20 februari 2014

Tijdschriftcampagnes hebben hoogste ROI

NDP Nieuwsmedia en GfK onderzochten de effectiviteit van de media-inzet. Dagbladen, tijdschriften, radio, tv en online werden hierin meegenomen. Wat blijkt? Tijdschriftcampagnes hebben het hoogste rendement met maar liefst 130%.

Meer conclusies uit het onderzoek: het draait om verhoudingen binnen de mediamix. Het is aan te raden om niet te zwaar in te zetten op één kanaal. Optimalisatie van reclamecontracten is belangrijk; hier valt winst te behalen. Tv wordt vaak niet kostenefficiënt ingezet door (te) veel confrontaties. Dagbladen blijken een verstandige keuze. Ze leveren een uitstekend rendement op, vooral bij meerdere plaatsingen. Een gebalanceerde mix van gevestigde media en nieuwe media is belangrijk.

Bekijk het onderzoeksrapport voor meer informatie.

Contact

Geïnteresseerd in onze advertentiemogelijkheden? We denken graag met je mee. Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op. Of neem direct contact op met ons salesteam via 088 556 77 77 of sales.nl@sanoma.com.