tina, is ontzettend trots op de samenwerking: “Het is geweldig dat niet alleen Tina Lisa & Lena omarmt, maar dat de liefde wederzijds is. Met deze mooie samenwerking kunnen we onze lezeressen blijven verrassen en verwennen met ons mooie weekblad en alles wat daar inmiddels bij hoort. Daar doen we het voor!”

De speciale Lisa & Lena editie ligt vanaf donderdag 26 april in de winkel.

Fashionchick: Your daily look vanaf april 2018 op TLC

Fashionchick brengt influencers en online shopping opnieuw samen in vernieuwd tv-format

Na het overweldigende succes van vier seizoenen ‘Fashionchick: Elke dag een look’ komt Fashionchick opnieuw met een tv-programma dat influencers en online shopping op een unieke manier samenbrengt. In Your daily look op TLC toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves.

Van maandag t/m vrijdag wordt er meerdere keren per dag een nieuwe look getoond op TLC, zodat de Nederlandse vrouw voortaan geïnspireerd voor haar kledingkast kan staan. Net als in Elke dag een look worden de outfits gedragen door bekende influencers en zijn alle looks direct te shoppen op Fashionchick.

Een vernieuwd format

De rol van de influencers krijgt in Your daily look een diepere laag. Zo fungeren zij niet alleen als model maar komen zij ook iedere aflevering aan het woord, waardoor het programma een uniek podium biedt voor iedere influencer en haar stijl. Daarnaast ligt de focus, nog meer dan voorheen, op de outfit en bijbehorende stylingtips. Het vernieuwde format biedt, mede door de aparte YouTube versie van iedere aflevering, meer mogelijkheden voor de klant en zorgt daarmee voor een groter online bereik en een optimale crossmediale exposure.

Kristel Kwast als nieuw gezicht van modeplatform Fashionchick

Ellen Snijder, founder van Fashionchick en hét gezicht van het populaire platform, is een nieuw avontuur aangegaan en heeft het stokje vol vertrouwen overgegeven aan de huidige hoofdredacteur Kristel Kwast. Dat zij een perfecte match is met het merk was al snel duidelijk; Kwast begon als redacteur en maakte in korte tijd de sprong naar hoofdredacteur. Daarnaast presenteerde zij de YouTube serie ‘Fashionchick Bodytypes’ en is zij precies wat de Fashionchick vrouw aanspreekt. Kristel zal dit voorjaar als presentatrice en stylist te zien zijn in Your daily look. Kwast: ‘Ik ben ontzettend trots en blij met mijn nieuwe rol binnen Fashionchick. Ik voel me ongelooflijk vereerd dat Fashionchick en TLC mij de kans geven om – samen met de rest van het team – van Your daily look een groot succes te maken!’

foto credits: Melissa Kanters

Fashionchick & TLC: een cross media powerhouse

Tijdens de zoektocht naar een geschikte zender voor het nieuwe programma voelde TLC al snel als de perfecte match. Kwast: ‘TLC is de grootste vrouwenzender ter wereld en brengt unieke, verrassende en bijzondere programma’s. Daar komt nog eens bij dat de doelgroepen van Fashionchick en TLC naadloos op elkaar aansluiten. Een ideale plek voor Your daily look om de Nederlandse vrouw op dagelijkse basis te inspireren!’. Ook TLC is enthousiast over de samenwerking. ‘Met de samenwerking vergroten we ons digitale bereik en bieden we onze kijkers nieuwe content en inspiratie in de vorm van tips & tricks. De ideale match dus!’, aldus Vanessa Vermeulen, marketing manager TLC.

Fashionchick: Your daily look is vanaf 16 april 2018 van maandag t/m vrijdag rond 20.00 uur te zien op TLC en zal meerdere keren per dag worden herhaald

Soap-enquête in nieuwste Veronica Magazine

Ludo populairst, gastrol Chantal, Katja meest sexy

Ludo Sanders, de rol die Erik Vogel al jaren speelt in Goede Tijden, Slechte Tijden, is het populairste karakter in de soap. Dat is een van de uitkomsten van Veronica Magazine’s soap-enquête.  

