3 oktober 2012

‘Tevreden? Zeker. We gaan mobiel steeds vaker gebruiken’

Nieuwe rubriek! Elke keer bespreekt een klant een case. Om te beginnen: Carats senior digital planner Els Wijnstekers over de campagne voor Philips Sonicare Airfloss op NU.nl. “We kregen zelfs een advertorial positie aangeboden.”

In mei werd voor Philips Sonicare Airfloss op verschillende manieren – met o.a. skybox, skyscraper en mobiel contentblok – geadverteerd via NU.nl. Wat is het bijzondere van deze case?
“Dat de consument de oriëntatiefunnel sneller doorloopt dan verwacht.”

Wat wilde je bereiken?
“Informatie overdracht en traffic naar retailers.”

Hoe verliep de samenwerking met Sanoma Media?
“Hoewel het materiaal te laat door ons werd aangeleverd voor het contentblok, heeft Sanoma alles op alles gezet om de uiting tijdig live te zetten en in de tussentijd kregen we zelfs een advertorial positie aangeboden.”

Tevreden over het resultaat?
“Zeer tevreden! Een groot aantal bezoekers op het contentblok en zeer veel geïnteresseerden doorgestuurd naar Bol.com.”

Plannen voor nieuwe campagnes?
“Zeker. We maken steeds vaker gebruik van de mobiele mogelijkheden binnen Sanoma. We gaan het contentblok vaker inzetten voor producten die zowel meer uitleg behoeven, zoals de Airfloss, maar tegelijkertijd consumenten doorverwijzen naar de retailer waar ze tot aankoop over kunnen gaan. We hadden ook bewust gekozen om het content block vlak voor Moederdag in te zetten, voor de mannen die op het laatste moment hun vrouw nog blij willen maken met een mooi cadeau waar ze zelf ook nog profijt van hebben. De nieuwe Airfloss, die flossen nog makkelijker maakt!”