Toen er nog sport was

Begrijpen, bereiken, bewegen

Nieuwe Scoupy / Sanoma FMCG directeur Martijn Standaart over de combinatie van individuele aankoopdata met data over mediagedrag. “Scoupy is sinds anderhalf jaar onderdeel van de FMCG-divisie van Sanoma en koppelt shopperdata aan het datalake van het mediahuis. Wij weten tot op huisnummerniveau wie jouw product koopt”, vertelt Martijn Standaart.

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Consumenten kunnen via de app van Scoupy meedoen aan cashback-acties door het uploaden van een kassabon van een willekeurige supermarkt.  De hieruit verkregen aankoopdata maken productintroducties of andere winkelacties een stuk effectiever.

Hoe werkt die koppeling precies?

Standaart: ‘Sanoma FMCG koppelt individuele aankoopdata van consumenten aan data over mediagebruik. We brengen marketing en sales samen, voor zowel de lange als de korte termijn. Uiteraard binnen de kaders van de privacywetgeving. Door aankoopdata te combineren met gegevens die we verkrijgen via media en evenementen als Margriet Winterfair of de Libelle Zomerweek, worden klantinzichten scherper. Hierdoor kunnen we onze klanten helpen met nóg betere targeting, dus minder waste en een meetbare hogere ROI van hun marketingcampagnes.’

 Begrijpen, bereiken en bewegen

‘Wij hebben een 360 graden view van de Nederlandse consument en kunnen bereik brengen, inzicht geven, maar klanten ook bewegen naar de winkel toe, of naar een event. Scoupy is met meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers het grootste cashback-platform van Nederland. Met 650.000 e-mail opt-ins en 275.000 push opt-ins. Eind oktober werd een nieuwe mijlpaal bereikt; inmiddels zijn er meer dan 11 miljoen cashbacks uitgekeerd aan consumenten.

Van inzicht naar impact

Sanoma bereikt maandelijks 80 procent van de mensen in Nederland met een portfolio van sterke merken als NU.nl, Ouders van Nu, Flair, Libelle, Margriet, AutoWeek, Donald Duck, vtwonen en Fashionchick.

Standaart: ‘Hierdoor hebben we heel veel data over: gedrag, houding en percepties, profielen, interesses en mediagedrag, waar uiteraard zorgvuldig mee wordt omgegaan. Door de combinatie van Scoupy-data en Sanoma-titels bereiken we bijvoorbeeld consumenten die eerder een product geprobeerd hebben en mensen die op deze groep lijken en dus mogelijk interesse hebben. De Scoupy-data zijn zodoende een belangrijk element in een brede Sanoma-aanpak. Ook kunnen we dankzij waardevolle insights content beter afstemmen op een specifieke doelgroep. Ook op niche-groepen zoals ouderen die frisdrank drinken.’

Standaart vervolgt: ‘Iemand die huisdierenproducten koopt, heeft zeer waarschijnlijk een huisdier en zal waarschijnlijk eerder een goed doel voor dieren steunen. Wij kunnen heel gericht de juiste doelgroep vinden en de juiste boodschap op het juiste moment naar deze doelgroep brengen. We kunnen precies vertellen welke producten, door wie, wanneer en bij welke winkel gekocht zijn. Via een data- en insights dashboard krijgen onze klanten real time inzicht in hun kopersgroep, zelfs tot op huisnummerniveau.’

Waar richt Sanoma FMCG zich op in het nieuwe jaar?

‘Onze ambitie is om strategische samenwerkingen aan te gaan voor de langere termijn. Ik zit hier nu acht weken en heb in die tijd een aantal grote merkleveranciers bezocht. Die staan te kijken wat dit systeem in potentie aan mogelijkheden biedt. Waar we eerst ingezet werden om rotatie op te voeren zie ik in de plannen voor komend jaar de ambitie om echt die data-insights te krijgen op totaal assortimentsniveau, of in ieder geval de portfolio van de leverancier. Door de combinatie van de mediamerken van Sanoma worden steeds vaker langlopende merkcampagnes ingezet. En met succes. Insights, creatie en activatie: we hebben het allemaal in huis.’

Meer weten? Klik hier

Tropische Libelle Zomerweek trekt met thema Disco Love 81.600 bezoekers

Onderzoek onder mindervalide bezoekers wijst uit: 95% raadt Libelle Zomerweek aan mindervaliden aan

81.600 bezoekers hebben afgelopen week genoten van het grootste disco-feest van Nederland op het zonovergoten Almeerderstrand met tropische temperaturen. Libelle is er voor alle vrouwen van Nederland en dus heeft Libelle Zomerweek nog meer aandacht besteed aan mindervalide bezoekers. Dit werd onder meer benadrukt door de aftrap met een rolstoel discodans, maar ook met een onderzoek dat tijdens het festival werd verricht. Onderzoeksbureau Strabo ondervroeg in opdracht van Libelle mindervalide bezoekers, waarvan maar liefst 95% aangaf dat ze Libelle Zomerweek zouden aanbevelen aan mindervaliden.

Sunny I love you

Deze Libelle Zomerweek was extra fijn door het prachtige weer, het volle programma en de vele activiteiten alsmede een shoppingroute langer dan de Amsterdamse Kalverstraat, de 15.000 gratis workshopplaatsen en kookdemonstraties door Rudolph van Veen. Het strand werd hoog gewaardeerd om verkoeling te zoeken. De temperaturen waren nog nooit zo goed. Met recht een Zomerweek! Artiesten als Boney M., Lange Frans en Diggie Dex zorgden voor fijne tunes. Ebru Umar nodigde bezoekers uit om kritische vragen te stellen in het Libelle Nieuwscafe aan onder andere minister Ingrid van Engelshoven, Maxime Verhagen en Hugo Borst.

Begaanbaarheid, bereikbaarheid én gezelligheid scoren hoog

Het thema van dit jaar, DISCO LOVE, staat voor het vieren van de liefde en muziek. Met die gedachte – dans met elkaar en wees lief voor elkaar – omdat Libelle er is voor iedereen, werd de week geopend met een rolstoel discodans, met tientallen deelnemers van verschillende rolstoeldansverenigingen. Hiermee wil Libelle benadrukken dat Libelle Zomerweek rolstoeltoegankelijk was en is. De mening van de mindervalide bezoeker is waardevol voor Libelle om de ervaring volgende editie weer te verbeteren én om andere festivals te inspireren. De bezoekers gaven aan dat de begaanbaarheid van het terrein (95%) en de toegankelijkheid van de horeca (89%) beter scoren dan op andere events. Vooral de bereikbaarheid, begaanbaarheid van het terrein en de gezelligheid worden gezien als redenen om de Libelle Zomerweek aan te raden aan mindervalide bezoekers.

