https://www.youtube.com/watch?v=pRtTjEpQAEw

25 februari 2015

Tijdschriftadvertentie met Facebookverbinding. Het kan!

Dé plek voor creativiteit en vindingrijkheid? Tijdschriften! Wereldwijd zien we heel veel opvallende uitingen in magazines. Erik Hannema, productmanager Print bij Sanoma, spot alle ontwikkelingen en deelt de meest innovatieve en opvallende creaties.

Like Ad

Een magazine dat rechtstreeks in verbinding staat met Facebook? Contigo (Brazilië) realiseerde het, samen met C&A. Er werd een speciale tijdschriftuitgave gemaakt, exclusief voor fans van C&A die zich via Facebook hadden registreerden. Erik Hannema: “De advertentie binnenin het magazine, de Like Ad, bevatte een chip die rechtstreeks in contact stond met het Facebook account van de lezer. Je kon twee verschillende kledingstukken liken. Dat verscheen dan automatisch in de Facebook newsfeed van de lezer. Tegelijkertijd verscheen het aantal likes in real time op displays in een van de grootste C&A winkels van het land. Een geweldig voorbeeld van hoe online en offline communicatie geïntegreerd kunnen worden, optimaal gebruikmakend van de specifieke kracht van de mediumtypes. Wie volgt in Nederland?”

Bekijk de C&A Like ad video.

IJskoude pagina

Hoe mooi is het als mensen interacteren met je advertentie? Als ze ‘m eruit halen en er concreet mee aan de slag gaan? Ook uit Brazilië komt een opvallend voorbeeld van zo’n advertentie: een pagina waarmee je razendsnel je biertje koud kunt zetten. Erik: “Je moest de pagina nat maken met water, rond het flesje wikkelen en dit vijf minuten in de vriezer leggen. De zoutdeeltjes in het papier van de advertentie zorgden ervoor dat het flesje versneld koud werd. Opvallend, engaging en vooral heel léuk.”

Call me!

Een bericht dat je verzendt via e-mail of social media is snel en efficiënt. Maar zou je niet iets aan zo’n digitale boodschap kunnen toevoegen wat het net dat beetje extra geeft? Met deze gedachte in het achterhoofd ontwikkelde O2 Duitsland een wenskaart die werkt als mobiele telefoon.  Erik: “In de kaart werd een SIM-kaart geïntegreerd die, zodra je de kaart opende, automatisch een eerder opgeslagen telefoonnummer belde. Een wel heel unieke manier om je boodschap over te brengen, en hét bewijs dat de mogelijkheden in print eindeloos zijn.”

Bekijk de O2 Christmas card video.

Meer over Pluspropositie mogelijkheden

De kracht van print is anno 2014 onverminderd groot. Of je nu kiest voor ijzersterke advertenties, relevante branded content of opvallende plusproposities, zoals hierboven beschreven. Sanoma bereikt met z’n printtitels 3.740.31 vrouwen oftewel 56,6% van alle Nederlandse vrouwen. Benieuwd naar wat dat voor jouw merk kan betekenen? Neem contact met je accountmanager of bereik ons via sales.nl@sanoma.com | 088-556 67 77.

Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op print/magazine gebied, volg Erik dan op twitter via twitter.com/ehannema of linkedin linkd.in/195Qyyw

C&A Like ad video