Veronica Magazine 16, vanaf vandaag in de winkel, staat voor een groot deel in het teken van het fenomeen soap. Met daarin naast het onderzoek onder bijna 2000 soap-fans op Facebook ook interviews met bekende ex-soapies als Fajah Lourens, Winston Gerschtanowitz en Tanja Jess. Fajah: „Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik álles aan GTST te danken heb.”

Meneer Harmsen

Diezelfde Fajah eindigde als derde in de verkiezing tot meest sexy soapactrice ooit achter winnares Katja Schuurman. Bij de mannen werd Jan Kooijman eerste. Verder bleek dat een derde van de deelnemers Govert Harmsen (de rol van de in 2008 overleden Wik Jongsma) het meest mist in GTST en het liefst Chantal Janzen ziet opdraven in een gastrol.

Comeback ONM

De vraag welke soap het hardst gemist wordt, eindigde in een nipte overwinning van Onderweg naar Morgen op As the World Turns. AD’s tv-columniste Angela de Jong twijfelt over het slagen van een comeback van ONM: „Ik weet niet of er behoefte is aan nog een Nederlandse soap. Gooi liever As the World Turns in de herhaling. Toen die serie stopte, heb ik een partij gehuild.”

Veronica Magazine is het meest complete entertainmentmagazine van Nederland met een bereik van 985.000 lezers per week. Veronica Magazine vertelt je niet alleen hoe laat Jeroen Pauw z’n scherpe vragen stelt, maar ook waar je moet zijn voor de beste films op tv en welke verborgen parels op Netflix je echt eens moet kijken. Daarnaast lees je alles over films in de bioscoop, muziek, gadgets, lifestyletrends, uitgaantips; kortom alles wat je wilt weten op entertainmentgebied.

 

Interview_TV-Soap-was-mijn-doorbraak

Reportage_TV-Soap-Opening-en-Onderzoek

Reportage_Uitslag-Soap-Enquete

Vertragen met de nieuwe Flow Make it yourself-special

We zijn vaak zo druk – met denken, met doen, met to-do-lijstjes afwerken. Bij Flow hebben we gemerkt dat met je handen bezig zijn, iets maken een goede manier is om je hoofd leeg te maken, rustig te worden, te vertragen. Daarom is er nu een nieuwe special vol zelfmaakprojecten die voor iedereen haalbaar zijn.

De nieuwe 190 pagina’s dikke special van Flow staat vol DIY-projecten van Flow-creatieven van over de hele wereld. Niet te moeilijk, en altijd met een groots effect. Met stap voor stap uitleg om zelf aan de slag te gaan: van een kast van sloophout tot een gehaakte tas en van een pop-uptuintje van papier tot een mini-pop met bijpassende outfit. Plus alle patronen die je nodig hebt om aan de slag te gaan en natuurlijk heel veel extra’s als gekleurd papier, DIY-labels en stickers.

Astrid van der Hulst (creative director Flow): “We waren altijd een beetje jaloers als we op Instagram al dat moois voorbij zagen komen van creatieven uit ons Flow-netwerk. Dus hebben we ze gevraagd: leer ons nu eens hoe je dat doet, een tas haken, een kastje maken of een T-shirt bedrukken. Hoe leuk dat er nu workshops in staan uit de hele wereld, van Amerika tot Nieuw-Zeeland, en van mensen als Hello Sandwich, Geertje Aalders, Mikodesign en A Subtle Revelry. We zijn zelf heus niet allemaal van die superhandige creatievelingen, maar af en toe met je handen iets maken is gewoon leuk. En als we íets laten zien met deze special is het dat zo’n boek ook helemaal van nu kan zijn.”

Flow Make it yourself kost € 15,95 en ligt nu (3 april) in de winkel

Over Flow Magazine – Flow bestaat tien jaar en is vanaf dag één een succes. Het is een tijdschrift zonder haast. Over klein geluk, dagelijks leven en het mooie van niet altijd perfect hoeven zijn. Het tijdschrift verschijnt 8x per jaar (plus 6 specials per jaar), heeft een verspreide oplage van 79.132 exemplaren per editie en wordt vertaald in 4 talen en verkocht in meer dan 20 landen. Naast het magazine heeft Flow een succesvolle website en een groot bereik via social media.