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: “We hebben genoten van deze tropische editie van de Libelle Zomerweek. Het is voor ons belangrijk om iedereen een positieve en fijne festivalbeleving te geven. De bevestiging die we uit het onderzoek terugkrijgen geeft aan dat we op de goede weg zitten.”

Voor meer informatie: https://www.libellezomerweek.nl/2018/

Volgend jaar zal de Libelle Zomerweek plaatsvinden van donderdag 23 mei tot en met woensdag 29 mei 2019.

 

Hettestpanel.nl viert haar 5-jarig jubileum!

Sinds 2013 is hettestpanel.nl actief met product-testing: het versterken van branded content met de mening van de gebruiker. Daarnaast werkt hettestpanel.nl via marktonderzoek van hoge kwaliteit aan het versterken van communicatie voor vele grote merken. Hettestpanel.nl helpt marketing- en salesteams met concrete en direct toepasbare verbeteringen, door snel inzicht te bieden in wat consumenten van een product, thematiek of communicatie vinden.  

Ontwikkelingsdrang omdat het kan

Achter de schermen timmeren de uiterst gedreven professionals van hettestpanel.nl dagelijks hard aan de weg. Hettestpanel.nl heeft inmiddels ruim 75.000 leden. De afgelopen 5 jaar heeft het team meer dan 500 product-tests en onderzoeken uitgevoerd. Daarbij zijn de producten, diensten en onderzoeksvraagstukken steeds gevarieerder geworden.

Van producttest tot maatwerkonderzoek

Van auto tot app, van luier tot lippenstift, van service- tot covertest, van fast-moving merken tot grote bankbedrijven; hettestpanel.nl heeft zich de afgelopen 5 jaar op veel verschillende domeinen voor diverse klanten bewezen als betrouwbare, flexibele en vooral leuke onderzoeks- en analysepartner.

Ook is er grote diversiteit in de thematiek van onderzoeken: “Soms krijgen we te maken met persoonlijke, gevoelige informatie, zoals de dood. Maar gelukkig zijn vaak de onderwerpen iets luchtiger; bijvoorbeeld het snackgedrag van Nederlanders”, vertelt Nanda van Doornik, research executive van hettestpanel.nl.

Managing director Daan Versteeg: “Dit jaar heeft het team nieuwe onderzoeksmethodieken geïntroduceerd zoals covertesten en lezersonderzoeken. Ook organiseert hettestpanel.nl nu live testpanels op locatie, zoals op de Huishoudbeurs, om de mening over bijvoorbeeld Heineken 0.0% te peilen. Ook voert hettestpanel.nl steeds vaker data-analyses uit. De afgelopen jaren maakt hettestpanel.nl een dynamische groei door richting een uiterst professionele marketing, data & insights organisatie.

5 weetjes

  1. Hettestpanel.nl peilt wekelijks een actualiteit met een nieuwe ‘Stelling van de Week’. De meest bijzondere stelling en meest beantwoorde stelling van de afgelopen jaren was: “Over 5 jaar vind ik insecten bij mijzelf als etenswaar in mijn keukenkastje”. 2/3 van de deelnemers was het hier trouwens mee oneens.
  2. Dit jaar ontving NIVEA Micellair shampoo de meeste aanmeldingen: ruim 5600. Deze actie werd op de voet gevolgd door de actie van ‘Maaslander Jong Belegen 50+ kaas’, welke ruim 5500 aanmeldingen ontving.
  3. Hettestpanel.nl kenmerkt zich door een zeer actieve gebruikersgroep. Ruim 60% van onze gebruikers hebben een opt-in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Die heeft een ‘open’-rate van 30% en afhankelijk van het onderwerp clickthrough-rates tot wel 55%.
  4. Hettestpanel.nl is ook zeer actief op Instagram en Facebook: het Maaslander-testpanel behaalde het grootste bereik. Op Instagram doen items met puzzels en prijsvragen het erg goed bij consumenten.
  5. Hettestpanel.nl maakt vaak videocontent van geteste producten. De compilatievideo van action-camera van Salora heeft bijna 3.000 weergaves gekregen.

Benieuwd wat hettestpanel.nl nog meer allemaal doet?

Nieuwsgierig geworden naar ons? Ga naar www.hettestpanel.nl of stuur een mail naar: info@hettestpanel.nl. Je kunt ook persoonlijk contact met ons opnemen via 06-40 88 69 99.

Fashionchick viert 10-jarig bestaan met nieuw design

Fashionchick.nl is mooier, sneller en gebruiksvriendelijker dankzij mobile friendly redesign

Fashionchick blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. En dat wordt gevierd! Niet alleen met verschillende spectaculaire acties voor haar bezoekers maar ook met een groots redesign. Zowel de shop als het nieuws hebben een make-over gekregen om ervoor te zorgen dat de Nederlandse vrouw nog sneller en makkelijker kan vinden wat zij zoekt.

Mobile first

“Aangezien 80% van het verkeer op Fashionchick binnenkomt via een mobiele telefoon was het belangrijkste doel van het redesign om het platform mobile friendly te maken.” Aldus Janneke ten Dam, manager Fashionchick en Styletoday. “Niet alleen de functionaliteit van de shop is verbeterd, ook de artikelen in het nieuws zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Met kortere teksten en meer ruimte voor visuele inspiratie kan de Nederlandse vrouw ook via haar mobiel zonder problemen dagelijks op de hoogte blijven van de laatste trends.”

Loven en zoeken

De mogelijkheid om je favoriete items op te slaan is niet nieuw. Het redesign maakt het echter een stuk makkelijker om deze selectie terug te vinden. Daarnaast is ook de zoekfunctie van de site verbeterd waardoor de gebruikster nog sneller en makkelijker de items vindt die zij zoekt. De grootste verandering is de uitstraling van de site; je ziet meer en groter beeld, andere kleuren en een nieuw lettertype. Hiermee heeft Fashionchick een moderne, frisse look & feel gekregen die past bij de tijd én haar bezoekers.

Future proof

“Het redesign van Fashionchick is het begin van een grootschalige optimalisering van het modeplatform.” zegt ten Dam. “De basis blijft zoals de bezoekster gewend is; een verzameling van mooie webshops op één plek en genoeg inspiratie om de beste items te kunnen shoppen. We blijven de website echter continu analyseren en verbeteren om de ervaring voor onze bezoekers zo optimaal mogelijk te maken.”

Fashionchick: Your daily look vanaf april 2018 op TLC

Fashionchick brengt influencers en online shopping opnieuw samen in vernieuwd tv-format

Na het overweldigende succes van vier seizoenen ‘Fashionchick: Elke dag een look’ komt Fashionchick opnieuw met een tv-programma dat influencers en online shopping op een unieke manier samenbrengt. In Your daily look op TLC toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves.

Van maandag t/m vrijdag wordt er meerdere keren per dag een nieuwe look getoond op TLC, zodat de Nederlandse vrouw voortaan geïnspireerd voor haar kledingkast kan staan. Net als in Elke dag een look worden de outfits gedragen door bekende influencers en zijn alle looks direct te shoppen op Fashionchick.

