Nieuwe website voor scholieren.com

Afgelopen juli bestond Scholieren.com 20 jaar. Dat is een zeer respectabele leeftijd voor een website. Om dit te vieren, steken we de site volledig in een nieuw jasje. Op maandag 3 september, tegelijk met de start van het schooljaar voor alle scholieren, gaan we live. We hopen met onze opgefriste site nog heel lang het grootste én handigste jongerenplatform te kunnen blijven voor middelbare scholieren in Nederland en Vlaanderen.

Ook voor bedrijven en organisaties en onderwijsinstellingen die op zoek zijn naar bereik bij de doelgroep 12-18 jarigen, biedt de vernieuwde site mooie mogelijkheden. Nieuw is bijvoorbeeld de ‘carroussel’. Een soort kruising tussen een advertorial en een custom landingspagina. In de carroussel kun je drie of meer artikelen/video’s kwijt die jouw verhaal vertellen. De artikelen/video’s worden gemaakt in samenwerking met onze scholierenredactie en zijn dus altijd vóór en dóór de doelgroep.

Uiteraard kun je ook nog steeds traffic genereren met de advertorial , engagement met de poll, of jongeren uitgebreid informeren op een custom landingspagina op Scholieren.com, maar dan allemaal in de nieuwe stijl.

NU.nl lanceert carrièreplatform NUwerk

Nieuwssite NU.nl introduceert op 23 oktober NUwerk, dé nieuwe vacaturesite. Het carrièreplatform heeft een groot banenaanbod en een ruime keuze in intermediairs. NUwerk is een samenwerking met bekende vacaturesites als Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

De voordelen

Een groot banenaanbod, alle vacatures in één overzicht en een ruime keuze in intermediairs: het zijn enkele van de voordelen van het nieuwe NUwerk. Het platform heeft als doel de weg naar die ene droombaan zo makkelijk mogelijk te maken. Zo wordt elke vacature maar één keer getoond, dus geen lange lijsten met dubbele vacatures meer. Bieden meerdere intermediairs dezelfde banen aan, dan wordt dit inzichtelijk gemaakt zodat de consument zelf kan kiezen waar hij/zij gaat solliciteren.

Partners

De vacatures worden getoond via een jobfeed die dagelijks wordt geactualiseerd, zodat de nieuwste banen direct zichtbaar zijn. De banen zelf worden aangeboden door de diverse partners van NUwerk. Het carrièreplatform heeft een samenwerking met bekende vacaturesites en intermediairs zoals Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

Carrière nieuws

Naast de nieuwste vacatures biedt NUwerk relevante nieuwsberichten en artikelen over carrière, werkgelegenheid en banen. Voor de consumenten hét nieuwe platform voor alles rondom werk, voor de partners een nieuwe manier om hun doelgroep te bereiken. ‘Dagelijks weten ruim 2,1 unieke personen NU.nl te vinden. Middels werkgerelateerde content van NUcarrière zullen wij een deel van deze (latent)werkzoekenden doorverwijzen naar NUwerk. Voor onze partners betekent dit dat de conversie naar applicant relatief hoog zal liggen,’ aldus Olivier Fornier, projectleider NUwerk.

10 jaar VIVA400: genomineerden nu bekend

400 vrouwelijke toptalenten in de spotlights

Voor de tiende keer heeft de VIVA-redactie de jaarlijkse VIVA400 lijst opgesteld. Een imposante lijst met vierhonderd inspirerende, ambitieuze en ondernemende vrouwen. Vandaag zijn de namen van de genomineerden bekend gemaakt op VIVA400.nl. Zij maken kans op één van de vijf felbegeerde VIVA400 Awards in de categorieën; zakenwonders, wereldverbeteraars, krachtpatsers, creatieven en knappe koppen.

VIVA400 is hét platform voor en door ambitieuze en ondernemende jonge vrouwen. Vrouwen die inspireren door wie ze zijn en uitblinken met wat ze doen. Was het tien jaar geleden nog best lastig om zoveel succesvolle vrouwen op te sporen, nu worden vrouwen vaak door elkaar, in grote getale aangedragen voor de lijst. Onderlinge solidariteit tussen vrouwen is echt iets van nu. Eén van de hoofddoelen van VIVA400 is dan ook het creëren van een netwerk van gelijkgezinden: ambitieuze en succesvolle vrouwen.

