Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair

Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met de hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair en welke koers ze wil varen met het blad open-minded vrouwen.

Hi Marije, rustige zomerstart gehad of gelijk vol aan de bak?

Absuluut vol aan de bak. Flair is een weekblad en tijd om even achterover te leunen en in alle rust plannen te maken voor de toekomst, is er niet. Het is meer een rijdende trein waar je opspringt en waarvan je gaandeweg probeert de koers te wijzigen en je eigen inbreng toe te voegen. Hectische, maar wel enorm leuk.

Wat ga jij Flair brengen als hoofdredacteur?

Flair is een ontzettend mooi merk, maar ook een merk met nog veel potentie. Wij bedienen voor een vrouwentitel een heel grote doelgroep. Namelijk vrouwen tussen de midden twintig en midden veertig die in de randstad én in de provincie wonen, vaak samenwonen of getrouwd zijn, een gezin hebben en parttime werken. De gewone vrouw en daarmee eigenlijk de jongere versie van de Libelle-vrouw. Daar zouden we mijns inziens veel meer gebruik van kunnen maken door nog beter in te spelen op deze doelgroep en Flair als merk op die manier beter in de markt te zetten. Daarmee bedoel ik niet alleen met het blad, maar ook met specials, de site, events, merchandise et cetera. Uiteraard moeten we, omdat we niet kunnen putten uit eindeloze budgetten, daarbij ook creatief zijn en kijken of we kunnen partneren met andere merken om dit te bereiken.


Wat neem je mee naar Flair uit je ervaring bij onder andere Fabulous Mama?

Fabulous Mama heeft de laatste jaren een roerige tijd gekend op het gebied van eigenaren. Zaken waar je als hoofdredacteur natuurlijk weinig invloed op hebt. Het heeft mij geleerd om nog creatiever te denken en te kunnen roeien met de riemen die je hebt. En ik beschik inmiddels over behoorlijk veel doorzettingsvermogen.

Wat zijn de ambities van Flair voor 2019?

In 2019 gaan we het merk Flair nog meer uitbouwen en daarmee een nog groter bereik creëren met al onze kanalen. Flair komt nog dichter bij de lezers, gaat een hechtere vriendschap aan met de Nederlandse vrouw. De uitstraling wordt warmer, vriendelijker en gezelliger, zonder tuttig of stoffig te zijn. En de onderwerpen raken je als lezeres nog meer, omdat ze gaan over vrouwen zoals jij en een inkijkje bieden in hun leven. Hoe doen anderen het? Voor wat betreft hun financiën, maar ook in relaties, in bed, in vriendschappen, op reis, in hun interieur… Flair biedt het spreekwoordelijke kijkje in de keuken, perfect voor de lezeres om geïnspireerd te raken, zich over te verbazen of zichzelf juist in te herkennen. Dat lees je terug in het blad en in de specials, maar zie je ook online, op de socialkanalen en in de events die we gaan ontwikkelen.

Wat is volgens jou de ideale mediamix om het beste uit het merk Flair te halen?

Ik denk dat alle kanalen van Flair evenveel aandacht verdienen. Flair is een totaalpakket, waarbij de verschillende uitingen elkaar in alles moeten versterken. Ook daar gaan we in 2019 de focus op leggen.

Wat is het laatste nieuws?

Vanaf nummer 48 ligt er een geheel gerestylede Flair in de winkels. Op naar de kiosk dus!

Bron: Nederlands Medianieuws

Fashionchick Your daily look komt terug met nieuw seizoen op TLC

Na het overweldigende succes van het eerste seizoen van Your daily look op TLC dit voorjaar komt Fashionchick dit najaar terug met een nieuw seizoen. Het tv-programma brengt influencers en online shopping op een unieke manier samen. In het programma toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves. Het vernieuwde format biedt, dankzij de aparte YouTube versie van iedere aflevering, meer advertentie mogelijkheden en zorgt daarmee voor een groter en cross mediaal bereik.

Bekijk hier alvast een (gesponsorde) aflevering van vorig seizoen.

 

NU.nl lanceert NON-STOP-NU

 

NU.nl komt na 6 jaar met een campagne waarmee het wederom een stempel wil drukken in het nieuwsmedia landschap. De grootste nieuwssite van Nederland – met dagelijks meer dan 2 miljoen bezoekers – heeft achter de schermen over de jaren heen hard gewerkt aan het verder uitbouwen van het merk. Zowel op redactioneel, product & commercieel niveau is er geïnvesteerd om het merk naar een nóg hoger niveau te tillen. Samen met creatief strategische partner Fitzroy ontwikkelde zij NON-STOP-NU.