Een vernieuwd format

De rol van de influencers krijgt in Your daily look een diepere laag. Zo fungeren zij niet alleen als model maar komen zij ook iedere aflevering aan het woord, waardoor het programma een uniek podium biedt voor iedere influencer en haar stijl. Daarnaast ligt de focus, nog meer dan voorheen, op de outfit en bijbehorende stylingtips. Het vernieuwde format biedt, mede door de aparte YouTube versie van iedere aflevering, meer mogelijkheden voor de klant en zorgt daarmee voor een groter online bereik en een optimale crossmediale exposure.

Kristel Kwast als nieuw gezicht van modeplatform Fashionchick

Ellen Snijder, founder van Fashionchick en hét gezicht van het populaire platform, is een nieuw avontuur aangegaan en heeft het stokje vol vertrouwen overgegeven aan de huidige hoofdredacteur Kristel Kwast. Dat zij een perfecte match is met het merk was al snel duidelijk; Kwast begon als redacteur en maakte in korte tijd de sprong naar hoofdredacteur. Daarnaast presenteerde zij de YouTube serie ‘Fashionchick Bodytypes’ en is zij precies wat de Fashionchick vrouw aanspreekt. Kristel zal dit voorjaar als presentatrice en stylist te zien zijn in Your daily look. Kwast: ‘Ik ben ontzettend trots en blij met mijn nieuwe rol binnen Fashionchick. Ik voel me ongelooflijk vereerd dat Fashionchick en TLC mij de kans geven om – samen met de rest van het team – van Your daily look een groot succes te maken!’

foto credits: Melissa Kanters

Fashionchick & TLC: een cross media powerhouse

Tijdens de zoektocht naar een geschikte zender voor het nieuwe programma voelde TLC al snel als de perfecte match. Kwast: ‘TLC is de grootste vrouwenzender ter wereld en brengt unieke, verrassende en bijzondere programma’s. Daar komt nog eens bij dat de doelgroepen van Fashionchick en TLC naadloos op elkaar aansluiten. Een ideale plek voor Your daily look om de Nederlandse vrouw op dagelijkse basis te inspireren!’. Ook TLC is enthousiast over de samenwerking. ‘Met de samenwerking vergroten we ons digitale bereik en bieden we onze kijkers nieuwe content en inspiratie in de vorm van tips & tricks. De ideale match dus!’, aldus Vanessa Vermeulen, marketing manager TLC.

Fashionchick: Your daily look is vanaf 16 april 2018 van maandag t/m vrijdag rond 20.00 uur te zien op TLC en zal meerdere keren per dag worden herhaald

Soap-enquête in nieuwste Veronica Magazine

Ludo populairst, gastrol Chantal, Katja meest sexy

Ludo Sanders, de rol die Erik Vogel al jaren speelt in Goede Tijden, Slechte Tijden, is het populairste karakter in de soap. Dat is een van de uitkomsten van Veronica Magazine’s soap-enquête.  

Veronica Magazine 16, vanaf vandaag in de winkel, staat voor een groot deel in het teken van het fenomeen soap. Met daarin naast het onderzoek onder bijna 2000 soap-fans op Facebook ook interviews met bekende ex-soapies als Fajah Lourens, Winston Gerschtanowitz en Tanja Jess. Fajah: „Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik álles aan GTST te danken heb.”

Meneer Harmsen

Diezelfde Fajah eindigde als derde in de verkiezing tot meest sexy soapactrice ooit achter winnares Katja Schuurman. Bij de mannen werd Jan Kooijman eerste. Verder bleek dat een derde van de deelnemers Govert Harmsen (de rol van de in 2008 overleden Wik Jongsma) het meest mist in GTST en het liefst Chantal Janzen ziet opdraven in een gastrol.

Comeback ONM

De vraag welke soap het hardst gemist wordt, eindigde in een nipte overwinning van Onderweg naar Morgen op As the World Turns. AD’s tv-columniste Angela de Jong twijfelt over het slagen van een comeback van ONM: „Ik weet niet of er behoefte is aan nog een Nederlandse soap. Gooi liever As the World Turns in de herhaling. Toen die serie stopte, heb ik een partij gehuild.”

Veronica Magazine is het meest complete entertainmentmagazine van Nederland met een bereik van 985.000 lezers per week. Veronica Magazine vertelt je niet alleen hoe laat Jeroen Pauw z’n scherpe vragen stelt, maar ook waar je moet zijn voor de beste films op tv en welke verborgen parels op Netflix je echt eens moet kijken. Daarnaast lees je alles over films in de bioscoop, muziek, gadgets, lifestyletrends, uitgaantips; kortom alles wat je wilt weten op entertainmentgebied.

 

Interview_TV-Soap-was-mijn-doorbraak

Reportage_TV-Soap-Opening-en-Onderzoek

Reportage_Uitslag-Soap-Enquete

Vertragen met de nieuwe Flow Make it yourself-special

We zijn vaak zo druk – met denken, met doen, met to-do-lijstjes afwerken. Bij Flow hebben we gemerkt dat met je handen bezig zijn, iets maken een goede manier is om je hoofd leeg te maken, rustig te worden, te vertragen. Daarom is er nu een nieuwe special vol zelfmaakprojecten die voor iedereen haalbaar zijn.

De nieuwe 190 pagina’s dikke special van Flow staat vol DIY-projecten van Flow-creatieven van over de hele wereld. Niet te moeilijk, en altijd met een groots effect. Met stap voor stap uitleg om zelf aan de slag te gaan: van een kast van sloophout tot een gehaakte tas en van een pop-uptuintje van papier tot een mini-pop met bijpassende outfit. Plus alle patronen die je nodig hebt om aan de slag te gaan en natuurlijk heel veel extra’s als gekleurd papier, DIY-labels en stickers.

Astrid van der Hulst (creative director Flow): “We waren altijd een beetje jaloers als we op Instagram al dat moois voorbij zagen komen van creatieven uit ons Flow-netwerk. Dus hebben we ze gevraagd: leer ons nu eens hoe je dat doet, een tas haken, een kastje maken of een T-shirt bedrukken. Hoe leuk dat er nu workshops in staan uit de hele wereld, van Amerika tot Nieuw-Zeeland, en van mensen als Hello Sandwich, Geertje Aalders, Mikodesign en A Subtle Revelry. We zijn zelf heus niet allemaal van die superhandige creatievelingen, maar af en toe met je handen iets maken is gewoon leuk. En als we íets laten zien met deze special is het dat zo’n boek ook helemaal van nu kan zijn.”

