Fashion, een markt in beweging

Dat de Nederlandse vrouw van shoppen houdt ondervindt Fashionchick, het grootste online modeplatform van Nederland, dagelijks. Maar ook de cijfers van het onderzoek* dat zij onlangs uitvoerde onder ruim 500 mannen en vrouwen liegen er niet om: slechts 3% van de vrouwen is niet geïnteresseerd in kleding. Bij mannen ligt dat percentage flink  hoger: 15% geeft aan niks om kleding te geven. Daarnaast blijkt online shoppen steeds populairder te worden.

Er is al jaren sprake van een opmars van online winkelen. 30% van de ondervraagden vindt online winkelen dan ook een (zeer) leuke bezigheid. Dat komt onder andere omdat je er de deur niet voor uit hoeft (79%), omdat het gemakkelijk is (63%) en omdat het makkelijker is om producten te vergelijken zodat je de beste prijs betaalt (59%). Opvallend genoeg geeft slechts 28% aan dat zij online shoppen omdat het minder tijd kost. Uit data van Fashionchick blijkt dat het online shoppen steeds vaker via een mobiel device gebeurt. In 2016 gebruikte 61% van de Fashionchick bezoekers haar mobiel, in 2018 is dit gestegen naar 73%.

De voordelen van fysiek winkelen
Een kleine meerderheid van de Nederlanders (56%) shopt liever in een winkel dan online. Dat komt onder andere omdat je in een winkel direct de kwaliteit/pasvorm/stof kunt beoordelen (85%), omdat je sneller iets vindt waar je niet naar op zoek was (40%) en omdat mensen van de sfeer van het fysiek winkelen genieten (39%). Ook al kan winkelen erg gezellig zijn, de meeste vrouwen (58%) gaan toch het liefst alleen op pad. Mannen zijn minder geneigd alleen te winkelen, 54% winkelt het liefst met zijn partner.

Winkelen voor je partner
Vrouwen winkelen overigens niet alleen voor zichzelf: 44% koopt ook kleding voor haar partner. Daarnaast winkelt zij ook voor haar kinderen (39%), ouders (4%) en als cadeau voor iemand (14%). Mannen houden het voornamelijk bij shoppen voor zichzelf, 26% geeft aan kleding voor zijn partner te kopen. Opvallend is dat slechts 44% van de vrouwen vindt dat haar partner zich goed kleedt.

Inspiratiebronnen
De meeste vrouwen halen hun inspiratie voor een nieuwe outfit uit een bezoek aan een winkel (67%) of de website van winkels (41%). Websites van merken zijn minder populair als inspiratiebron: 26% haalt hier haar inspiratie vandaan.

Bekijk hier de infographic.

*Bron: Mode onderzoek uitgevoerd door No Ties (2019) in opdracht van Sanoma

70% van de Nederlandse vrouwen ervaart stress voordat zij op vakantie gaat

Op vakantie gaan brengt voor veel vrouwen de nodige stress met zich mee. Dit blijkt uit een onderzoek gehouden door Fashionchick en Styletoday, waarin bezoekers van de sites werden gevraagd naar hun vakantieperikelen en alles wat daarbij komt kijken. Het onderzoek trok ruim duizend respondenten.

‘Een goed begin is het halve werk’
66% geeft aan een week van tevoren te beginnen met het pakken van de koffers. Dit tegenover 16% die daar pas één avond voor vertrek aan begint. De grootste koffer angst is iets vergeten mee te nemen, gevolgd door dingen die gaan lekken. Wat er dan vervolgens allemaal in de koffer gaat? Kennelijk een heleboel, 56% geeft aan bereid te zijn meer te betalen voor overgewicht van de koffer om zo meer mee te kunnen nemen. Eigen toiletspullen bijvoorbeeld, 51% laat weten hier niet zonder te kunnen op vakantie. Nu we het toch over koffers hebben: over het uiterlijk van de koffers is het merendeel het eens. 78% verkiest gebruiksvriendelijkheid boven een mooie buitenkant.

Stressen op vakantie
Op vakantie gaan brengt de nodige zorgen met zich mee: 71% van de deelnemers geeft aan stress te ervaren voor zij op vakantie gaan. 49% hiervan geeft haar stresslevel op het moment voor vertrek zelfs een zeven of hoger. Met de inpakstress valt het overigens wél weer mee: 68% zegt dat het inpakken van hun koffer niet van invloed is op hun stresslevel voor de vakantie. 71% zegt zich te kunnen ontspannen als zij eenmaal op de plek van bestemming zijn aangekomen.