NON-STOP-NU is een crossmediale campagne waarmee enerzijds de mogelijkheden van de gepersonaliseerde app in de spotlight wordt gezet en anderzijds alle verschillende rubrieken, features en deals. Zo kun je met de app gepersonaliseerd nieuws krijgen op bijvoorbeeld jouw regio (NON-STOP-JOUW ROTTERDAM), kun je reageren op de artikelen (NON-STOP-JOUW MENING) en krijg je een mooi aanbod van verschillende deals (NON-STOP-JOUW DEALS).

“Op verschillende gebieden is NU.nl  haar platform verder aan het uitbouwen waarvan de terugkeer van NUjij en NUuit een mooi voorbeeld zijn. “De tijd is daarom rijp om te starten met onze marketing communicatie richting onze lezers en adverteerders die vaak dezelfde pet op hebben. Wij hebben gekozen voor een creatief construct dat wij verder in de toekomst kunnen uitbouwen. Bij NU.nl x gebeuren er allerlei fantastische dingen die wij (te) weinig communiceren” aldus Miriam el Ghalbzouri Marketing Manager NU.nl .

De campagne start op televisie, online video, digital out-of-home en radio en zal dan daarna met de verschillende proposities digitaal en always-on aanwezig zijn.

Check hier de televisiecommercial.

Credits:
Bureau: Fitzroy
Productiemaatschappij: Circus Family
RTV: Inge Zoete
Sound: Massive Music

70% van de Nederlandse vrouwen ervaart stress voordat zij op vakantie gaat

Op vakantie gaan brengt voor veel vrouwen de nodige stress met zich mee. Dit blijkt uit een onderzoek gehouden door Fashionchick en Styletoday, waarin bezoekers van de sites werden gevraagd naar hun vakantieperikelen en alles wat daarbij komt kijken. Het onderzoek trok ruim duizend respondenten.

‘Een goed begin is het halve werk’
66% geeft aan een week van tevoren te beginnen met het pakken van de koffers. Dit tegenover 16% die daar pas één avond voor vertrek aan begint. De grootste koffer angst is iets vergeten mee te nemen, gevolgd door dingen die gaan lekken. Wat er dan vervolgens allemaal in de koffer gaat? Kennelijk een heleboel, 56% geeft aan bereid te zijn meer te betalen voor overgewicht van de koffer om zo meer mee te kunnen nemen. Eigen toiletspullen bijvoorbeeld, 51% laat weten hier niet zonder te kunnen op vakantie. Nu we het toch over koffers hebben: over het uiterlijk van de koffers is het merendeel het eens. 78% verkiest gebruiksvriendelijkheid boven een mooie buitenkant.

Stressen op vakantie
Op vakantie gaan brengt de nodige zorgen met zich mee: 71% van de deelnemers geeft aan stress te ervaren voor zij op vakantie gaan. 49% hiervan geeft haar stresslevel op het moment voor vertrek zelfs een zeven of hoger. Met de inpakstress valt het overigens wél weer mee: 68% zegt dat het inpakken van hun koffer niet van invloed is op hun stresslevel voor de vakantie. 71% zegt zich te kunnen ontspannen als zij eenmaal op de plek van bestemming zijn aangekomen.

Vakantie ‘grams’
Inspiratie over waar er wordt gegeten, geslapen of gedanst, wordt door 45% gehaald uit reisblogs. Dit wordt gevolgd door een old school reisgids (31%) en via Instagram (15%). Laatstgenoemde wordt liever gebruikt om vakantiekiekjes te delen: 56% geeft aan tijdens vakantie meerr te posten op het medium dan normaal. Op de keuze van een Instagram waardige vakantiebestemming heeft het medium dan weer minder invloed: 82% zegt bij het kiezen andere factoren belangrijker te vinden.

Tot slot: de telefoon blijkt voor veel vrouwen onmisbaar. 51% geeft aan terug naar huis te gaan als zij deze is vergeten. Zelfs als zij hierdoor haar vlucht mist.

Fashionchick viert 10-jarig bestaan met nieuw design

Fashionchick.nl is mooier, sneller en gebruiksvriendelijker dankzij mobile friendly redesign

Fashionchick blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. En dat wordt gevierd! Niet alleen met verschillende spectaculaire acties voor haar bezoekers maar ook met een groots redesign. Zowel de shop als het nieuws hebben een make-over gekregen om ervoor te zorgen dat de Nederlandse vrouw nog sneller en makkelijker kan vinden wat zij zoekt.