Vrouwen zijn het meest onzeker over hun buik

Een gezonde levensstijl is een way of life geworden. We staan uren te zweten in de sportschool en letten op wat we eten. Toch zijn vrouwen nog steeds onzeker over hun lichaam. Uit een enquête van STYLETODAY blijkt dat 55,9 procent van de vrouwen zich niet prettig voelt in korte kleding. Daarbij geven ze aan het meest onzeker te zijn over hun buik (51,8 procent) en benen (21,2 procent). De vragenlijst is door ruim 1.200 vrouwen ingevuld.

Sporten

Het merendeel van de vrouwen geeft aan te sporten. De frequentie varieert van minder dan één keer per week (12,9 procent) tot één keer per week (16,9 procent), 2-3 keer per week (35,7 procent) en meer dan drie keer per week (12,2 procent). Slechts 22,2 procent sport niet. Krachttraining, cardio en groepslessen zijn favoriet.

De voornaamste reden om te sporten is om af te vallen (40,1 procent). Gevolgd door gespierder worden (30,6 procent) en uithoudingsvermogen verbeteren (23,5 procent). De meeste vrouwen (38,2 procent) beoordelen hun lichaam met een 7.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag

Het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina

In 2009 begon GoeieVraag als eerste Q&A-site van Nederland en sindsdien biedt het platform ruimte om vragen te stellen en antwoorden te geven. Uitgegroeid tot een ware community werd GoeieVraag in 2016 geïntegreerd door Startpagina.

Startpagina wil met het nieuwe design GoeieVraag nog beter verbinden met Startpagina.nl. Dit zie je duidelijk terug in het nieuwe uiterlijk. Daarnaast is het nu op GoeieVraag ook mogelijk om kennispartner te worden van een categorie of om een branded content artikel te plaatsen. Voor adverteerders biedt Startpagina zo nieuwe mogelijkheden.

Joey Noordhoorn, Productmanager Startpagina GoeieVraag:

“Al sinds de integratie van GoeieVraag binnen Startpagina zaten we te broeden op het vernieuwen van de website. Door middel van een nieuw design wilden we het grootste vraag- en antwoordplatform dichter bij Startpagina brengen. Daarnaast bezitten we met GoeieVraag een enorme hoeveelheid user generated content en dit biedt kansen voor adverteerders.”

Het succes van GoeieVraag is versterkt door Startpagina en zal nog meer versterkt worden door het nieuwe uiterlijk. De content van GoeieVraag blijkt op het Startpagina.nl domein namelijk nog meer waarde te hebben dan op de zelfstandige titel. Met ruim 325.000 bezoekers per dag is Startpagina GoeieVraag het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland.

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

VIVA onderzoekt: Ruim de helft van de vrouwen vindt vaginale klachten taboe

Uit onderzoek* blijkt dat ruim de helft (53%) van de vrouwen weleens last heeft van vaginale klachten. De meest voorkomende klacht is jeuk: een kwart van de vrouwen heeft daar weleens last van (25%). Ook heeft ruim een vijfde van de vrouwen weleens last van overmatige afscheiding (21%) of een onaangename geur (21%).  Slechts de helft van de vrouwen gaat naar de huisarts met dit soort klachten (51%). En dat terwijl onbehandelde klachten kunnen leiden tot verergering van de klachten en in sommige gevallen zelfs tot onvruchtbaarheid.

Taboe doorbreken

Praten over vaginale klachten met anderen doen vrouwen liever niet (75%) terwijl juist een zekere mate van openheid ervoor kan zorgen dat je er op tijd bij bent. Op basis van het onderzoek ging de VIVA redactie opzoek naar de verhalen achter deze cijfers. Waarom is het thema nog altijd zo’n taboe? Waarom gaan de meeste vrouwen met bijvoorbeeld een jeukend oog wel direct naar de huisarts maar stellen we dat bij jeuk aan de vagina zo lang mogelijk uit?