Vakantie ‘grams’
Inspiratie over waar er wordt gegeten, geslapen of gedanst, wordt door 45% gehaald uit reisblogs. Dit wordt gevolgd door een old school reisgids (31%) en via Instagram (15%). Laatstgenoemde wordt liever gebruikt om vakantiekiekjes te delen: 56% geeft aan tijdens vakantie meerr te posten op het medium dan normaal. Op de keuze van een Instagram waardige vakantiebestemming heeft het medium dan weer minder invloed: 82% zegt bij het kiezen andere factoren belangrijker te vinden.

Tot slot: de telefoon blijkt voor veel vrouwen onmisbaar. 51% geeft aan terug naar huis te gaan als zij deze is vergeten. Zelfs als zij hierdoor haar vlucht mist.

Fashionchick viert 10-jarig bestaan met nieuw design

Fashionchick.nl is mooier, sneller en gebruiksvriendelijker dankzij mobile friendly redesign

Fashionchick blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. En dat wordt gevierd! Niet alleen met verschillende spectaculaire acties voor haar bezoekers maar ook met een groots redesign. Zowel de shop als het nieuws hebben een make-over gekregen om ervoor te zorgen dat de Nederlandse vrouw nog sneller en makkelijker kan vinden wat zij zoekt.

Mobile first

“Aangezien 80% van het verkeer op Fashionchick binnenkomt via een mobiele telefoon was het belangrijkste doel van het redesign om het platform mobile friendly te maken.” Aldus Janneke ten Dam, manager Fashionchick en Styletoday. “Niet alleen de functionaliteit van de shop is verbeterd, ook de artikelen in het nieuws zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Met kortere teksten en meer ruimte voor visuele inspiratie kan de Nederlandse vrouw ook via haar mobiel zonder problemen dagelijks op de hoogte blijven van de laatste trends.”

Loven en zoeken

De mogelijkheid om je favoriete items op te slaan is niet nieuw. Het redesign maakt het echter een stuk makkelijker om deze selectie terug te vinden. Daarnaast is ook de zoekfunctie van de site verbeterd waardoor de gebruikster nog sneller en makkelijker de items vindt die zij zoekt. De grootste verandering is de uitstraling van de site; je ziet meer en groter beeld, andere kleuren en een nieuw lettertype. Hiermee heeft Fashionchick een moderne, frisse look & feel gekregen die past bij de tijd én haar bezoekers.

Future proof

“Het redesign van Fashionchick is het begin van een grootschalige optimalisering van het modeplatform.” zegt ten Dam. “De basis blijft zoals de bezoekster gewend is; een verzameling van mooie webshops op één plek en genoeg inspiratie om de beste items te kunnen shoppen. We blijven de website echter continu analyseren en verbeteren om de ervaring voor onze bezoekers zo optimaal mogelijk te maken.”

Fashionchick: Your daily look vanaf april 2018 op TLC

Fashionchick brengt influencers en online shopping opnieuw samen in vernieuwd tv-format

Na het overweldigende succes van vier seizoenen ‘Fashionchick: Elke dag een look’ komt Fashionchick opnieuw met een tv-programma dat influencers en online shopping op een unieke manier samenbrengt. In Your daily look op TLC toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves.

Van maandag t/m vrijdag wordt er meerdere keren per dag een nieuwe look getoond op TLC, zodat de Nederlandse vrouw voortaan geïnspireerd voor haar kledingkast kan staan. Net als in Elke dag een look worden de outfits gedragen door bekende influencers en zijn alle looks direct te shoppen op Fashionchick.

Een vernieuwd format

De rol van de influencers krijgt in Your daily look een diepere laag. Zo fungeren zij niet alleen als model maar komen zij ook iedere aflevering aan het woord, waardoor het programma een uniek podium biedt voor iedere influencer en haar stijl. Daarnaast ligt de focus, nog meer dan voorheen, op de outfit en bijbehorende stylingtips. Het vernieuwde format biedt, mede door de aparte YouTube versie van iedere aflevering, meer mogelijkheden voor de klant en zorgt daarmee voor een groter online bereik en een optimale crossmediale exposure.