Mobile first

“Aangezien 80% van het verkeer op Fashionchick binnenkomt via een mobiele telefoon was het belangrijkste doel van het redesign om het platform mobile friendly te maken.” Aldus Janneke ten Dam, manager Fashionchick en Styletoday. “Niet alleen de functionaliteit van de shop is verbeterd, ook de artikelen in het nieuws zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Met kortere teksten en meer ruimte voor visuele inspiratie kan de Nederlandse vrouw ook via haar mobiel zonder problemen dagelijks op de hoogte blijven van de laatste trends.”

Loven en zoeken

De mogelijkheid om je favoriete items op te slaan is niet nieuw. Het redesign maakt het echter een stuk makkelijker om deze selectie terug te vinden. Daarnaast is ook de zoekfunctie van de site verbeterd waardoor de gebruikster nog sneller en makkelijker de items vindt die zij zoekt. De grootste verandering is de uitstraling van de site; je ziet meer en groter beeld, andere kleuren en een nieuw lettertype. Hiermee heeft Fashionchick een moderne, frisse look & feel gekregen die past bij de tijd én haar bezoekers.

Future proof

“Het redesign van Fashionchick is het begin van een grootschalige optimalisering van het modeplatform.” zegt ten Dam. “De basis blijft zoals de bezoekster gewend is; een verzameling van mooie webshops op één plek en genoeg inspiratie om de beste items te kunnen shoppen. We blijven de website echter continu analyseren en verbeteren om de ervaring voor onze bezoekers zo optimaal mogelijk te maken.”

Libelle

Vrouwen zijn het meest onzeker over hun buik

Een gezonde levensstijl is een way of life geworden. We staan uren te zweten in de sportschool en letten op wat we eten. Toch zijn vrouwen nog steeds onzeker over hun lichaam. Uit een enquête van STYLETODAY blijkt dat 55,9 procent van de vrouwen zich niet prettig voelt in korte kleding. Daarbij geven ze aan het meest onzeker te zijn over hun buik (51,8 procent) en benen (21,2 procent). De vragenlijst is door ruim 1.200 vrouwen ingevuld.

Sporten

Het merendeel van de vrouwen geeft aan te sporten. De frequentie varieert van minder dan één keer per week (12,9 procent) tot één keer per week (16,9 procent), 2-3 keer per week (35,7 procent) en meer dan drie keer per week (12,2 procent). Slechts 22,2 procent sport niet. Krachttraining, cardio en groepslessen zijn favoriet.

De voornaamste reden om te sporten is om af te vallen (40,1 procent). Gevolgd door gespierder worden (30,6 procent) en uithoudingsvermogen verbeteren (23,5 procent). De meeste vrouwen (38,2 procent) beoordelen hun lichaam met een 7.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

VIVA onderzoekt: Ruim de helft van de vrouwen vindt vaginale klachten taboe

Uit onderzoek* blijkt dat ruim de helft (53%) van de vrouwen weleens last heeft van vaginale klachten. De meest voorkomende klacht is jeuk: een kwart van de vrouwen heeft daar weleens last van (25%). Ook heeft ruim een vijfde van de vrouwen weleens last van overmatige afscheiding (21%) of een onaangename geur (21%).  Slechts de helft van de vrouwen gaat naar de huisarts met dit soort klachten (51%). En dat terwijl onbehandelde klachten kunnen leiden tot verergering van de klachten en in sommige gevallen zelfs tot onvruchtbaarheid.

Taboe doorbreken

Praten over vaginale klachten met anderen doen vrouwen liever niet (75%) terwijl juist een zekere mate van openheid ervoor kan zorgen dat je er op tijd bij bent. Op basis van het onderzoek ging de VIVA redactie opzoek naar de verhalen achter deze cijfers. Waarom is het thema nog altijd zo’n taboe? Waarom gaan de meeste vrouwen met bijvoorbeeld een jeukend oog wel direct naar de huisarts maar stellen we dat bij jeuk aan de vagina zo lang mogelijk uit?

Wij willen als VIVA maatschappelijk relevante issues aan de kaak stellen en een rol spelen in het doorbreken van taboes door verhalen van vrouwen te delen en experts aan het woord te laten. Bijvoorbeeld op Viva online,  via social media en natuurlijk in ons weekblad. Daarvoor gebruiken we onze eigen ervaringen, maar laten we ook voorafgaande aan de publicatie, onderzoek uitvoeren naar onderwerpen die doorgaans onderbelicht blijven ’– Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA.