Flow Make it yourself kost € 15,95 en ligt nu (3 april) in de winkel

Over Flow Magazine – Flow bestaat tien jaar en is vanaf dag één een succes. Het is een tijdschrift zonder haast. Over klein geluk, dagelijks leven en het mooie van niet altijd perfect hoeven zijn. Het tijdschrift verschijnt 8x per jaar (plus 6 specials per jaar), heeft een verspreide oplage van 79.132 exemplaren per editie en wordt vertaald in 4 talen en verkocht in meer dan 20 landen. Naast het magazine heeft Flow een succesvolle website en een groot bereik via social media.

Libelle

Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag

Het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina

In 2009 begon GoeieVraag als eerste Q&A-site van Nederland en sindsdien biedt het platform ruimte om vragen te stellen en antwoorden te geven. Uitgegroeid tot een ware community werd GoeieVraag in 2016 geïntegreerd door Startpagina.

Startpagina wil met het nieuwe design GoeieVraag nog beter verbinden met Startpagina.nl. Dit zie je duidelijk terug in het nieuwe uiterlijk. Daarnaast is het nu op GoeieVraag ook mogelijk om kennispartner te worden van een categorie of om een branded content artikel te plaatsen. Voor adverteerders biedt Startpagina zo nieuwe mogelijkheden.

Joey Noordhoorn, Productmanager Startpagina GoeieVraag:

“Al sinds de integratie van GoeieVraag binnen Startpagina zaten we te broeden op het vernieuwen van de website. Door middel van een nieuw design wilden we het grootste vraag- en antwoordplatform dichter bij Startpagina brengen. Daarnaast bezitten we met GoeieVraag een enorme hoeveelheid user generated content en dit biedt kansen voor adverteerders.”

Het succes van GoeieVraag is versterkt door Startpagina en zal nog meer versterkt worden door het nieuwe uiterlijk. De content van GoeieVraag blijkt op het Startpagina.nl domein namelijk nog meer waarde te hebben dan op de zelfstandige titel. Met ruim 325.000 bezoekers per dag is Startpagina GoeieVraag het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland.

Dagelijkse podcast NU.nl meer dan één miljoen keer beluisterd

In vijf maanden tijd nam de nieuwssite meer dan honderd aflevering op

Dit wordt het nieuws, de dagelijkse podcast van NU.nl, is meer dan één miljoen keer beluisterd.

Vanaf donderdag 5 oktober 2017 praat NU.nl je elke doordeweekse dag in een ochtendpodcast bij over het belangrijkste nieuws van het moment en de agenda van de dag.

In vijf maanden tijd nam de redactie van NU.nl meer dan honderd afleveringen op, die in totaal meer dan één miljoen keer zijn beluisterd.

“Hoewel we al drie jaar een wekelijkse podcast over tech hebben, was het een droom voor ons om mensen dagelijks het nieuws voor te lezen,” vertelt Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. “Dankzij Dit wordt het nieuws kunnen we mensen kort bijpraten over het nieuws, terwijl ze op de fiets, in de trein of in de auto zitten, maar we kunnen ze ook een inkijkje geven op onze redactie.”

Zo vertelden sportredacteuren Daan de Ridder en Mark Leene dagelijks over hun werkzaamheden tijdens de Winterspelen in Zuid-Korea en geeft misdaadverslaggever Joris Peters regelmatig een update over de rechtszaak tegen Willem Holleeder.

Dit wordt het nieuws is iedere ochtend vanaf 6 uur te beluisteren op de voorpagina van NU.nl en daarnaast ook te vinden in iTunes en alle andere podcast apps.

NU.nl heeft daarnaast ook een wekelijkse podcast over Tech, een serie waarin het proces rond Willem Holleeder besproken wordt en een speciale podcast over Formule 1.

Xander de Buisonjé trouwt met Flair een record aantal van 50 stellen tegelijk!

Met zoveel mogelijk leuke mensen de onvoorwaardelijke liefde vieren op een unieke en spectaculaire manier. Want zeg nou zelf: all you need is love. Daarom vierde vrouwenweekblad Flair de liefde op Valentijnsdag. Bijzonder trouwambtenaar Xander de Buisonje heeft maar liefst 50 stellen in het echt verbonden in Hotel Arena in Amsterdam. En alle clichés zijn waar: het was een onvergetelijke dag waar de vonken vanaf spatten!

Flair viert de liefde

Vrouwen die wilden trouwen met hun allerbeste vriendin, hun zus, hun buurvrouw, hun kind, hun huisdier, zichzelf: het liep storm met aanmeldingen. En we lazen ze allemaal! Het was heel ontroerend om te zien dat in een tijd waarin narcisme, polarisatie en wederzijds onbegrip regelmatig de boventoon voeren, heel veel lezeressen – net als Flair zelf – heel graag de onvoorwaardelijke liefde wilden vieren. Enthousiast ging de redactie aan de slag met de selectie en met de voorbereidingen van het fantastische feest. 

Druk in de trouwkapel

Ondanks het grootscheepse karakter van dit huwelijksfeest – we hebben het over een symbolische verbintenis, geen wettelijke voltrekking – werd op deze bijzondere dag de persoonlijke aandacht niet uit het oog verloren. Al vroeg op de dag kwamen de trouwlustigen binnendruppelen in Hotel Arena, in Amsterdam. Daar, in de trouwkapel, zou het allemaal gaan gebeuren. Iedereen kon zich aanmelden en alle combinaties kwamen dan ook binnen: kinderen en één van hun ouders, goede vriendinnen die samen iets buitengewoons hebben beleefd, een jong stel dat pas sinds een week verkering heeft en partners die hun bruiloft van twintig jaar terug nog eens wilden herbeleven. Ja, zelfs de liefde tussen baasje en hond zou die dag worden bezegeld. 

In het zonnetje

Elke huwelijkskandidaat werd getrakteerd op een stylish make-over – inclusief visagie en bruidskleding – en kreeg een heuse trouwring cadeau. Professionele fotografen legden alle mooie momenten haarfijn vast en na afloop ontvingen de kersverse echtelieden een voucher voor een weekendje weg.

Het optreden van Xander de Buisonjé als bijzonder trouwambtenaar was indrukwekkend. Precies zoals je het wilt op je trouwdag: met een lach en een traan en elk stel werd op een weergaloze manier in het zonnetje gezet. De bonus kwam achteraf, met een wervelend muzikaal optreden van Xander. Het was een dag om nooit meer te vergeten.

Nagenieten

Onlosmakelijk verbonden met je trouwdag: het nagenieten. Kijk op www.flaironline.nl/viertdeliefde voor foto’s en filmpjes van deze grote dag en het lijkt net alsof je er een beetje bij was.

Dit krijgen vrouwen het liefst voor Valentijnsdag

Nog heel even en de meest positieve dag staat weer voor de deur: Valentijnsdag. Heb jij je altijd al afgevraagd welk cadeau vrouwen het liefst krijgen op Valentijnsdag? Het is een stuk minder spannend dan je denkt. Uit een enquête van STYLETODAY in samenwerking met EasyToys blijkt dat vrouwen snel tevreden zijn en geen origineel cadeau verwachten: een bos bloemen (24 procent) is wat ze het liefst van hun partner krijgen. Op de tweede plek staat lingerie. De top vijf wordt aangevuld door een valentijnskaart, sieraden en chocolade. De vragenlijst is door ruim duizend vrouwen ingevuld.