“Tien jaar geleden, bij de start van VIVA400, was het gesprek over feminisme een hot topic, en dat is het vandaag nog steeds. Deze indrukwekkend lange lijst toont aan dat het in Nederland barst van ambitieuze, ondernemende en talentvolle vrouwen. Het is geweldig dat wij vanuit VIVA elk jaar zoveel vrouwen een podium kunnen bieden met VIVA400.” – Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA en oud Viva400 genomineerde.

Winnaars in de afgelopen tien jaar

Winnaars van de afgelopen tien jaar zijn onder andere Doutzen Kroes (2012), turnster Sanne Wevers (2016) en Lenneke van Ingen (2016) van casting bureau A Million Faces.

“Ik werd vaak neergezet als dat schattige meisje dat met make-up speelde en daarover ‘stukjes’ schreef. Mijn werk werd totaal niet serieus genomen. De VIVA400-award winnen was een keerpunt. Mensen zagen me ineens als ondernemer. Dankzij de VIVA400 was eindelijk voor iedereen duidelijk dat ik een bedrijf run.” – Mascha Feoktistova, oprichter van Beautygloss, winnaar VIVA400 2011.

Feestelijke uitreiking

Het publiek kan tot en met 31 oktober via VIVA400.nl stemmen op hun favoriet. Op basis van de top vijf publieksuitslag kiest de deskundige all female jury per categorie een winnaar. Deze worden bekend gemaakt tijdens de award uitreiking, met presentator Art Rooijakkers als host en presentatrice en vlogger Sanny Verhoeven als co-host, op donderdagavond 23 november. Tijdens de feestelijke avond in Amsterdam worden ook de publieksprijs en de VIVA400 Visionista-Award uitgereikt.

VIVA400 Visionista’s

Begin dit jaar introduceerde VIVA in samenwerking met hoofdsponsor Renault de VIVA400 Visionista’s voor aanstormende talenten. Dé springplank voor deze ambitieuze jonge vrouwen om hen verder te helpen in hun carrière. Na drie afvalrondes strijden nu nog drie finalisten voor de titel VIVA400 Visionista 2017.

De VIVA400 wordt dit jaar mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Renault.

Huishouding en mannen nog altijd geen match, maar:

Flairs hete huishoudkalender helpt

Stofzuigen, vaatdoekjes uitkoken, poepluiers verschonen: klusjes die moeten gebeuren, maar niemand heeft er zin in. En mannen drukken vaker hun snor dan vrouwen. Tijd voor verandering, vindt Flair. Hoe we die gaan bereiken? Met Flairs Hete Huishoudkalender, waarin 14 BN’ers het goede voorbeeld geven met stofdoek, wc-borstel en strijkbout. 

Uit recent onderzoek van de OESO – Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling – blijkt dat nergens in Europa mannen gemiddeld evenveel tijd steken in het huishouden en de opvoeding van kinderen als vrouwen. Sterker nog: de Nederlandse man ‘presteert’ onder het gemiddelde. Dat bracht de redactie van Flair op het idee mannen nu eens goed te stimuleren vaker de stofzuiger en strijkbout te laten pakken. Met een Hete Huishoudkalender.

De cijfers van de OESO tonen onder meer aan dat vrouwen wekelijks dubbel zoveel tijd besteden aan het huishouden (20,1 uur tegen 10,1 uur) en kinderen (32,2 uur tegen 16,1 uur) dan mannen. Als mannen mogen kiezen, dan besteden ze liever meer tijd met hun kroost dan poetsen en koken. En dat doen ze dus ook. Maar, en dat met een stevige knipoog: een jaar lang thuis twaalf sexy foto’s met stoute quotes van bekende Nederlanders tegenkomen moet mannen op z’n minst aan het denken gaan zetten, als het aan Flair ligt.

De twaalf maanden op Flairs Hete Huishoudkalender worden gevuld door: Tim Douwsma, Ken Rogers, Dio, Dirk Zeelenberg, Freek Bartels, Jaap Reesema, Freek van Noortwijk, Jebroer, Cyriel Guds, Frank van der Lende, Soy Kroon, Dave von Raven, Martijn Fischer en Maurice Lede.

Flairs Hete Huishoudkalender verschijnt woensdag 6 september bij Flair 36 en is verkrijgbaar op de bekende verkooppunten.