Door de uitgebreide reportage in VIVA 6 – met behalve advies van een arts en seksuoloog ook openhartige verhalen van vrouwen over de klachten, het gevoel van schaamte en de negatieve effecten op hun seksleven – willen we dit gevoelige onderwerp op de kaart te zetten én het taboe erom heen doorbreken.

VIVA 6 ligt vanaf woensdag 7 februari met twee verschillende covers in de winkel.

*Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van weekblad VIVA onder vrouwen in de leeftijd van 20 – 45, 508 respondenten.

VIVA op de barricades tegen seksueel geweld

VIVA vraagt deze week samen met Fonds Slachtofferhulp en Centrum Seksueel Geweld aandacht voor seksueel geweld tegen vrouwen.  

Seksisme en seksueel geweld zijn – nog steeds – overal. Geen wonder, zolang Donald Trump soepel wegkomt met zijn ‘Grab them by the pussy’ en de al jaren slepende misbruikzaak tegen Bill Cosby, wegens het drogeren en aanranden van Andrea Constand in 2004, onlangs nietig werd verklaard. Het was nota bene de enige strafrechtelijke zaak die was voortgekomen uit de ruim zestig beschuldigingen van seksueel misbruik aan het adres van Cosby.

In Nederland ondervindt 40 procent van de vrouwen seksueel geweld en wordt 1 op de 8 vrouwen verkracht. In 85 procent van de gevallen van seksueel geweld is de dader een bekende 1. Kortom: seksueel grensoverschrijdend gedrag blijkt anno 2017 nog steeds een serieus probleem. Bovendien durven vrouwen die met seksueel geweld te maken hebben gehad niet snel aangifte te doen. Slechts elf procent van de Nederlandse vrouwen doet aangifte van seksueel misbruik 2. Dat cijfer moet en kan omhoog, een goede start is door erover te praten en daar wil VIVA aan bijdragen.

Het thema nummer

Seksueel geweld moet een halt worden toegeroepen. Daarom besteedt VIVA deze week uitgebreid aandacht aan het probleem. Met een uitgebreid dossier met schokkende cijfers, een aangrijpend portret van een slachtoffer en interviews met Iva Bicanic van Centrum Seksueel Geweld en Ineke Sybesma van Fonds Slachtofferhulp. Ook spraken we cabaretière Anke Laterveer -die met haar actie #ZegHet landelijke aandacht kreeg voor seksueel geweld tegen vrouwen- en Geraldine Kemper die voor BNN het programma Verkracht of niet maakte.

#IkOok

VIVA wil met dit themanummer op de barricades om dit ernstige probleem aan de kaak te stellen. En dat is hard nodig. Want al zijn de cijfers schrikbarend hoog, erover praten en snel hulp zoeken blijkt nog steeds lastig. Terwijl dit de kans op medische en psychische problemen aanzienlijk verkleint en de pakkans van de dader juist vergroot. . En daarom is het nodig om aandacht te blijven vragen voor dit thema: om bewustzijn te creëren rondom seksueel geweld, en om het taboe op praten over zulke ervaringen te doorbreken. Want hoe meer vrouwen hierover durven te praten, hoe meer vrouwen zich daarmee gesterkt voelen om hulp te zoeken of zelfs aangifte te doen. Doe met ons mee en deel jouw ervaring met #IkOok. Want samen staan we sterk

1 Bron: Rutgers, 2 Bron: Violence against women

Bereik, inspireer, identificeer en activeer op Margriet Winter Fair

Na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, vindt Margriet Winter Fair vanaf dit jaar plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse stad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestomgeving.

Wees er ook bij en bereik, identificeer en activeer 70.000 bezoekers! Klik hier voor de mogelijkheden en hier voor sampling bij Margriet Winter Fair.

Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.

Huishouding en mannen nog altijd geen match, maar:

Flairs hete huishoudkalender helpt

Stofzuigen, vaatdoekjes uitkoken, poepluiers verschonen: klusjes die moeten gebeuren, maar niemand heeft er zin in. En mannen drukken vaker hun snor dan vrouwen. Tijd voor verandering, vindt Flair. Hoe we die gaan bereiken? Met Flairs Hete Huishoudkalender, waarin 14 BN’ers het goede voorbeeld geven met stofdoek, wc-borstel en strijkbout. 