Wij willen als VIVA maatschappelijk relevante issues aan de kaak stellen en een rol spelen in het doorbreken van taboes door verhalen van vrouwen te delen en experts aan het woord te laten. Bijvoorbeeld op Viva online,  via social media en natuurlijk in ons weekblad. Daarvoor gebruiken we onze eigen ervaringen, maar laten we ook voorafgaande aan de publicatie, onderzoek uitvoeren naar onderwerpen die doorgaans onderbelicht blijven ’– Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA.

Door de uitgebreide reportage in VIVA 6 – met behalve advies van een arts en seksuoloog ook openhartige verhalen van vrouwen over de klachten, het gevoel van schaamte en de negatieve effecten op hun seksleven – willen we dit gevoelige onderwerp op de kaart te zetten én het taboe erom heen doorbreken.

VIVA 6 ligt vanaf woensdag 7 februari met twee verschillende covers in de winkel.

*Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van weekblad VIVA onder vrouwen in de leeftijd van 20 – 45, 508 respondenten.

Tatum Dagelet deelt het bed met bekende mannen, voor VIVA

Vanaf VIVA 4 (24 januari in de winkel) keert de veelbesproken interviewserie ‘In bed met Tatum’ terug. Van 2005 tot 2008 deelde Tatum Dagelet voor de spraakmakende rubriek het bed met meer dan veertig mannen. Onder andere Mark Rutte, Michiel Huisman en Johnny de Mol lieten zich door Tatum het hemd van het lijf vragen. De onorthodoxe stijl van Tatum Dagelet levert opvallend eerlijke interviews op.

De rubriek was destijds naast populair en veelbesproken, natuurlijk ook gewoon een perfecte manier om leuke mannen te ontmoeten. Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer.

Het lijkt me leuk weer eens met iemand te daten, maar dat is best ingewikkeld op mijn leeftijd. Ik ben 42 en alle leuke mannen zijn óf 25 óf getrouwd. Misschien moet ik eens een nieuwe ‘In bed met’-serie gaan maken. Ontmoet ik nog eens iemand.’ – Tatum Dagelet

Acteur Géza Weisz kruipt als eerste met haar tussen de lakens voor de nieuwe reeks gesprekken. Hij vertelt onder meer over zijn nieuwste bedpartner, daten via Instagram en zijn libido tijdens Expeditie Robinson.

In bed met Tatum

Met haar brutale vragen, de intieme setting en haar eigen openhartigheid zorgt Tatum er voor dat de mannen stuk voor stuk het achterste van hun tong laten zien. Het openhartige interview met Mark Rutte bracht z’n persvoorlichter ernstig in verlegenheid en zorgde op het Binnenhof voor menig opgetrokken wenkbrauw. In bed met Tatum betekent dan ook écht in bed met Tatum. Tatum kruipt dicht tegen haar bedpartners aan en verleidt ze tot ontwapenende onthullingen. Vanaf nu elke maand in VIVA.

100% Echt met Flair

Met grote socialmedia-enquête & unieke splitcover

Waarom alles mooier maken dan het is? Zoals het is, is het goed. Of niet? Vinden we onszelf nog wel mooi zonder Instagramfilters en zijn al die perfecte levens die we op Facebook zien wel zo goed voor ons zelfvertrouwen? Om dat uit te zoeken hield Flair een grote socialmedia-enquête*. En wat blijkt: op social media doen vrouwen zich beter voor dan ze zijn. Zonde, iedere vrouw is goed zoals ze is! Daarom maakt Flair deze week een statement met The Real Issue: een nummer dat 100% echt is. Dat begint met de unieke splitcover, waarop plussize model en blogger Mayra Louise laat zien hoe mooi diversiteit en liefde voor jezelf is.

Uit de socialmedia-enquête blijkt dat verreweg de meeste vrouwen in de leeftijd van 25 tot 45 een account hebben op Facebook. En 66 procent van hen is dagelijks actief. De helft van de vrouwen geeft toe dat hun timeline niet helemaal matcht met hun dagelijks leven. Zelfs 20 procent bewerkt alle foto’s en laat het humeur afhangen van het aantal likes.

De helft van de Nederlandse vrouwen gebruikt meerdere filters, maar er worden ook tanden gebleekt, rimpels verwijderd, kleuren aangepast of lichaamsdelen gefotoshopt. Dat heeft onder andere met onzekerheid te maken: één op de vijf vrouwen geeft aan onzeker te worden van sociale media.