Cliché

Dat niet iedereen 14 februari als de dag van de liefde ziet, blijkt uit de resultaten: het merendeel van de vrouwen (54 procent) noemt het cliché, maar daardoor ook extra leuk. Slechts 25 procent viert het omdat zij het daadwerkelijk romantisch vindt. Wél eet een derde tijdens Valentijnsdag buiten de deur.

Een tikkeltje spannender

De meeste vrouwen (79 procent) zijn nog nooit teleurgesteld geweest door het Valentijnsgeschenk van hun partner.

Toch staan de vrouwen wel open voor een iets spannender cadeau: ruim 73 procent geeft aan het leuk te vinden om een seksspeeltje van haar partner te krijgen.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

Grote stijging kinder-EHBO onder ouders

140.000 kinderen belanden dankzij ‘ongelukje’ in ziekenhuis

Het aantal bezitters van een EHBO-diploma voor baby’s en kinderen is de afgelopen twee jaar explosief (47%!) gestegen. De reden: nieuwe wetgeving voor de kinderopvang, maar ook steeds meer ouders willen in geval van nood zelf kunnen bijspringen, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu. 

55% van de ouders heeft een ‘ongeluk’ met hun kind meegemaakt. Een val (36%), snijden of stoten (22%), verbranding (15%) en verslikking (13%) komen het meeste voor. Vergiftiging en verdrinking gebeuren zelden, maar zijn wel de grootste angsten onder ouders. Ze willen in geval van nood wel goed beslagen ten ijs komen, toch zijn er nog steeds veel ouders (de meerderheid) die ondanks de stijging nog geen Eerste Hulp-cursus heeft gevolgd. De belangrijkste redenen: duur en tijdrovend.

Eerste Hulp Online

Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu, vindt dat ouders moeten weten wat te doen in geval van een ongeval met hun kind. Het merendeel weet dat nu niet en daarom ontwikkelde de redactie een online videoserie waarin je de basis van kinder-EHBO leert: ‘Jaarlijks belanden er zo’n 140.000 kinderen op de spoedeisende hulp na een ongeval thuis. Vaak in het bijzijn van een ouder. We hebben het Oranje Kruis gevraagd om ons te helpen met deze videoserie. Nee, het is geen vervanger van een officiële EHBO-cursus, maar alle informatie helpt. En hopelijk geeft het ook een extra zetje aan ouders om een erkende cursus te volgen.’

Bang om te stikken

Ouders van Nu deed onderzoek onder bijna 300 respondenten. 41 procent heeft een erkende EHBO-cursus gevolgd. Ze wilden daar het liefst leren wat ze moeten doen bij verstikking en verslikking (45%), hoe je moet reanimeren (22%) en wat te doen bij vergiftiging (10%). 86% voelt zich zekerder nadat ze kinder-EHBO hebben gevolgd. 97% raadt andere ouders aan om ook een cursus te volgen.

Skills in 10x

De 10-delige videoserie van Ouders van Nu wordt gepresenteerd door Lisa Wade en is geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis. De serie is vanaf deze week gratis te bekijken op oudersvannu.nl/video. Bekijk hier een voorbeeldvideo.

Tatum Dagelet deelt het bed met bekende mannen, voor VIVA

Vanaf VIVA 4 (24 januari in de winkel) keert de veelbesproken interviewserie ‘In bed met Tatum’ terug. Van 2005 tot 2008 deelde Tatum Dagelet voor de spraakmakende rubriek het bed met meer dan veertig mannen. Onder andere Mark Rutte, Michiel Huisman en Johnny de Mol lieten zich door Tatum het hemd van het lijf vragen. De onorthodoxe stijl van Tatum Dagelet levert opvallend eerlijke interviews op.

De rubriek was destijds naast populair en veelbesproken, natuurlijk ook gewoon een perfecte manier om leuke mannen te ontmoeten. Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer.

Het lijkt me leuk weer eens met iemand te daten, maar dat is best ingewikkeld op mijn leeftijd. Ik ben 42 en alle leuke mannen zijn óf 25 óf getrouwd. Misschien moet ik eens een nieuwe ‘In bed met’-serie gaan maken. Ontmoet ik nog eens iemand.’ – Tatum Dagelet

Acteur Géza Weisz kruipt als eerste met haar tussen de lakens voor de nieuwe reeks gesprekken. Hij vertelt onder meer over zijn nieuwste bedpartner, daten via Instagram en zijn libido tijdens Expeditie Robinson.

In bed met Tatum

Met haar brutale vragen, de intieme setting en haar eigen openhartigheid zorgt Tatum er voor dat de mannen stuk voor stuk het achterste van hun tong laten zien. Het openhartige interview met Mark Rutte bracht z’n persvoorlichter ernstig in verlegenheid en zorgde op het Binnenhof voor menig opgetrokken wenkbrauw. In bed met Tatum betekent dan ook écht in bed met Tatum. Tatum kruipt dicht tegen haar bedpartners aan en verleidt ze tot ontwapenende onthullingen. Vanaf nu elke maand in VIVA.

Kolfruimtes belabberd geregeld door werkgevers

67% duikt een lege werkruimte in

Ondanks dat vrouwen na hun zwangerschapsverlof recht hebben op een kolfruimte op het werk die voldoet aan de wettelijke eisen, belandt een grote meerderheid nog steeds in het serverhok of tapt hun moedermelk af in de auto. Zo blijkt uit grootschalig onderzoek van Ouders van Nu.

Na je zwangerschapsverlof heb je in Nederland het recht om je moedermelk af te kolven of je kind op het werk te voeden gedurende de eerste 9 maanden na de geboorte. Een werkgever moet dat te faciliteren. Door te zorgen voor een ruimte die rustig is, dicht kan en waar niemand naar binnen kan kijken. Er moet een stopcontact zijn, bij voorkeur stromend water, een comfortabele stoel of bank, het moet er behaaglijk zijn en tochtvrij. Dit alles om borstvoeding, de meest gezonde voeding voor een baby, te stimuleren. En: lukt dat op de werkvloer? Nee, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu onder ruim 1200 vrouwen.

Waar kan ik zitten?

78% van de ondervraagden heeft gekolfd op kantoor. 67% deed dat niet in een ruimte die voldoet aan de wettelijke eisen, omdat deze ruimte niet aanwezig was. Slechts 33% had wel beschikking over een kolfplek die voldeed aan de eisen zoals die in de wet zijn opgenomen. De kwaliteit van deze aangeboden kolfruimtes is redelijk, ze worden gemiddeld gewaardeerd met een 6,8. 