Uit recent onderzoek van de OESO – Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling – blijkt dat nergens in Europa mannen gemiddeld evenveel tijd steken in het huishouden en de opvoeding van kinderen als vrouwen. Sterker nog: de Nederlandse man ‘presteert’ onder het gemiddelde. Dat bracht de redactie van Flair op het idee mannen nu eens goed te stimuleren vaker de stofzuiger en strijkbout te laten pakken. Met een Hete Huishoudkalender.

De cijfers van de OESO tonen onder meer aan dat vrouwen wekelijks dubbel zoveel tijd besteden aan het huishouden (20,1 uur tegen 10,1 uur) en kinderen (32,2 uur tegen 16,1 uur) dan mannen. Als mannen mogen kiezen, dan besteden ze liever meer tijd met hun kroost dan poetsen en koken. En dat doen ze dus ook. Maar, en dat met een stevige knipoog: een jaar lang thuis twaalf sexy foto’s met stoute quotes van bekende Nederlanders tegenkomen moet mannen op z’n minst aan het denken gaan zetten, als het aan Flair ligt.

De twaalf maanden op Flairs Hete Huishoudkalender worden gevuld door: Tim Douwsma, Ken Rogers, Dio, Dirk Zeelenberg, Freek Bartels, Jaap Reesema, Freek van Noortwijk, Jebroer, Cyriel Guds, Frank van der Lende, Soy Kroon, Dave von Raven, Martijn Fischer en Maurice Lede.

Flairs Hete Huishoudkalender verschijnt woensdag 6 september bij Flair 36 en is verkrijgbaar op de bekende verkooppunten.

Fashionchick lanceert Bodytypes serie: stylingadvies voor ieder lichaamstype

Voor de nieuwe ‘Bodytypes’ video serie zet Fashionchick de negen meest voorkomende figuurtypes op een rij. Weet de Nederlandse vrouw eigenlijk wel wat voor figuur zij heeft en hoe ze zich hier het beste voor kleedt? En wat zijn de kenmerken van een peer of bijvoorbeeld een aardbei? Ieder figuurtype advies is vertaald naar een video, waarin Fashionchick stylist Kristel Kwast samen met een lezeres met dat specifieke figuurtype de do’s en dont’s op het gebied van kleding en styling ontdekt. Deze serie video’s sluit perfect aan bij de missie van Fashionchick: de Nederlandse vrouw dagelijks inspireren en haar helpen de juiste look te vinden. 

Unieke shopervaring

Door de negen bodytypes te implementeren in het platform, streeft Fashionchick ernaar vrouwen een unieke shopervaring te bieden. Per figuurtype wordt de bezoeker aan de hand genomen om zo tot een complete garderobe te komen, perfect geschikt voor haar specifieke figuur. De webshop is zodanig ingedeeld dat alle figuurtypes vanaf nu precies weten wat goed zal staan en zij de juiste items middels filters direct kunnen shoppen.

Doe de test! 

Lang niet iedere vrouw weet tot welk figuurtype zij behoort. Daarom ontwikkelde Fashionchick de Bodytype-test. Met een aantal simpele vragen ontdekt de gebruikster welk figuur zij heeft, om vervolgens meteen begeleid te worden naar de speciaal voor haar ingerichte shopomgeving en stylingtips.

Groot succes

De video’s zijn sinds de lancering afgelopen maand al enkele duizenden keren bekeken. Ook in de shop is het verschil te bemerken. Met het succes van de Bodytype series laat Fashionchick zien dat het fijn kan zijn om online hulp te krijgen bij de kennis en styling rondom een specifiek figuur. Tegelijkertijd moedigt Fashionchick haar lezeressen aan te omarmen wie zij zijn en het beste uit henzelf naar boven te halen.

87% procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt haar telefoon niet of minder tijdens haar vakantie

De maand juli is aangebroken, en dat betekent dat Fashionchick volledig in het teken staat  van vakantie en reizen. Dat is dan ook de reden waarom Fashionchick in haar Grote Vakantie Onderzoek ruim 500 lezeressen de hemd van het lijf vroeg over vakantie en álles wat daarbij hoort. Over het soort vakantie was het merendeel van de deelneemsters eensgezind: mooi weer geldt als belangrijkste factor bij het boeken van een vakantie. Daarnaast kwam er nog een ander opvallend gegeven naar voren: 87% procent van de respondenten gaf aan hun telefoon niet of weinig te gebruiken, tijdens haar vakantie.