Kristel Kwast als nieuw gezicht van modeplatform Fashionchick

Ellen Snijder, founder van Fashionchick en hét gezicht van het populaire platform, is een nieuw avontuur aangegaan en heeft het stokje vol vertrouwen overgegeven aan de huidige hoofdredacteur Kristel Kwast. Dat zij een perfecte match is met het merk was al snel duidelijk; Kwast begon als redacteur en maakte in korte tijd de sprong naar hoofdredacteur. Daarnaast presenteerde zij de YouTube serie ‘Fashionchick Bodytypes’ en is zij precies wat de Fashionchick vrouw aanspreekt. Kristel zal dit voorjaar als presentatrice en stylist te zien zijn in Your daily look. Kwast: ‘Ik ben ontzettend trots en blij met mijn nieuwe rol binnen Fashionchick. Ik voel me ongelooflijk vereerd dat Fashionchick en TLC mij de kans geven om – samen met de rest van het team – van Your daily look een groot succes te maken!’

foto credits: Melissa Kanters

Fashionchick & TLC: een cross media powerhouse

Tijdens de zoektocht naar een geschikte zender voor het nieuwe programma voelde TLC al snel als de perfecte match. Kwast: ‘TLC is de grootste vrouwenzender ter wereld en brengt unieke, verrassende en bijzondere programma’s. Daar komt nog eens bij dat de doelgroepen van Fashionchick en TLC naadloos op elkaar aansluiten. Een ideale plek voor Your daily look om de Nederlandse vrouw op dagelijkse basis te inspireren!’. Ook TLC is enthousiast over de samenwerking. ‘Met de samenwerking vergroten we ons digitale bereik en bieden we onze kijkers nieuwe content en inspiratie in de vorm van tips & tricks. De ideale match dus!’, aldus Vanessa Vermeulen, marketing manager TLC.

Fashionchick: Your daily look is vanaf 16 april 2018 van maandag t/m vrijdag rond 20.00 uur te zien op TLC en zal meerdere keren per dag worden herhaald

Libelle

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

Bereik, inspireer, identificeer en activeer op Margriet Winter Fair

Na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, vindt Margriet Winter Fair vanaf dit jaar plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse stad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestomgeving.

Wees er ook bij en bereik, identificeer en activeer 70.000 bezoekers! Klik hier voor de mogelijkheden en hier voor sampling bij Margriet Winter Fair.

Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.

87% procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt haar telefoon niet of minder tijdens haar vakantie

De maand juli is aangebroken, en dat betekent dat Fashionchick volledig in het teken staat  van vakantie en reizen. Dat is dan ook de reden waarom Fashionchick in haar Grote Vakantie Onderzoek ruim 500 lezeressen de hemd van het lijf vroeg over vakantie en álles wat daarbij hoort. Over het soort vakantie was het merendeel van de deelneemsters eensgezind: mooi weer geldt als belangrijkste factor bij het boeken van een vakantie. Daarnaast kwam er nog een ander opvallend gegeven naar voren: 87% procent van de respondenten gaf aan hun telefoon niet of weinig te gebruiken, tijdens haar vakantie.

Veel Nederlanders op vakantie de grootste ergernis

Als het aan de Nederlandse vrouwen ligt zit een gezellig onderonsje met landgenoten er niet in:  veel  Nederlanders tegenkomen op vakantie kwam als nummer één ergernis (46%) uit de bus. Vakantie moet een plek zijn om uit te rusten, zo blijkt ook wel uit ergernis nummer 2 (vertraging, 22%) en 3 (vervelende kinderen in het vliegtuig ,18%). Daarnaast is ook het buitenlandse betalingssysteem niet erg geliefd: rondwandelen met veel contant geld op zak wordt door een aantal l deelneemsters  (14%) als onprettig ervaren.

Uitgaven op vakantie

Maar waar dat geld dan aan wordt uitgegeven? Gek genoeg niet aan shoppen (12%) maar aan eten. Met zo’n 40% gaat bijna de helft van alle uitgaven tijdens een vakantie op aan restaurant bezoek. 71% gaf aan dit zelfs dagelijks te doen. Op de tweede plaats staan uitjes, met 28%. De telefoon blijft tijdens die uitjes overigens gewoon in het hotel: 87,5 procent van de deelnemers gaf aan hun telefoon niet of weinig te gebruiken tijdens de vakantie. Alleen voor Social Media dan; er wordt door de Nederlandse vrouw ongeveer 3 tot 5 keer iets van het vakantie plezier op Social Media  gedeeld.