De zorgsector scoort slecht

De ruimtes die, bij gebrek aan een kolfruimte, als alternatief worden aangeboden krijgen een waardering van 5,3. Vooral in de zorg, horeca en onderwijs blijkt het lastig om op vaste tijden en plekken te kolven en zoeken werknemers vaak iedere dag opnieuw naar een leegstaand kantoortje of vergaderruimte. 

Top 5 alternatieve kolfplekken:

1.Leegstaand kantoor of vergaderruimte

  1. De serverkast of kopieerhok
  2. Opslaghok of archiefruimte
  3. Eigen werkplek
  4. (Invaliden)toilet

Ook ‘in de auto’ komt regelmatig voorbij. Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu: ‘Er worden allerlei maatregelen genomen om borstvoeding te stimuleren. En ook een eerlijkere verdeling tussen mannen en vrouwen op de arbeidsmarkt staat al jaren op de politieke agenda. Het feit dat bij veel werkgevers een kolfruimte ontbreekt draagt niet bij aan deze twee doelen en de cijfers zijn daarom dan ook best verontrustend.’ Overigens zijn Nederlandse vrouwen geen opgevers. 50% kolfde, ondanks de slechte voorzieningen toch langer dan 6 maanden, slechts 0,5% stopte binnen een maand.

Deze cijfers en een fotoserie over kolven op de werkvloer gemaakt door Floor Fortunati staan in Ouders van Nu die vanaf vandaag in de winkel ligt.

OvN02 Melk in de meterkast

#IKGEEFOMJE

Margriet start vandaag met de landelijke actie #IKGEEFOMJE. Met deze campagne wil Margriet het belang van aandacht en erkenning voor elkaar benadrukken. #IKGEEFOMJE is een oproep om in actie te komen voor een ander. Om samen het leven in Nederland warmer en vriendelijker te maken. En hiermee een tegengeluid te bieden in een tijd waarin de maatschappij steeds meer lijkt te verharden.

Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet: “Margriet is op een positieve manier maatschappelijk betrokken en geeft aandacht aan ontwikkelingen die ons allemaal aangaan. En een van die ontwikkelingen is de verharding van de samenleving. Het lijkt soms alsof zachte waarden als medemenselijkheid, vriendelijkheid en empathie achterhaald zijn. Met de actie #IKGEEFOMJE wil Margriet het belang van deze waarden juist benadrukken. Daarom gaan we vandaag van start met de actie #IKGEEFOMJE.”

Kom in actie

#IKGEEFOMJE is een oproep om, op wat voor manier dan ook, in actie te komen voor een ander. Voor iemand in de nabije omgeving of verder weg. Die aandacht kan ’m ook in kleine dingen zitten. Van een gesprek aanknopen of het delen van een maaltijd tot het tuinpad aanvegen of samen een uitstapje maken. Allemaal om het leven in Nederland met z’n allen warmer en vriendelijker te maken.

Anita Witzier geeft het startsein

De actie #IKGEEFOMJE wordt de komende weken op verschillende kanalen onder de aandacht gebracht. Vandaag geven Anita Witzier en Leontine van den Bos het startsein van de actie in het Rijksmuseum. In Margriet 51 zit een stickervel waarmee lezeressen worden aangespoord in actie te komen. Dagelijks worden op Margriet.nl mooie cadeaus weggegeven en bezoekers van de site kunnen aangeven wie deze cadeaus in hun ogen verdient. In het hele land zijn posters te zien met daarop #IKGEEFOMJE en de oproep om mee te doen. De redactie komt zelf ook in actie en gaat aan de slag met suggesties die lezeressen hebben aangedragen.

 

Flow Book for Paper Lovers bewijst: print leeft meer dan ooit

Is print dood? Absoluut niet, vinden de makers van Flow. En dat blijkt ook uit de verkoopcijfers van het Book for Paper Lovers, de succesvolle jaarlijkse special van Flow. De vijfde editie van dit boek – dat ruim 300 pagina’s telt en nauwelijks tekst bevat – is vanaf 14 november wereldwijd verkrijgbaar.

Astrid van der Hulst en Irene Smit, creative directors van Flow: ‘Nadat we Flow waren begonnen, was het onze droom een tijdschrift of boek te kunnen maken met alleen beeld erin. Vijf jaar geleden hebben we het Book for Paper Lovers bedacht: zo dik als een telefoonboek, met verschillende soorten papier en paper goodies: ansichtkaarten, briefpapier, enveloppen, inpakpapier, posters. Met illustraties en patronen van internationale illustratoren, en zonder tekst. Het sloeg meteen aan: het eerste boek is inmiddels uitverkocht en een echt collectors item. Inmiddels zijn we aan de vijfde editie toe, zijn er een half miljoen exemplaren in vijf jaar tijd verspreid en krijgen we het hele jaar door mails van fans van over de hele wereld met de vraag wanneer de nieuwe editie komt.

In het Book for Paper Lovers komt alles samen: onze liefde voor papier, maar ook het gevoel dat we over papier hebben. Het was heel lang een gewoon product voor dagelijks gebruik. Maar nu iedereen zo veel online is, is papier een luxe geworden waarmee je jezelf verwent. Je kunt met papier ontsnappen uit de digitale hectische wereld om je heen. Een appje krijgen is leuk, een echte kaart per post speciaal. En wie kent er niet het lekkere gevoel van een nieuw notebook kopen?’ 

Het Book for Paper Lovers 2017 kost € 19,95 en ligt vanaf vandaag in de winkel.

 

AutoWeek Classics

De 43 beste jeugdseries aller tijden

Nostalgisch Veronica Magazine met drie unieke cast-reünies

Terwijl de avonden steeds langer worden gaat Veronica Magazine terug naar de kindertijd van zo’n beetje elke Nederlander. De redactie verzamelde de 43 beste jeugdseries én bracht de cast van drie populaire series na jaren weer bij elkaar. Veronica Magazine 45 ligt vanaf vandaag in de winkel.

ZOOP-film in aantocht

Het Veronica Magazine-team organiseerde reünies met Briefgeheim (1983), Fort Alpha (1996) en ZOOP (2004). Leontine Borsato brak door in Briefgeheim: „We voelden ons echte sterren. Maar het waren wel pittige scènes voor een meisje van vijftien.” Tygo Gernandt over Fort Alpha: „In Amerika had je Beverly Hills 90210. Nederland was ook rijp voor zo’n serie.” Vivienne van den Assem speelde Elise in ZOOP: „Na drie afleveringen kwamen er dranghekken op de set.” Bijgevoegd ook een video met de acteurs van ZOOP. Zij hopen en denken dat er een ZOOP-film komt, maar dan voor de inmiddels volwassen kijkers.