Veel Nederlanders op vakantie de grootste ergernis

Als het aan de Nederlandse vrouwen ligt zit een gezellig onderonsje met landgenoten er niet in:  veel  Nederlanders tegenkomen op vakantie kwam als nummer één ergernis (46%) uit de bus. Vakantie moet een plek zijn om uit te rusten, zo blijkt ook wel uit ergernis nummer 2 (vertraging, 22%) en 3 (vervelende kinderen in het vliegtuig ,18%). Daarnaast is ook het buitenlandse betalingssysteem niet erg geliefd: rondwandelen met veel contant geld op zak wordt door een aantal l deelneemsters  (14%) als onprettig ervaren.

Uitgaven op vakantie

Maar waar dat geld dan aan wordt uitgegeven? Gek genoeg niet aan shoppen (12%) maar aan eten. Met zo’n 40% gaat bijna de helft van alle uitgaven tijdens een vakantie op aan restaurant bezoek. 71% gaf aan dit zelfs dagelijks te doen. Op de tweede plaats staan uitjes, met 28%. De telefoon blijft tijdens die uitjes overigens gewoon in het hotel: 87,5 procent van de deelnemers gaf aan hun telefoon niet of weinig te gebruiken tijdens de vakantie. Alleen voor Social Media dan; er wordt door de Nederlandse vrouw ongeveer 3 tot 5 keer iets van het vakantie plezier op Social Media  gedeeld.

Inpakstress

Met de inpakstress valt het allemaal wel mee: bijna de helft (48%) begint een paar dagen van te voren met het inpakken van hun koffer en heeft het klusje binnen een uurtje geklaard. Wat er allemaal mee gaat in de koffer? Met stipt op één staan bikini’s (37%), nauw gevolgd door ondergoed (32%) en zomerjurkjes (29%). Laatstgenoemde behoort zelfs tot het favoriete kledingstuk tijdens de vakantie. Het merendeel van de respondenten hecht waarde aan wat ze dragen tijdens de vakantie en zien hun vakantie garderobe als minstens net zo belangrijk als hun dagelijkse garderobe.

Partner favoriete reisgezelschap

Als het aankomt op reisgezelschap dan is de wederhelft favoriet: 45% gaat het liefst met haar partner op vakantie. Gevolgd door vriendinnen (30%) en familie (25%). Een zonnige bestemming word gezien als favoriet: maar liefst 70% van de respondenten gaf aan dat mooi weer de allerbelangrijkste factor was bij het boeken van een vakantie. Strandvakanties zijn met 41%  dan ook de favoriete vakantiesoort, gevolgd door stedentrips (28%). Opvallend is dat er zich onder de deelnemers weinig kampeerliefhebbers bevinden: het merendeel (67%) verblijft meestal in een hotel, terwijl maar 11% liever voor een tentje kiest.

Over Fashionchick

Fashionchick.nl is het online fashion portaal van Nederland met producten uit meer dan 250 verschillende webshops in de Fashion Finder, die je gemakkelijk kunt bewaren in jouw virtuele kledingkast. Met meer dan 2.500.000 bezoekers per maand behoort Fashionchick tot één van de grootste modesites voor vrouwen in Nederland. Een internationaal team van 50 mensen werkt dagelijks vanuit Nederland aan het bijhouden en ontwikkelen van het concept. Fashionchick.nl is onderdeel van Sanoma’s bredere e-commerce en performance based strategie. Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.

Flow Lemonade: het eerste Flow-vakantieboek voor jonge meiden

Voor het eerst komt er van de makers van Flow Magazine een special gericht op jonge meiden die op de middelbare school zitten: Flow Lemonade. Het is een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met ideeën voor de zomer: tekenlesjes, fotografie- en boekentips, plakpagina’s voor vakantieherinneringen, maar ook met verhalen en interviews, en met veel papieren extra’s zoals een tekenschriftje, stickers, kaartjes en een zomerslinger.

Astrid van der Hulst & Irene Smit (creative directors): “Ons Flow Vakantieboek voor volwassenen is elke zomer een hit. Omdat ons zo vaak wordt gevraagd of we ook een keer iets voor jongere lezers kunnen maken, komen we deze zomer met Flow Lemonade, het zusje van Flow. We hopen dat het boek zo ook voelt: frisse bubbels op een warme zomerdag!”

Flow Lemonade kost € 12,95 en ligt vanaf vandaag (27 juni) in de winkel

Over Flow Magazine – Flow bestaat negen jaar en is vanaf dag één een succes. Het is een tijdschrift zonder haast. Over dingen anders doen en nieuwe keuzes maken. Klein geluk, dagelijks leven en het mooie van niet altijd perfect hoeven zijn. Flow verschijnt acht keer per jaar (+ zes specials per jaar), heeft een verspreide oplage van 79.132 exemplaren per editie, wordt vertaald in vier talen en verkocht in meer dan twintig landen. Naast het magazine heeft Flow een succesvolle website en een groot bereik via social media (Facebook 126.000 fans en Instagram 168.000 volgers).