Met de hashtag #ditbenikecht wil Flair vrouwen oproepen om blij te zijn met zichzelf. Niemand is perfect of hoeft dat zijn. Of, zoals covermodel Mayra Louise zegt: ‘Wees echt, je bent mooi zoals je bent.’

Flair 47 ligt vanaf morgen in de winkel.

Flaironline.nl en Flairathome.nl

 

*Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction

De 43 beste jeugdseries aller tijden

Nostalgisch Veronica Magazine met drie unieke cast-reünies

Terwijl de avonden steeds langer worden gaat Veronica Magazine terug naar de kindertijd van zo’n beetje elke Nederlander. De redactie verzamelde de 43 beste jeugdseries én bracht de cast van drie populaire series na jaren weer bij elkaar. Veronica Magazine 45 ligt vanaf vandaag in de winkel.

ZOOP-film in aantocht

Het Veronica Magazine-team organiseerde reünies met Briefgeheim (1983), Fort Alpha (1996) en ZOOP (2004). Leontine Borsato brak door in Briefgeheim: „We voelden ons echte sterren. Maar het waren wel pittige scènes voor een meisje van vijftien.” Tygo Gernandt over Fort Alpha: „In Amerika had je Beverly Hills 90210. Nederland was ook rijp voor zo’n serie.” Vivienne van den Assem speelde Elise in ZOOP: „Na drie afleveringen kwamen er dranghekken op de set.” Bijgevoegd ook een video met de acteurs van ZOOP. Zij hopen en denken dat er een ZOOP-film komt, maar dan voor de inmiddels volwassen kijkers.

Terug in de kindertijd

Deze nostalgische editie brengt lezers van alle generaties terug in hun kindertijd. Van Pipo de Clown (1958) tot Floris (1969) tot Ti-Ta Tovenaar (1978). Van Q & Q (1974), Bassie en Adriaan (1978) tot De Zevensprong (1982). Van Madelief (1994) tot Dunya en Desie (2002) tot SpangaS (2007). Ook Erik van ’t Wout uit het legendarische Q & Q komt aan het woord: „Ik herinner me vooral de pret met Martin Perels, de andere Q. Ik nam het acteren bloedserieus, hij was altijd aan het dollen. Daardoor kon ik beter spelen, en meer lol hebben.”

Veronica Magazine is het meest complete entertainmentmagazine van Nederland met een bereik van 985.000 lezers per week. Veronica Magazine vertelt je niet alleen hoe laat Eva Jinek haar scherpe vragen stelt, maar ook waar je moet zijn voor de beste films op tv en welke verborgen parels op Netflix je echt eens moet kijken. Daarnaast lees je alles over films in de bioscoop, muziek, games, gadgets, lifestyletrends, uitgaantips; kortom alles wat je wilt weten op entertainmentgebied.

 

 

Donald Duck Junior

Donald Duck Extra

Het vrolijkste weekblad van Nederland bestaat 65 jaar!

65 lezers onthullen samen unieke cover

Donald Duck Weekblad bestaat 65 jaar! In week 42, in 1952 viel het vrolijke weekblad voor het eerst op de mat en is sindsdien mateloos populair. Wekelijks verschijnen de avonturen van de opvliegende eend bij jong en oud thuis. Dit jaar is de jubileumeditie van het weekblad extra feestelijk door een bijzondere cover gemaakt van de leukste ‘Duckmomentje’-foto’s van de lezers. Deze werd vandaag feestelijk onthuld door 65 enthousiaste lezers die een bezoek mochten brengen aan de Donald Duck redactie.

Verkneukelen

Het vrolijke weekblad is na 65 jaar nog steeds springlevend. Het blad verbindt vele generaties: wie is er niet groot mee geworden? En deze traditie zet zich actief voort. Hoofdredactrice Joan Lommen: Drie, en soms al vier, generaties lezen of hebben de Donald Duck gelezen. Ouders laten het hun kinderen lezen, opa’s en oma’s laten het hun kleinkinderen lezen; ze weten hoeveel plezier zij er vroeger aan beleefden en gunnen dat de kinderen van nu ook. En omdat ze allemaal de stripfiguren en hun eigenaardigheden kennen, kunnen drie generaties er zich samen om verkneukelen.’’ Zo geeft Brigitte (62) aan “Ik ben al sinds 1989 abonnee en lees hem altijd met mijn kinderen en kleinkinderen.”