Inpakstress

Met de inpakstress valt het allemaal wel mee: bijna de helft (48%) begint een paar dagen van te voren met het inpakken van hun koffer en heeft het klusje binnen een uurtje geklaard. Wat er allemaal mee gaat in de koffer? Met stipt op één staan bikini’s (37%), nauw gevolgd door ondergoed (32%) en zomerjurkjes (29%). Laatstgenoemde behoort zelfs tot het favoriete kledingstuk tijdens de vakantie. Het merendeel van de respondenten hecht waarde aan wat ze dragen tijdens de vakantie en zien hun vakantie garderobe als minstens net zo belangrijk als hun dagelijkse garderobe.

Partner favoriete reisgezelschap

Als het aankomt op reisgezelschap dan is de wederhelft favoriet: 45% gaat het liefst met haar partner op vakantie. Gevolgd door vriendinnen (30%) en familie (25%). Een zonnige bestemming word gezien als favoriet: maar liefst 70% van de respondenten gaf aan dat mooi weer de allerbelangrijkste factor was bij het boeken van een vakantie. Strandvakanties zijn met 41%  dan ook de favoriete vakantiesoort, gevolgd door stedentrips (28%). Opvallend is dat er zich onder de deelnemers weinig kampeerliefhebbers bevinden: het merendeel (67%) verblijft meestal in een hotel, terwijl maar 11% liever voor een tentje kiest.

Over Fashionchick

Fashionchick.nl is het online fashion portaal van Nederland met producten uit meer dan 250 verschillende webshops in de Fashion Finder, die je gemakkelijk kunt bewaren in jouw virtuele kledingkast. Met meer dan 2.500.000 bezoekers per maand behoort Fashionchick tot één van de grootste modesites voor vrouwen in Nederland. Een internationaal team van 50 mensen werkt dagelijks vanuit Nederland aan het bijhouden en ontwikkelen van het concept. Fashionchick.nl is onderdeel van Sanoma’s bredere e-commerce en performance based strategie. Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.

Fashionchick brengt tijdschrift voor tienermeiden

Sanoma introduceert het magazine ‘Fashionchick Girls’, het jongere zusje van één van Nederlands grootste en populairste fashion platforms Fashionchick. De modeglossy voor tieners, is een relaunch van het reeds bestaande tienermagazine Fashionista. Naast een naamswijziging krijgt het magazine ook een geheel nieuwe look en feel en een groter formaat. 

Fashionchick Girls gaat zich richten op jonge tienermeiden via offline en online kanalen. Door de nieuwe naam en vormgeving van het magazine wil Fashionchick het bereik van magazine en website samenvoegen en vergroten om zo een sterkere positie te bereiken binnen de gehele vrouwenmarkt vanaf 13 jaar.

Restyling magazine

Het magazine krijgt naast een andere naam ook een nieuwe look en feel en een groter formaat. Fashionchick Girls blijft zich, net als Fashionista voorheen deed, richten op jonge modebewuste meiden van 13 tot 19 jaar. Populaire rubrieken en pijlers (fashion, beauty, love en life) blijven ongewijzigd. Nieuw is de maandelijkse column van fashion icoon Amanda van Effrink, momenteel al werkzaam voor Fashionchick. Amanda is vanaf nu regelmatig in het blad en op de online kanalen van Fashionchick Girls te zien. Met haar gewaagde en opvallende outfits is zij een goede match met deze jongere doelgroep.

Looks shoppen vanuit het magazine

De kracht van Fashionchick is shoppen en inspireren. Fashionchick.nl is van origine een ‘verzamelwebshop’ waar vrouwen meer dan 500.000 items kunnen shoppen bij ruim 250 verschillende webshops. Dit belangrijke onderdeel wordt ook doorgetrokken naar Fashionchick Girls, zo worden alle edities ‘shoppable’. Dit houdt in dat de stijl van de kleding die in het magazine wordt getoond, online geshopt kan worden via Fashionchickgirls.nl.