Bekijk het binnenwerk van Flow Lemonade.

Libelle’s grote Afvalrace – de grootste afslankcommunity van Nederland

Drie kandidaten, drie coaches, drie afvalmethodes, miljoenen Libellelezeressen. Dat is de Libelle Afvalrace. Want vanaf 19 mei kan iedereen zich opgeven en meedoen aan deze landelijke lijnactie en zes weken lang afvalbegeleiding krijgen.

In Libelle 22, die vanaf 19 mei in de winkels ligt, staan Claudia, Marjanne en Elke. Drie vrouwen die ieder volgens een andere methode gewicht gaan verliezen onder begeleiding van hun coach: de 80/20-regel, sportvasten en de weekmenu’s van de Foodsisters. Ze gaan de strijd aan met elkaar, maar vooral met de kilo’s. Elke week plaatsen de kandidaten een vlog online op Libelle.nl/afvalrace waarin ze vertellen hoe ze zich voelen en wat er goed en niet zo goed ging. Hun eigen coach reageert en geeft tips. En het fijne is: iedereen heeft iets aan die tips. Wie lukt het om in zes weken tijd op haar streefgewicht te komen?

Lezeressen die zich aanmelden op Libelle.nl/afvalrace, krijgen zes weken lang een nieuwsbrief vol recepten, inspiratie en exclusieve vlogs van personal trainer Sander Bos (en geloof ons, die wil je best als personal trainer).

Geëmotioneerde Fajah Lourens verrast moeder met videoboodschap

Heb je je ooit afgevraagd hoe het is om de moeder te zijn van charmant ‘boefje’ Dave Roelvink? Of hoe het is om een dochter als Fajah ‘Killerbody’Lourens te hebben? In de nieuwe Libelle TV-serie ‘Het zal je kind maar wezen’ praten moeders van spraakmakende BN’ers openhartig over de bijzondere band met hun kind.

In de nieuwe Libelle TV-serie ‘Het zal je kind maar wezen’ trapt de moeder van Fajah Lourens af, waarin ze vertelt dat haar dochter vroeger echt geen lieverdje was. In de puberteit botste de actrice & fitnesgoeroe dan ook regelmatig met haar moeder Mieke, en was het niet zo heel gek dat ze al op haar 16e op kamers ging. Inmiddels hebben moeder en dochter een sterke band en is Mieke enorm trots op haar ooit zo rebelse tiener. Hun band is nog hechter geworden na het vreselijke familiedrama, waarbij het 11 maanden oude neefje van Fajah om het leven kwam.

Baby Elfin werd in juli 2016 door zijn vader uit het raam gegooid, die vervolgens zelfmoord pleegde door achter zijn zoon aan te springen. De familie heeft veel steun aan elkaar, en daar wil Fajah haar moeder graag voor bedanken met een videoboodschap. Een geëmotioneerde Fajah: “Mam, jij hebt ons geleerd om altijd alles en iedereen te vergeven voor je eigen rust. En niet haatdragend te zijn, hoe moeilijk dat soms ook is. Daar ben ik je heel dankbaar voor.” Bekijk hier de aflevering.

Vanaf 3 mei is elke woensdagmiddag een nieuwe aflevering van ‘Het zal je kind maar wezen’ te zien bij Libelle TV.

De nieuwe Libelle, met daarin het hele interview met Fajahs moeder Mieke, ligt vanaf 5 mei in de winkel.

STYLETODAY bestaat 10 jaar en viert het groots

Eén van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen bestaat 10 jaar en dat laten ze niet ongemerkt voorbij gaan. En terecht! Deze mijlpaal wordt gevierd met een compleet nieuwe huisstijl (inclusief logo), vijf fashion events in vijf verschillende steden en grote partnerships.

STYLETODAY staat voor vrouwelijk, stijlvol, sophisticated en on-trend. Maandelijks weet het merk meer dan een miljoen vrouwen naar de website te trekken die op zoek zijn naar inspiratie op het gebied van fashion, beauty, health en lifestyle. STYLETODAY brengt dit nieuws op een toegankelijke manier, legt net wat meer uit én alle items zijn te shoppen. Alles altijd met een edge en iets rebelser. Zo zijn de bloggers uit het blogger netwerk van STYLETODAY ook, waar onder andere modeblogger Radish to Wear onderdeel van is.