Donald Duck van Nederlandse bodem

Vandaag de dag wordt het weekblad grotendeels geproduceerd in Nederland en is het tekenen nog steeds handwerk. Donald Duck Weekblad is het grootste gezinsblad van ons land en ook onder mannen en studenten is het ‘t meest gelezen tijdschrift. Na 65 jaar is het weekblad uitgegroeid tot een 360-gradenmerk voor jong en oud.

Dé Donald Duck is uniek in de wereld. Geroemd om zijn gelaagde humor en woordgrappen en de fantastische wereld van Duckstad, waar alles mogelijk is: (elke dag) de loterij winnen, ruimtereizen maken en in geld rondzwemmen. Spannende avonturen, maar ook situaties uit het leven gegrepen en dagelijkse gebeurtenissen staan centraal. Hoofdredactrice, Joan Lommen is trots op 65 jaar een vrolijk weekblad en vertelt wat het weekblad onder meer zo bijzonder maakt: ‘’De herkenbaarheid en de tijdloosheid. Donald is van alle tijden: de gewone man – ook al is ie een eend, die zijn best doet om brood op de plank te krijgen, de huur te betalen en om zijn baan te behouden. Twaalf ambachten en dertien ongelukken. Daarnaast moet hij nog drie neefjes opvoeden en ook flink wat aandacht besteden aan zijn vriendin Katrien. Daar kan iedereen zich in herkennen…”

Iedereen heeft een ‘Duckmomentje’

In de jubileumeditie van het weekblad, die vandaag in de winkel ligt, worden de lezers extra in het zonnetje gezet met een cover die is gemaakt van alle foto’s die de lezers dit jaar hebben geüpload met ‘hun Donald Duck’ op DonaldDuck.nl. Dit leverde een heel divers beeld op, met veel mooie verhalen van jong en oud. Ingrid (44): ‘’Er wordt bijna ruzie gemaakt wie de Donald Duck mag uitpakken. Ik ben meestal de laatste die hem leest…’’ En Anke (9): ‘’Wat ik heb geleerd van Donald Duck Weekblad is dat je altijd moet doorzetten.’’ Opvallend aan de ingezonden foto’s was dat veel kinderen samen met hun dieren de Donald Duck lezen, zoals ook Carsten (11): “Ik lees de Donald Duck altijd samen met mijn hond Tuttebel.”                                          

Vandaag onthulde Hoofdredactrice Joan Lommen samen met Carsten (10), Fleur (11), Jasmijn (8) en Jannes (32 jaar) de speciale cover van de jubileumeditie van het weekblad. De meer dan 65 genodigden werden tevens op een hele grote taart getrakteerd, kregen een kijkje op de redactie en een echte Donald Duck tekenworkshop.

Extra beeldmateriaal is te downloaden via: https://wetransfer.com/downloads/653ad1c66ae8783f22ef7342059818e620171018152421/150506

Donald Duck Weken bij Bruna

Van 16 oktober t/m 12 november krijg je bij Bruna Dagobert Ducks geluksdubbeltje cadeau bij besteding van €7,50 aan Donald Duck producten. Bruna viert de verjaardag van het vrolijke weekblad vier weken lang met de ‘Donald Duck weken’. De winkels staan helemaal in het teken van het 65-jarig jubileum van het weekblad en er wordt een exclusief assortiment gelanceerd.