Crossmediaal merk

Fashionchick Girls is een 360° merk met een magazine, online platform, groot bereik via de social kanalen, video’s op YouTube, eigen merchandise en events. Door deze sterke combinatie is het contactoptimaal en bereikt Fashionchick Girls de doelgroep op veel verschillende kanalen. Het magazine is vanaf morgen verkrijgbaar in de winkel voor een eenmalige introductieprijs van €2,50.

Vernieuwde Libelle Zomerweek feestelijk geopend!

Patty Brard heeft vanochtend samen met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, de Libelle Zomerweek spetterend geopend. De dames namen samen een sprong in het diepe door een duik te nemen in de Libelle Zomerweek ballenbak. De opening was reden voor een feestje, want zowel Libelle Zomerweek, weekblad Libelle als Libelle.nl hebben een verfrissende restyling ondergaan. Jan Smit verzorgde aansluitend een spectaculair optreden. Bezoekers van Libelle Zomerweek kunnen nog tot en met zondag 21 mei genieten van een heerlijke stranddag met een breed aanbod van entertainment, workshops, shopping en cultuur. ‘Het Grote Geluk’ is het  thema van de 21e editie van Libelle Zomerweek. 

 

Vernieuwde opzet Libelle Zomerweek

Libelle Zomerweek is vernieuwd. Vanaf dit jaar is het terrein toegankelijk via drie hoofdentrees die elk naar een eigen Libelle-plein leiden, waar bezoekers volledig ondergedompeld worden in de wereld van Libelle. Vanuit de pleinen hebben zij toegang tot de rijk aangeklede shoppingboulevards. In de gestippelde gelukshuisjes, verspreid over het hele terrein, worden onder andere intieme muziekoptredens verzorgd. “Het terrein is vrolijker dan ooit, alsof er een hele bak confetti over uitgestrooid is”, aldus Hilmar Mulder. Daarnaast heeft Libelle Zomerweek uitgestrekt zeezicht gekregen, wat absoluut bijdraagt  aan een nog mooiere beleving. Met blote voeten in het zand kunnen bezoekers een week lang genieten van een lekker zonnetje en gelukkigmakende activiteiten.

Om blij van te worden

Start een bezoek aan Libelle Zomerweek met een gelukzalige duik in de enorme ballenbak. Geniet van de spectaculaire optredens van onder andere Lange Frans, Do, Diggy Dex, Maan en Sjors van der Panne. Met maar liefst 15.000 workshopplekken is er dit jaar voor ieder wat wils: help het geluk een handje tijdens een ontspannende gelukmeditatie of train je buik- en lachspieren tijdens een oppeppende lachworkshop. Ebru Umar interviewt in het Libelle Gelukscafé onder meer de familie Barend, Jörgen Raymann en Hugo Borst over hun nieuwste boeken. Make-overs zorgen voor een stralende start van de zomer. Nieuwe producten en de laatste mode- en beautytrends ontdek je in de ruim 350 shops. Ook aan mannen is dit jaar gedacht. De speciale mancave is de uitvalsbasis voor iedere man op het Almeerderstrand. Hier kunnen zij ongestoord onderuit gezakt op de stoere banken genieten van hun favoriete sportwedstrijd of de aanwezige mannelijke artiesten uitdagen voor een fanatieke dartcompetitie.

Koester het grote en het kleine geluk!

Het thema ‘Het Grote Geluk’ past goed bij de huidige tijdgeest, waarin iedereen op zoek is naar een positief geluid. Libelle Zomerweek in Almere is t/m zondag 21 mei dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur.

STYLETODAY bestaat 10 jaar en viert het groots

Eén van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen bestaat 10 jaar en dat laten ze niet ongemerkt voorbij gaan. En terecht! Deze mijlpaal wordt gevierd met een compleet nieuwe huisstijl (inclusief logo), vijf fashion events in vijf verschillende steden en grote partnerships.

STYLETODAY staat voor vrouwelijk, stijlvol, sophisticated en on-trend. Maandelijks weet het merk meer dan een miljoen vrouwen naar de website te trekken die op zoek zijn naar inspiratie op het gebied van fashion, beauty, health en lifestyle. STYLETODAY brengt dit nieuws op een toegankelijke manier, legt net wat meer uit én alle items zijn te shoppen. Alles altijd met een edge en iets rebelser. Zo zijn de bloggers uit het blogger netwerk van STYLETODAY ook, waar onder andere modeblogger Radish to Wear onderdeel van is.