Nieuw design
Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY deze vrouwen met karakter nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van te bezoeker nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen. De toon en het gevoel van de boodschap krijgt hierdoor meer impact. Naast de website wordt ook de populaire What to Wear app binnenkort onder handen genomen.

A Lot of Fashion on Tour
Naast de online activiteiten is STYLETODAY ook gestart met het organiseren van evenementen. Na vier succesvolle edities van A Lot of Fashion in Rotterdam organiseren ze dit jaar A LOT OF FASHION ON TOUR. In een tour langs vijf verschillende steden (Amsterdam, Groningen, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht) stappen vrouwen in de offline wereld van het online platform. Het is een avond vol geweldige prijzen, fashion, beauty, lifestyle en entertainment. Elk entreekaartje fungeert als golden ticket naar de fabulous lottery gehost door niemand minder dan stylist Fred van Leer. En natuurlijk gaat iedere bezoeker aan het einde van de avond naar huis met een goedgevulde goodiebag. Voor de tour slaat STYLETODAY de handen in een met Huawei; het Chinese telecombedrijf is hoofdsponsor van het event.

De kick-off van A Lot Of Fashion On Tour in Amsterdam was een groot succes! Alle bezoekers hadden hun mooiste outfit uit de kast getrokken en genoten, onder het genot van een drankje, van de loterij vol geweldige prijzen. Klik hier voor een impressie van de eerste ALOF editie. Dat kan alleen maar heel veel goeds betekenen voor de aankomende events.

Margriet Winter Fair verhuist naar Brabanthallen

Margriet Winter Fair vindt vanaf dit jaar, na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse provinciehoofdstad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair, georganiseerd door Sanoma, trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement plaatsvindt in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch en het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de decembermaand.

Nieuwe locatie biedt grenzeloze creatieve mogelijkheden
Mede dankzij de vele succesvolle edities in de Jaarbeurs te Utrecht is Margriet Winter Fair uitgegroeid tot het grootste winterfeest van Nederland. “Al jarenlang is het evenement van tijdschrift Margriet dé start van het feestseizoen voor veel vrouwen in Nederland. Door de verhuizing naar Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch zien we een fantastische kans om Margriet Winter Fair nog mooier neer te zetten: nog meer shops, nog meer feestprogramma, nog meer gezelligheid en nog meer kerstsfeer.”, zegt Leontine van den Bos, Hoofdredacteur van Margriet. Louise van Nispen, Domain Director bij Sanoma, licht de keuze voor de verhuizing verder toe: “Na de verbouwing van Brabanthallen -die medio september 2017 gereed is- ontstaat er een centraal gelegen ontmoetingsplein van ruim 7.000m2. De indrukwekkende entree, het grotere vloeroppervlak en de mogelijkheden van de verschillende ruimten bieden ons grenzeloze creatieve mogelijkheden om voor de bezoekers van Margriet Winter Fair een nog mooier evenement neer te zetten”.

Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch
Margriet Winter Fair wordt jaarlijks door 70.000 bezoekers bezocht. De centrale ligging van Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch is voor de bezoekers van de fair, vrouwen uit het hele land, gunstig. Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement plaatsvindt op deze locatie. Brabanthallen is zowel met het openbaar vervoer als met de auto goed te bereiken en beschikt bovendien over voldoende parkeergelegenheid. De gastvrijheid van Brabant sluit naadloos aan op de vertrouwde sfeer van Margriet Winter Fair. Robert van Overdijk, vestigingsmanager Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch: “Bij Brabanthallen zijn we continu bezig met innovatie en vernieuwing om onze klanten en gasten de optimale faciliteiten te kunnen bieden. We zijn ervan overtuigd dat de grootse uitbreiding, waarbij er een nieuwe flexibele ruimte met veel daglicht ontstaat, hieraan bijdraagt. We zijn dan ook ontzettend blij dat wij direct na de realisatie hiervan zo’n groots publieksevenement mogen ontvangen.”

Margriet Winter Fair
Margriet organiseert dit jaar voor de 17e keer het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kunnen de bezoekers van Margriet Winter Fair weer rekenen op een gezellige dag uit. Het belooft meer dan ooit een sfeervol spektakel te worden, boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestdagenomgeving. Je kunt deelnemen aan 1 van de 15.000 workshops en volop shoppen bij ruim 350 stands. Voor een sfeerimpressie van Margriet Winter Fair klik hier. Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.