Aanvullende informatie

  • De jubileumeditie van het weekblad verschijnt op 19 oktober bij de abonnees thuis en in de winkel. Hij is tevens te bestellen op DonaldDuck.nl/jubileum.
  • Op DonaldDuck.nl/duckmomentje zijn alle inzendingen van de lezers nog te bekijken, net als de cover die is samengesteld uit de lezersfoto’s
  • Alle persmaterialen, inclusief presskit met interviews, zijn te vinden op DonaldDuck.nl/pers

Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne

65 jaar ‘Lang zullen we lezen’

Donald Duck Weekblad start vandaag ter ere van haar 65-jarig jubileum de nieuwe campagne ‘Lang zullen we lezen’. Eerder dit jaar riep het vrolijke weekblad heel Nederland op om persoonlijke ‘Duck-momenten’ te delen op de website. De leukste inzendingen staan centraal in de jubileumcampagne. Daarnaast zijn alle foto’s terug te vinden op de website en op de cover van de jubileumeditie van het weekblad dat 19 oktober verschijnt. De campagne werd in samenwerking met NOISE ontwikkeld en is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties.

‘Lang zullen we lezen in de Donald Duck’

De lezersschare van Donald Duck Weekblad is de afgelopen 65 jaar uitgegroeid tot een grote en diverse groep. Bijzonder aan deze doelgroep is de variatie in leeftijd van jong tot oud, wat de afgelopen 65 jaar heeft geleid tot vele trouwe lezers. De oproep in het weekblad om ‘Duckmomentjes’ in te sturen zorgde dan ook voor meer dan duizend vrolijke en diverse beelden, die de rol van de Donald Duck binnen het gezinsleven en daarbuiten op een leuke manier zichtbaar maakt.

In de jubileumcampagne staan vier inzendingen centraal. Met deze ‘echte’ reclame van het weekblad staat nu niet alleen de populaire eend centraal, maar vooral ook de lezers. Marketingmanager Marjolijn Hoffmans: “Met deze campagne willen we de relevantie en de grote liefde voor het weekblad tonen. We horen vaak dat ouders blij zijn dat kinderen met smart bij de brievenbus wachten op ‘Dé Donald Duck van deze week’. In deze digitale tijd is dat iets waar wij heel blij van worden! En met ‘Lang zullen we lezen’ vieren we dat extra.’’ De kracht van Donald Duck is de Nederlandse twist. Alle verhalen zijn uniek en meer dan de helft wordt in Nederland geproduceerd door de redactie. Marjolijn: ”In de campagnebeelden koppelen we de door onze lezers ingestuurde foto’s aan de getekende Duckstadwereld. Zo willen we het enthousiasme voor het merk van onze lezers laten zien. Met de Donald Duck kun je wegdromen, zorgeloos genieten en er ook nog wat van opsteken… We willen met deze campagne juist die beleving weergeven.” 

Alle Duckmomentjes zijn te bekijken op DonaldDuck.nl/duckmomentje

65 Jaar Donald Duck Weekblad

Op 19 oktober bestaat Donald Duck Weekblad 65 jaar en het is nog altijd marktleider in het kids segment. Daarnaast is het weekblad het grootste familie- én mannenblad en enorm populair bij studenten. Dankzij de inzet van zowel off- als online media geniet het van bijna 100% naamsbekendheid, een printbereik van bijna 2 miljoen en een grote buzz op social media. Het weekblad is uitgegroeid tot een volwaardig 360-gradenmerk. Het merk omvat naast succesvolle printproducten – van weekblad tot extensies als Donald Duck Junior, pockets en vakantieboeken – ook succesvolle social media kanalen, de website DonaldDuck.nl, een online typecursus ‘DuckTypen’, een 3D-gamewereld ‘DuckWorld’ en een webshop, de ‘Duckstadshop’, met daarin het nieuwe label ‘Donald Duck Wonen’ en een leuke cadeau collectie.

Ga naar https://we.tl/qa9qWj2J28 voor het campagne beeld.

Credits: De campagne is ontwikkeld door het creatieve team van Donald Duck Weekblad in samenwerking met reclamebureau NOISE.

Bereik, inspireer, identificeer en activeer op Margriet Winter Fair

Na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, vindt Margriet Winter Fair vanaf dit jaar plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse stad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestomgeving.

Wees er ook bij en bereik, identificeer en activeer 70.000 bezoekers! Klik hier voor de mogelijkheden en hier voor sampling bij Margriet Winter Fair.

Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.

