Toen er nog sport was

Scoupy samplingactie van Rivella

Tropische Libelle Zomerweek trekt met thema Disco Love 81.600 bezoekers

Onderzoek onder mindervalide bezoekers wijst uit: 95% raadt Libelle Zomerweek aan mindervaliden aan

81.600 bezoekers hebben afgelopen week genoten van het grootste disco-feest van Nederland op het zonovergoten Almeerderstrand met tropische temperaturen. Libelle is er voor alle vrouwen van Nederland en dus heeft Libelle Zomerweek nog meer aandacht besteed aan mindervalide bezoekers. Dit werd onder meer benadrukt door de aftrap met een rolstoel discodans, maar ook met een onderzoek dat tijdens het festival werd verricht. Onderzoeksbureau Strabo ondervroeg in opdracht van Libelle mindervalide bezoekers, waarvan maar liefst 95% aangaf dat ze Libelle Zomerweek zouden aanbevelen aan mindervaliden.

Sunny I love you

Deze Libelle Zomerweek was extra fijn door het prachtige weer, het volle programma en de vele activiteiten alsmede een shoppingroute langer dan de Amsterdamse Kalverstraat, de 15.000 gratis workshopplaatsen en kookdemonstraties door Rudolph van Veen. Het strand werd hoog gewaardeerd om verkoeling te zoeken. De temperaturen waren nog nooit zo goed. Met recht een Zomerweek! Artiesten als Boney M., Lange Frans en Diggie Dex zorgden voor fijne tunes. Ebru Umar nodigde bezoekers uit om kritische vragen te stellen in het Libelle Nieuwscafe aan onder andere minister Ingrid van Engelshoven, Maxime Verhagen en Hugo Borst.

Begaanbaarheid, bereikbaarheid én gezelligheid scoren hoog

Het thema van dit jaar, DISCO LOVE, staat voor het vieren van de liefde en muziek. Met die gedachte – dans met elkaar en wees lief voor elkaar – omdat Libelle er is voor iedereen, werd de week geopend met een rolstoel discodans, met tientallen deelnemers van verschillende rolstoeldansverenigingen. Hiermee wil Libelle benadrukken dat Libelle Zomerweek rolstoeltoegankelijk was en is. De mening van de mindervalide bezoeker is waardevol voor Libelle om de ervaring volgende editie weer te verbeteren én om andere festivals te inspireren. De bezoekers gaven aan dat de begaanbaarheid van het terrein (95%) en de toegankelijkheid van de horeca (89%) beter scoren dan op andere events. Vooral de bereikbaarheid, begaanbaarheid van het terrein en de gezelligheid worden gezien als redenen om de Libelle Zomerweek aan te raden aan mindervalide bezoekers.

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: “We hebben genoten van deze tropische editie van de Libelle Zomerweek. Het is voor ons belangrijk om iedereen een positieve en fijne festivalbeleving te geven. De bevestiging die we uit het onderzoek terugkrijgen geeft aan dat we op de goede weg zitten.”

Voor meer informatie: https://www.libellezomerweek.nl/2018/

Volgend jaar zal de Libelle Zomerweek plaatsvinden van donderdag 23 mei tot en met woensdag 29 mei 2019.

 

Fashionchick viert 10-jarig bestaan met nieuw design

Fashionchick.nl is mooier, sneller en gebruiksvriendelijker dankzij mobile friendly redesign

Fashionchick blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. En dat wordt gevierd! Niet alleen met verschillende spectaculaire acties voor haar bezoekers maar ook met een groots redesign. Zowel de shop als het nieuws hebben een make-over gekregen om ervoor te zorgen dat de Nederlandse vrouw nog sneller en makkelijker kan vinden wat zij zoekt.

Mobile first

“Aangezien 80% van het verkeer op Fashionchick binnenkomt via een mobiele telefoon was het belangrijkste doel van het redesign om het platform mobile friendly te maken.” Aldus Janneke ten Dam, manager Fashionchick en Styletoday. “Niet alleen de functionaliteit van de shop is verbeterd, ook de artikelen in het nieuws zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Met kortere teksten en meer ruimte voor visuele inspiratie kan de Nederlandse vrouw ook via haar mobiel zonder problemen dagelijks op de hoogte blijven van de laatste trends.”

Loven en zoeken

De mogelijkheid om je favoriete items op te slaan is niet nieuw. Het redesign maakt het echter een stuk makkelijker om deze selectie terug te vinden. Daarnaast is ook de zoekfunctie van de site verbeterd waardoor de gebruikster nog sneller en makkelijker de items vindt die zij zoekt. De grootste verandering is de uitstraling van de site; je ziet meer en groter beeld, andere kleuren en een nieuw lettertype. Hiermee heeft Fashionchick een moderne, frisse look & feel gekregen die past bij de tijd én haar bezoekers.

Future proof

“Het redesign van Fashionchick is het begin van een grootschalige optimalisering van het modeplatform.” zegt ten Dam. “De basis blijft zoals de bezoekster gewend is; een verzameling van mooie webshops op één plek en genoeg inspiratie om de beste items te kunnen shoppen. We blijven de website echter continu analyseren en verbeteren om de ervaring voor onze bezoekers zo optimaal mogelijk te maken.”

