Toen er nog sport was

Lift mee op een gigantisch bereik met een campagne binnen het sport umfeld op NU.nl

Voorzichtig komt de sport weer op gang, maar voor veel grote evenementen en competities moet de consument nog geduld hebben. Men keek er enorm naar uit om het komend jaar de grote sport evenementen te volgen. De poll op NU.nl werd in een paar uur ingevuld door 8500 personen. Wij vroegen: ‘waar keek je het meest naar uit dit jaar op sportgebied?’
• EK Voetbal (42%)
• Olympische spelen (22%)
• GP van Nederland (23%)
• Slot van eredivisie (13%)

Het missen van sportentertainment maakt de sportliefhebber chagrijnig. Met het initiatief vanuit NU.nl ‘toen er nog sport was’ haken we in op de behoefte van de consument: meer sportentertainment.
Lift mee op een gigantisch (stijgend) bereik met een campagne binnen het sport umfeld op NU.nl. Bekijk hier de mogelijkheden.

In de maanden maart en april is het verkeer op NU.nl gestegen naar meer dan 1 miljard pageviews per maand. In april is het aantal dagelijkse bezoekers met 29% en het aantal pageviews met 24% gestegen t.o.v. een jaar ervoor. Nederland wil op de hoogte blijven over de ontwikkelingen rondom het coronavirus. Naast nieuws over het coronavirus worden ook berichten in andere rubrieken vaker gelezen. Mensen hebben meer tijd en zoeken dat in media en ontspanning.

Ondanks de opgeschorte sportevenementen bereikte NU.nl en NUsport in maart en april gemiddeld 3 miljoen unieke bezoekers per maand. De eerste speelronde sinds de hervatting van de Bundesliga resulteerde in 190.000 liveblog pageviews; deze zullen stijgen met de herstart van de overige Europese topcompetities.