Huishouding en mannen nog altijd geen match, maar:

Flairs hete huishoudkalender helpt

Stofzuigen, vaatdoekjes uitkoken, poepluiers verschonen: klusjes die moeten gebeuren, maar niemand heeft er zin in. En mannen drukken vaker hun snor dan vrouwen. Tijd voor verandering, vindt Flair. Hoe we die gaan bereiken? Met Flairs Hete Huishoudkalender, waarin 14 BN’ers het goede voorbeeld geven met stofdoek, wc-borstel en strijkbout. 

Uit recent onderzoek van de OESO – Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling – blijkt dat nergens in Europa mannen gemiddeld evenveel tijd steken in het huishouden en de opvoeding van kinderen als vrouwen. Sterker nog: de Nederlandse man ‘presteert’ onder het gemiddelde. Dat bracht de redactie van Flair op het idee mannen nu eens goed te stimuleren vaker de stofzuiger en strijkbout te laten pakken. Met een Hete Huishoudkalender.

De cijfers van de OESO tonen onder meer aan dat vrouwen wekelijks dubbel zoveel tijd besteden aan het huishouden (20,1 uur tegen 10,1 uur) en kinderen (32,2 uur tegen 16,1 uur) dan mannen. Als mannen mogen kiezen, dan besteden ze liever meer tijd met hun kroost dan poetsen en koken. En dat doen ze dus ook. Maar, en dat met een stevige knipoog: een jaar lang thuis twaalf sexy foto’s met stoute quotes van bekende Nederlanders tegenkomen moet mannen op z’n minst aan het denken gaan zetten, als het aan Flair ligt.

De twaalf maanden op Flairs Hete Huishoudkalender worden gevuld door: Tim Douwsma, Ken Rogers, Dio, Dirk Zeelenberg, Freek Bartels, Jaap Reesema, Freek van Noortwijk, Jebroer, Cyriel Guds, Frank van der Lende, Soy Kroon, Dave von Raven, Martijn Fischer en Maurice Lede.

Flairs Hete Huishoudkalender verschijnt woensdag 6 september bij Flair 36 en is verkrijgbaar op de bekende verkooppunten.

Fashionchick lanceert Bodytypes serie: stylingadvies voor ieder lichaamstype

Voor de nieuwe ‘Bodytypes’ video serie zet Fashionchick de negen meest voorkomende figuurtypes op een rij. Weet de Nederlandse vrouw eigenlijk wel wat voor figuur zij heeft en hoe ze zich hier het beste voor kleedt? En wat zijn de kenmerken van een peer of bijvoorbeeld een aardbei? Ieder figuurtype advies is vertaald naar een video, waarin Fashionchick stylist Kristel Kwast samen met een lezeres met dat specifieke figuurtype de do’s en dont’s op het gebied van kleding en styling ontdekt. Deze serie video’s sluit perfect aan bij de missie van Fashionchick: de Nederlandse vrouw dagelijks inspireren en haar helpen de juiste look te vinden. 

Unieke shopervaring

Door de negen bodytypes te implementeren in het platform, streeft Fashionchick ernaar vrouwen een unieke shopervaring te bieden. Per figuurtype wordt de bezoeker aan de hand genomen om zo tot een complete garderobe te komen, perfect geschikt voor haar specifieke figuur. De webshop is zodanig ingedeeld dat alle figuurtypes vanaf nu precies weten wat goed zal staan en zij de juiste items middels filters direct kunnen shoppen.

Doe de test! 

Lang niet iedere vrouw weet tot welk figuurtype zij behoort. Daarom ontwikkelde Fashionchick de Bodytype-test. Met een aantal simpele vragen ontdekt de gebruikster welk figuur zij heeft, om vervolgens meteen begeleid te worden naar de speciaal voor haar ingerichte shopomgeving en stylingtips.

Groot succes

De video’s zijn sinds de lancering afgelopen maand al enkele duizenden keren bekeken. Ook in de shop is het verschil te bemerken. Met het succes van de Bodytype series laat Fashionchick zien dat het fijn kan zijn om online hulp te krijgen bij de kennis en styling rondom een specifiek figuur. Tegelijkertijd moedigt Fashionchick haar lezeressen aan te omarmen wie zij zijn en het beste uit henzelf naar boven te halen.