21 september 2016

Uitgelicht: tv-partnership The Next Boy/Girl Band en Maybelline

Met The Next Boy/Girl Band opent  SBS6 de jacht op nieuw zang en danstalent. Twee platenmaatschappijen nemen het tegen elkaar op. De een creëert een nieuwe boyband en de ander richt zich op de beste girlband. L’Oréal Netherlands vertelt over de samenwerking met het programma.

‘Insteek van het programma is ideale match’

Caroline Willegers – Product Manager Maybelline & essie – L’Oréal Netherlands: “Vanuit Maybelline willen we onze propositie ‘Make It Happen’ communiceren aan zo veel mogelijk meiden. De doelgroep van The Next Boy/Girl Band sluit perfect aan op onze doelgroep en de insteek van het programma om je dromen waar te maken is dus een ideale match. We hebben nauw samengewerkt met SBS om een zo natuurlijk mogelijk integratie van Maybelline in het programma te realiseren. Wat ons betreft is dat echt gelukt door bijvoorbeeld het terugkerende item met Mitzy, een groot item met de make overs van de meiden en de Maybelline activatie in de live finale. Ook de spreiding over tv, online en print zorgt voor ons echt voor een 360° approach.”

Concept partnership Maybelline – The Next Boy/Girl Band

Zang, dans, maar zeker ook de ‘looks’ zijn doorslaggevend voor het succes van de kandidaten. Maybelline en ZenithOptimedia zetten daarbij visagiste Mitzy in om de IT-looks van de kandidaten voor het voetlicht te brengen.
The Next Boy/Girl Band spreekt met name jongeren aan. Op tv, print en online. Mitzy heeft als visagiste een natuurlijke rol in het programma waarbij ze ervoor zorgt dat kandidaten in de uitzending tot in de puntjes verzorgd zijn en geeft onderhand wat tips. En met Mitzy’s online tutorials zien kijkers er zelf net zo glamourous uit als de aspirant supersterren op het podium.

Binnen de campagne bouwen billboards, activatiepromo’s, facebook viral, display, print en social aan maximale engagement. Ook het speciale IT-vak voor consumenten tijdens de finale aflevering draagt hieraan bij. Maybelline heeft met Kruidvat als retailpartner een samenwerking opgezet. Dit beslaat een actie op de winkelvloer met Maybelline producten, waarbij consumenten kans maken op IT-vak/VIP kaarten. Helemaal in lijn met Maybelline’s pay-off: make it happen.

The Next Boy/Girl Band is elke vrijdagavond om 20.30 uur te zien op SBS6.

Meer weten over een partnership met SBS?

Voor informatie over de mogelijkheden van een samenwerking met SBS kun je contact opnemen met het Media Solutions team.  We denken graag met je mee.