Populaire tweeling Lisa & Lena gaan langdurige samenwerking aan met tijdschrift Tina

Het Duitse duo Lisa & Lena, met meer dan 27 miljoen volgers op Musical.ly, mocht voor een week de scepter zwaaien over weekblad Tina en alle online kanalen. Een unieke samenwerking die zich later dit jaar zal uitbreiden met de verschijning van de populaire tweeling op Tina Festival.

Lisa & Lena werden bekend met de video’s die zij plaatsen op de immens populaire app Musical.ly. Via deze app bereiken zij inmiddels dagelijks 27 miljoen volgers, waarmee ze wereldwijd het grootste account in handen hebben. Daarnaast hebben ze een eigen kledinglijn J1MO71 en reizen ze de wereld rond als influencers.

Lisa en Lena aanwezig op alle kanalen van Tina

De populaire tweeling mocht een week lang bepalen wat de lezeressen voorgeschoteld krijgen. Lisa & Lena: “De baas zijn van Tina is hartstikke leuk. We mochten écht alles zelf bedenken en deze Tina samenstellen. We zijn zelfs stripfiguren geworden!” Deze samenwerking is, zoals alle projecten die Tina uitvoert, crossmediaal. In Tina 18, in de winkel op 26 april, staan onder meer exclusieve foto’s van de tweeling, interviews, posters en als extraatje zijn toffe ansichtkaarten waarop de meiden prijken toegevoegd. Ook de online kanalen van Tina staan in het teken van Lisa & Lena met backstage foto’s, quizjes én video’s waaronder een verslag van de speciale meet & greet waarin 11 zielsgelukkige fans tot tranen toe geroerd waren om de meiden in het echt te ontmoeten.

Grootse publiekstrekker weer naar Tina Festival

Tijdens Tina Festival geeft de Duitse tweeling weer acte de présence op 22 en 23 september op Attractiepark Duinrell in Wassenaar. Of in de woorden van Lisa & Lena: “Wij zijn een beetje verliefd op Tina. Tina Festival was het leukste live event wat we vorig jaar hebben aangedaan. We kunnen niet wachten om in september weer naar Duinrell te komen en daar onze fans te ontmoeten.”

Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van Tina, is ontzettend trots op de samenwerking: “Het is geweldig dat niet alleen Tina Lisa & Lena omarmt, maar dat de liefde wederzijds is. Met deze mooie samenwerking kunnen we onze lezeressen blijven verrassen en verwennen met ons mooie weekblad en alles wat daar inmiddels bij hoort. Daar doen we het voor!”

De speciale Lisa & Lena editie ligt vanaf donderdag 26 april in de winkel.

Libelle

Vrouwen zijn het meest onzeker over hun buik

Een gezonde levensstijl is een way of life geworden. We staan uren te zweten in de sportschool en letten op wat we eten. Toch zijn vrouwen nog steeds onzeker over hun lichaam. Uit een enquête van STYLETODAY blijkt dat 55,9 procent van de vrouwen zich niet prettig voelt in korte kleding. Daarbij geven ze aan het meest onzeker te zijn over hun buik (51,8 procent) en benen (21,2 procent). De vragenlijst is door ruim 1.200 vrouwen ingevuld.

Sporten

Het merendeel van de vrouwen geeft aan te sporten. De frequentie varieert van minder dan één keer per week (12,9 procent) tot één keer per week (16,9 procent), 2-3 keer per week (35,7 procent) en meer dan drie keer per week (12,2 procent). Slechts 22,2 procent sport niet. Krachttraining, cardio en groepslessen zijn favoriet.

De voornaamste reden om te sporten is om af te vallen (40,1 procent). Gevolgd door gespierder worden (30,6 procent) en uithoudingsvermogen verbeteren (23,5 procent). De meeste vrouwen (38,2 procent) beoordelen hun lichaam met een 7.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

Anita Witzier gasthoofdredacteur van Nouveau.nl op wereldvrouwendag

“Het gaat niet om leeftijd, maar om leeftijdsgevoel”

Speciaal vanwege wereldvrouwendag op 8 maart neemt Anita Witzier voor een dag Nouveau online over. Naast een hoofdblog over het ‘ageless’ gevoel (“de bevrijding van het nee durven zeggen”), post Anita om de twee uur een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers als: mode, reizen, moment voor jezelf én Máxima.

Anita: “50+-vrouwen mogen er meer dan ooit zijn. 50+ is een interessante levensfase. Het was misschien een beetje ondergewaardeerd, maar het begint nu trendgevoeliger te worden. Ik roep al jaren dat we verder moeten kijken dan die grens van 49. Deze visie deelde ik al op laat-zien.nl, en speciaal voor 8 maart ook op www.nouveau.nl. Een mooie plek om mijn ervaringen te delen en te laten zien dat het niet gaat om leeftijd, maar om leeftijdsgevoel.

50+ vrouwen grootste groep vrouwen in Nederland

Dat de 50+-vrouw zich ook met grote regelmaat online begeeft, is duidelijk te zien aan de bezoekersaantallen op Nouveau.nl, het online platform van het gelijknamige magazine: in februari is de 467.000e bezoeker aangetikt.

Claudia Straatmans, hoofdredacteur Nouveau: “Ik denk dat een verklaring zit in het feit dat steeds meer 50+ vrouwen ook online willen worden erkend en herkend. Met Anita Witzier op wereldvrouwendag onderstrepen we de hunkering naar erkenning en herkenning voor de grootste groep vrouwen die Nederland rijk is. Een groep die niet altijd gezien wordt, maar die we bij Nouveau graag op het schild hijsen.”