Nieuw design
Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY deze vrouwen met karakter nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van te bezoeker nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen. De toon en het gevoel van de boodschap krijgt hierdoor meer impact. Naast de website wordt ook de populaire What to Wear app binnenkort onder handen genomen.

A Lot of Fashion on Tour
Naast de online activiteiten is STYLETODAY ook gestart met het organiseren van evenementen. Na vier succesvolle edities van A Lot of Fashion in Rotterdam organiseren ze dit jaar A LOT OF FASHION ON TOUR. In een tour langs vijf verschillende steden (Amsterdam, Groningen, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht) stappen vrouwen in de offline wereld van het online platform. Het is een avond vol geweldige prijzen, fashion, beauty, lifestyle en entertainment. Elk entreekaartje fungeert als golden ticket naar de fabulous lottery gehost door niemand minder dan stylist Fred van Leer. En natuurlijk gaat iedere bezoeker aan het einde van de avond naar huis met een goedgevulde goodiebag. Voor de tour slaat STYLETODAY de handen in een met Huawei; het Chinese telecombedrijf is hoofdsponsor van het event.

De kick-off van A Lot Of Fashion On Tour in Amsterdam was een groot succes! Alle bezoekers hadden hun mooiste outfit uit de kast getrokken en genoten, onder het genot van een drankje, van de loterij vol geweldige prijzen. Klik hier voor een impressie van de eerste ALOF editie. Dat kan alleen maar heel veel goeds betekenen voor de aankomende events.

Margriet Winter Fair verhuist naar Brabanthallen

Margriet Winter Fair vindt vanaf dit jaar, na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse provinciehoofdstad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair, georganiseerd door Sanoma, trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement plaatsvindt in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch en het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de decembermaand.

Nieuwe locatie biedt grenzeloze creatieve mogelijkheden
Mede dankzij de vele succesvolle edities in de Jaarbeurs te Utrecht is Margriet Winter Fair uitgegroeid tot het grootste winterfeest van Nederland. “Al jarenlang is het evenement van tijdschrift Margriet dé start van het feestseizoen voor veel vrouwen in Nederland. Door de verhuizing naar Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch zien we een fantastische kans om Margriet Winter Fair nog mooier neer te zetten: nog meer shops, nog meer feestprogramma, nog meer gezelligheid en nog meer kerstsfeer.”, zegt Leontine van den Bos, Hoofdredacteur van Margriet. Louise van Nispen, Domain Director bij Sanoma, licht de keuze voor de verhuizing verder toe: “Na de verbouwing van Brabanthallen -die medio september 2017 gereed is- ontstaat er een centraal gelegen ontmoetingsplein van ruim 7.000m2. De indrukwekkende entree, het grotere vloeroppervlak en de mogelijkheden van de verschillende ruimten bieden ons grenzeloze creatieve mogelijkheden om voor de bezoekers van Margriet Winter Fair een nog mooier evenement neer te zetten”.

Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch
Margriet Winter Fair wordt jaarlijks door 70.000 bezoekers bezocht. De centrale ligging van Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch is voor de bezoekers van de fair, vrouwen uit het hele land, gunstig. Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement plaatsvindt op deze locatie. Brabanthallen is zowel met het openbaar vervoer als met de auto goed te bereiken en beschikt bovendien over voldoende parkeergelegenheid. De gastvrijheid van Brabant sluit naadloos aan op de vertrouwde sfeer van Margriet Winter Fair. Robert van Overdijk, vestigingsmanager Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch: “Bij Brabanthallen zijn we continu bezig met innovatie en vernieuwing om onze klanten en gasten de optimale faciliteiten te kunnen bieden. We zijn ervan overtuigd dat de grootse uitbreiding, waarbij er een nieuwe flexibele ruimte met veel daglicht ontstaat, hieraan bijdraagt. We zijn dan ook ontzettend blij dat wij direct na de realisatie hiervan zo’n groots publieksevenement mogen ontvangen.”

Margriet Winter Fair
Margriet organiseert dit jaar voor de 17e keer het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kunnen de bezoekers van Margriet Winter Fair weer rekenen op een gezellige dag uit. Het belooft meer dan ooit een sfeervol spektakel te worden, boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestdagenomgeving. Je kunt deelnemen aan 1 van de 15.000 workshops en volop shoppen bij ruim 350 stands. Voor een sfeerimpressie van Margriet Winter Fair klik hier. Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.