Terug in de kindertijd

Deze nostalgische editie brengt lezers van alle generaties terug in hun kindertijd. Van Pipo de Clown (1958) tot Floris (1969) tot Ti-Ta Tovenaar (1978). Van Q & Q (1974), Bassie en Adriaan (1978) tot De Zevensprong (1982). Van Madelief (1994) tot Dunya en Desie (2002) tot SpangaS (2007). Ook Erik van ’t Wout uit het legendarische Q & Q komt aan het woord: „Ik herinner me vooral de pret met Martin Perels, de andere Q. Ik nam het acteren bloedserieus, hij was altijd aan het dollen. Daardoor kon ik beter spelen, en meer lol hebben.”

Veronica Magazine is het meest complete entertainmentmagazine van Nederland met een bereik van 985.000 lezers per week. Veronica Magazine vertelt je niet alleen hoe laat Eva Jinek haar scherpe vragen stelt, maar ook waar je moet zijn voor de beste films op tv en welke verborgen parels op Netflix je echt eens moet kijken. Daarnaast lees je alles over films in de bioscoop, muziek, games, gadgets, lifestyletrends, uitgaantips; kortom alles wat je wilt weten op entertainmentgebied.

 

 

Het medialandschap is continu in verandering

De informatiebehoefte vanuit de consument is steeds meer versnipperd. Tegenwoordig brengen mediamerken content specifiek gericht op een consument en zijn belevingswereld. Dit is mogelijk omdat we goed op de hoogte zijn van de interesses van de consument. Leer in deze speelgoed infographic meer over de doelgroep die je wilt aanspreken, met welke boodschap en op welk moment.

In opdracht van Sanoma ondervroeg onderzoeksbureau No Ties 505 Nederlanders over informatiebehoefte over speelgoed. Het onderzoek is uitgevoerd in september 2017

Hierbij zijn zowel ouders als grootouders ondervraagd; beiden een belangrijke doelgroep voor de speelgoed branche. Beide doelgroepen hebben andere kenmerken en zijn daarom met een eigen passende boodschap te inspireren. Voor ouders is een sterke boodschap heel anders dan voor grootouders. Dat is waar wij vanuit Sanoma graag een adviserende rol in spelen: Het juiste verhaal, in de juiste context – verteld aan de doelgroep, vanuit een vertrouwde afzender.

Zie hier de infographic van speelgoed:
Infographic_speelgoed

Het vrolijkste weekblad van Nederland bestaat 65 jaar!

65 lezers onthullen samen unieke cover

Donald Duck Weekblad bestaat 65 jaar! In week 42, in 1952 viel het vrolijke weekblad voor het eerst op de mat en is sindsdien mateloos populair. Wekelijks verschijnen de avonturen van de opvliegende eend bij jong en oud thuis. Dit jaar is de jubileumeditie van het weekblad extra feestelijk door een bijzondere cover gemaakt van de leukste ‘Duckmomentje’-foto’s van de lezers. Deze werd vandaag feestelijk onthuld door 65 enthousiaste lezers die een bezoek mochten brengen aan de Donald Duck redactie.

Verkneukelen

Het vrolijke weekblad is na 65 jaar nog steeds springlevend. Het blad verbindt vele generaties: wie is er niet groot mee geworden? En deze traditie zet zich actief voort. Hoofdredactrice Joan Lommen: Drie, en soms al vier, generaties lezen of hebben de Donald Duck gelezen. Ouders laten het hun kinderen lezen, opa’s en oma’s laten het hun kleinkinderen lezen; ze weten hoeveel plezier zij er vroeger aan beleefden en gunnen dat de kinderen van nu ook. En omdat ze allemaal de stripfiguren en hun eigenaardigheden kennen, kunnen drie generaties er zich samen om verkneukelen.’’ Zo geeft Brigitte (62) aan “Ik ben al sinds 1989 abonnee en lees hem altijd met mijn kinderen en kleinkinderen.”

Donald Duck van Nederlandse bodem

Vandaag de dag wordt het weekblad grotendeels geproduceerd in Nederland en is het tekenen nog steeds handwerk. Donald Duck Weekblad is het grootste gezinsblad van ons land en ook onder mannen en studenten is het ‘t meest gelezen tijdschrift. Na 65 jaar is het weekblad uitgegroeid tot een 360-gradenmerk voor jong en oud.

Dé Donald Duck is uniek in de wereld. Geroemd om zijn gelaagde humor en woordgrappen en de fantastische wereld van Duckstad, waar alles mogelijk is: (elke dag) de loterij winnen, ruimtereizen maken en in geld rondzwemmen. Spannende avonturen, maar ook situaties uit het leven gegrepen en dagelijkse gebeurtenissen staan centraal. Hoofdredactrice, Joan Lommen is trots op 65 jaar een vrolijk weekblad en vertelt wat het weekblad onder meer zo bijzonder maakt: ‘’De herkenbaarheid en de tijdloosheid. Donald is van alle tijden: de gewone man – ook al is ie een eend, die zijn best doet om brood op de plank te krijgen, de huur te betalen en om zijn baan te behouden. Twaalf ambachten en dertien ongelukken. Daarnaast moet hij nog drie neefjes opvoeden en ook flink wat aandacht besteden aan zijn vriendin Katrien. Daar kan iedereen zich in herkennen…”

Iedereen heeft een ‘Duckmomentje’

In de jubileumeditie van het weekblad, die vandaag in de winkel ligt, worden de lezers extra in het zonnetje gezet met een cover die is gemaakt van alle foto’s die de lezers dit jaar hebben geüpload met ‘hun Donald Duck’ op DonaldDuck.nl. Dit leverde een heel divers beeld op, met veel mooie verhalen van jong en oud. Ingrid (44): ‘’Er wordt bijna ruzie gemaakt wie de Donald Duck mag uitpakken. Ik ben meestal de laatste die hem leest…’’ En Anke (9): ‘’Wat ik heb geleerd van Donald Duck Weekblad is dat je altijd moet doorzetten.’’ Opvallend aan de ingezonden foto’s was dat veel kinderen samen met hun dieren de Donald Duck lezen, zoals ook Carsten (11): “Ik lees de Donald Duck altijd samen met mijn hond Tuttebel.”                                          

Vandaag onthulde Hoofdredactrice Joan Lommen samen met Carsten (10), Fleur (11), Jasmijn (8) en Jannes (32 jaar) de speciale cover van de jubileumeditie van het weekblad. De meer dan 65 genodigden werden tevens op een hele grote taart getrakteerd, kregen een kijkje op de redactie en een echte Donald Duck tekenworkshop.

Extra beeldmateriaal is te downloaden via: https://wetransfer.com/downloads/653ad1c66ae8783f22ef7342059818e620171018152421/150506

Donald Duck Weken bij Bruna

Van 16 oktober t/m 12 november krijg je bij Bruna Dagobert Ducks geluksdubbeltje cadeau bij besteding van €7,50 aan Donald Duck producten. Bruna viert de verjaardag van het vrolijke weekblad vier weken lang met de ‘Donald Duck weken’. De winkels staan helemaal in het teken van het 65-jarig jubileum van het weekblad en er wordt een exclusief assortiment gelanceerd.

Aanvullende informatie

  • De jubileumeditie van het weekblad verschijnt op 19 oktober bij de abonnees thuis en in de winkel. Hij is tevens te bestellen op DonaldDuck.nl/jubileum.
  • Op DonaldDuck.nl/duckmomentje zijn alle inzendingen van de lezers nog te bekijken, net als de cover die is samengesteld uit de lezersfoto’s
  • Alle persmaterialen, inclusief presskit met interviews, zijn te vinden op DonaldDuck.nl/pers

NU.nl lanceert carrièreplatform NUwerk

Nieuwssite NU.nl introduceert op 23 oktober NUwerk, dé nieuwe vacaturesite. Het carrièreplatform heeft een groot banenaanbod en een ruime keuze in intermediairs. NUwerk is een samenwerking met bekende vacaturesites als Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

De voordelen

Een groot banenaanbod, alle vacatures in één overzicht en een ruime keuze in intermediairs: het zijn enkele van de voordelen van het nieuwe NUwerk. Het platform heeft als doel de weg naar die ene droombaan zo makkelijk mogelijk te maken. Zo wordt elke vacature maar één keer getoond, dus geen lange lijsten met dubbele vacatures meer. Bieden meerdere intermediairs dezelfde banen aan, dan wordt dit inzichtelijk gemaakt zodat de consument zelf kan kiezen waar hij/zij gaat solliciteren.

Partners

De vacatures worden getoond via een jobfeed die dagelijks wordt geactualiseerd, zodat de nieuwste banen direct zichtbaar zijn. De banen zelf worden aangeboden door de diverse partners van NUwerk. Het carrièreplatform heeft een samenwerking met bekende vacaturesites en intermediairs zoals Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

Carrière nieuws

Naast de nieuwste vacatures biedt NUwerk relevante nieuwsberichten en artikelen over carrière, werkgelegenheid en banen. Voor de consumenten hét nieuwe platform voor alles rondom werk, voor de partners een nieuwe manier om hun doelgroep te bereiken. ‘Dagelijks weten ruim 2,1 unieke personen NU.nl te vinden. Middels werkgerelateerde content van NUcarrière zullen wij een deel van deze (latent)werkzoekenden doorverwijzen naar NUwerk. Voor onze partners betekent dit dat de conversie naar applicant relatief hoog zal liggen,’ aldus Olivier Fornier, projectleider NUwerk.

Libelle grootste online vrouwenplatform van Nederland

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

In september 2017 bereikte Libelle.nl maar liefst 1,67 miljoen unieke bezoekers, aldus NOBO. Hiermee is Libelle’s online vrouwenplatform het grootste van Nederland.

Dieet van Máxima

In het artikel dat het meest werd gelezen in september probeerde Libelle’s Chanan het dieet van koningin Máxima uit. Daarnaast bezochten veel bezoekers de Libelle Feestweken op Libelle.nl, waarmee werd gevierd dat de website onlangs is vernieuwd en is uitgebreid met een Libelle Shop. Tijdens de Libelle Feestweken werd voor maar liefst € 16.197,50 aan prijzen weggegeven, waaronder een reis naar Andalusië.

Ook in print de grootste

Met een bereik van 1,6 miljoen vrouwen per week was Libelle in print al het grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Met de groei van online is het bereik van Libelle gestegen naar een totaalbereik van maar liefst 4,1 miljoen unieke vrouwen per maand.

10 jaar VIVA400: genomineerden nu bekend

400 vrouwelijke toptalenten in de spotlights

Voor de tiende keer heeft de VIVA-redactie de jaarlijkse VIVA400 lijst opgesteld. Een imposante lijst met vierhonderd inspirerende, ambitieuze en ondernemende vrouwen. Vandaag zijn de namen van de genomineerden bekend gemaakt op VIVA400.nl. Zij maken kans op één van de vijf felbegeerde VIVA400 Awards in de categorieën; zakenwonders, wereldverbeteraars, krachtpatsers, creatieven en knappe koppen.

VIVA400 is hét platform voor en door ambitieuze en ondernemende jonge vrouwen. Vrouwen die inspireren door wie ze zijn en uitblinken met wat ze doen. Was het tien jaar geleden nog best lastig om zoveel succesvolle vrouwen op te sporen, nu worden vrouwen vaak door elkaar, in grote getale aangedragen voor de lijst. Onderlinge solidariteit tussen vrouwen is echt iets van nu. Eén van de hoofddoelen van VIVA400 is dan ook het creëren van een netwerk van gelijkgezinden: ambitieuze en succesvolle vrouwen.

“Tien jaar geleden, bij de start van VIVA400, was het gesprek over feminisme een hot topic, en dat is het vandaag nog steeds. Deze indrukwekkend lange lijst toont aan dat het in Nederland barst van ambitieuze, ondernemende en talentvolle vrouwen. Het is geweldig dat wij vanuit VIVA elk jaar zoveel vrouwen een podium kunnen bieden met VIVA400.” – Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA en oud Viva400 genomineerde.

Winnaars in de afgelopen tien jaar

Winnaars van de afgelopen tien jaar zijn onder andere Doutzen Kroes (2012), turnster Sanne Wevers (2016) en Lenneke van Ingen (2016) van casting bureau A Million Faces.

“Ik werd vaak neergezet als dat schattige meisje dat met make-up speelde en daarover ‘stukjes’ schreef. Mijn werk werd totaal niet serieus genomen. De VIVA400-award winnen was een keerpunt. Mensen zagen me ineens als ondernemer. Dankzij de VIVA400 was eindelijk voor iedereen duidelijk dat ik een bedrijf run.” – Mascha Feoktistova, oprichter van Beautygloss, winnaar VIVA400 2011.

Feestelijke uitreiking

Het publiek kan tot en met 31 oktober via VIVA400.nl stemmen op hun favoriet. Op basis van de top vijf publieksuitslag kiest de deskundige all female jury per categorie een winnaar. Deze worden bekend gemaakt tijdens de award uitreiking, met presentator Art Rooijakkers als host en presentatrice en vlogger Sanny Verhoeven als co-host, op donderdagavond 23 november. Tijdens de feestelijke avond in Amsterdam worden ook de publieksprijs en de VIVA400 Visionista-Award uitgereikt.

VIVA400 Visionista’s

Begin dit jaar introduceerde VIVA in samenwerking met hoofdsponsor Renault de VIVA400 Visionista’s voor aanstormende talenten. Dé springplank voor deze ambitieuze jonge vrouwen om hen verder te helpen in hun carrière. Na drie afvalrondes strijden nu nog drie finalisten voor de titel VIVA400 Visionista 2017.

De VIVA400 wordt dit jaar mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Renault.