Verbouwen, het gedrag van de Nederlandse consument

Het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) geeft aan dat het aantal verbouwingen in Nederland de laatste jaren flink is gestegen. Zo gaven Nederlanders in 2014 nog 2,9 miljard euro uit aan verbouwingen, in 2018 was dit maar liefst 3 miljard meer (103%). Als marktleider binnen de Home Deco markt, speelt DPG Media in op deze groeiende markt.

Bekijk hier de resultaten uit het onderzoek gedrag van de Nederlandse consument.

Joost Prikker

Vertragen met de nieuwe Flow Make it yourself-special

We zijn vaak zo druk – met denken, met doen, met to-do-lijstjes afwerken. Bij Flow hebben we gemerkt dat met je handen bezig zijn, iets maken een goede manier is om je hoofd leeg te maken, rustig te worden, te vertragen. Daarom is er nu een nieuwe special vol zelfmaakprojecten die voor iedereen haalbaar zijn.

De nieuwe 190 pagina’s dikke special van Flow staat vol DIY-projecten van Flow-creatieven van over de hele wereld. Niet te moeilijk, en altijd met een groots effect. Met stap voor stap uitleg om zelf aan de slag te gaan: van een kast van sloophout tot een gehaakte tas en van een pop-uptuintje van papier tot een mini-pop met bijpassende outfit. Plus alle patronen die je nodig hebt om aan de slag te gaan en natuurlijk heel veel extra’s als gekleurd papier, DIY-labels en stickers.

Astrid van der Hulst (creative director Flow): “We waren altijd een beetje jaloers als we op Instagram al dat moois voorbij zagen komen van creatieven uit ons Flow-netwerk. Dus hebben we ze gevraagd: leer ons nu eens hoe je dat doet, een tas haken, een kastje maken of een T-shirt bedrukken. Hoe leuk dat er nu workshops in staan uit de hele wereld, van Amerika tot Nieuw-Zeeland, en van mensen als Hello Sandwich, Geertje Aalders, Mikodesign en A Subtle Revelry. We zijn zelf heus niet allemaal van die superhandige creatievelingen, maar af en toe met je handen iets maken is gewoon leuk. En als we íets laten zien met deze special is het dat zo’n boek ook helemaal van nu kan zijn.”

Flow Make it yourself kost € 15,95 en ligt nu (3 april) in de winkel

Over Flow Magazine – Flow bestaat tien jaar en is vanaf dag één een succes. Het is een tijdschrift zonder haast. Over klein geluk, dagelijks leven en het mooie van niet altijd perfect hoeven zijn. Het tijdschrift verschijnt 8x per jaar (plus 6 specials per jaar), heeft een verspreide oplage van 79.132 exemplaren per editie en wordt vertaald in 4 talen en verkocht in meer dan 20 landen. Naast het magazine heeft Flow een succesvolle website en een groot bereik via social media.

Libelle

Van verbouwing tot styling, alle woonvragen beantwoord in één dag

Het grootste en meest complete woonevenement van Nederland vindt in 2017 plaats van 3 t/m 8 oktober in RAI Amsterdam

Vanochtend is de vt wonen&design beurs bruisend van start gegaan. Nog tot en met 8 oktober staat de RAI Amsterdam in het teken van wonen en design. Zes dagen lang presenteren ruim 250 woonexperts zich tijdens de grootste en meest complete woonbeurs van Nederland, met bijzondere interieurprimeurs, een ruim aanbod van alle woonstijlen, veel ruimte voor persoonlijk advies en de laatste trends. Nieuw dit jaar zijn de verschillende routes (badkamer, woonkamer, slaapkamer, keuken, vloeren, wanden) die tips, inspiratie en advies bieden voor alle woonvragen van verbouwing tot styling.

NIEUW: VERBOUWROUTE tips, inspiratie en advies voor al jouw ver)bouwplannen.

Ga je verbouwen? Leuk! Maar ook een behoorlijke klus. Hoe pak je het aan? Wat is er te koop? Waar moet je aan denken? Op deze en heel veel meer vragen rondom het (ver) bouwen van je huis krijg je antwoord op de vt wonen&design beurs. Er staan heel veel experts voor je klaar om antwoord te geven op al jouw woonvragen. Op het grootste adviesplein van Nederland kan je persoonlijk advies boeken: stylingadvies en kleuradvies maar ook architectenadvies en electrostylingadvies via www.vtwonen.nl/wonen-design-beurs/adviesplein/.

Antwoord op jouw woonvraag

De drie meest voorkomende woonvragen die leven bij de bezoekers van de woonbeurs zijn: 1. Gaan we verhuizen of verbouwen? 2. Welke meubels maken mijn interieur compleet? 3. Wat gaan we doen met de wanden in het huis? Het nieuwe woonseizoen kenmerkt zich door lef en eigenheid. Na jaren van soberheid en minimalisme, durven we weer, persoonlijkheid voert de boventoon in het interieur. Laat je adviseren door domotica specialisten, architecten en stylisten. Hun praktische kennis en specialistische knowhow leiden tot verrassende oplossingen en nieuwe inzichten toegespitst op jouw woonvraag.

Ontdek de laatste woontrends

Voor het komende woonseizoen zijn vier trends te signaleren:

  • New graphic: strakke vormen, rijke materialen en uitgesproken producten zorgen voor een luxe interieur
  • Colour code: durf je uit te spreken door met kleur te spelen en een echte eyecatcher toe te voegen aan je interieur
  • Urban botanic; verbind buiten met binnen door het gebruik van natuurlijke materialen en planten
  • Mix & Match: kies voor een eclectische woonstijl die je persoonlijkheid weerspiegelt

vtwonen-collectie te koop bij warenhuis Hudson’s Bay

Het basisservies en de keukenaccessoires uit de vtwonen-collectie zullen in alle Hudson’s Bay filialen in Nederland worden verkocht. De eerste vestiging van het warenhuis opende op 5 september zijn deuren in Amsterdam. Vanaf dat moment is de vtwonen collectie onderdeel van het permanente aanbod van Hudson’s Bay.

Behalve het vtwonen basisservies, zullen ook het glazen servies, keuken- en tafeltextiel, houten onderborden en snijplanken te koop zijn bij Hudson’s Bay. Tanja Saarberg, formulemanager: “Dé evergreen van de vtwonen collectie is het vtwonen servies. Mooi basic wit, inmiddels het bestverkochte servies van Nederland, is nu ook te koop bij Hudson’s bay. En daar zijn we best trots op! Samen met het basis tafellinnen in kaky en antraciet en de houten borden en serveerplanken van accacia- en rubberwood dek je de tafel voor de lange lunch met vrienden of het diner met familie”.

vtwonen is het grootste en meest veelzijdige woonblad van Nederland en is er voor iedereen die gaat verhuizen, verbouwen, restylen of dol is op alles wat met huis & tuin te maken heeft. Elke 4 weken vind je er het laatste nieuws op woon- en lifestylegebied, tips & tricks en haalbare styling- en zelfmaakideeën van de vtwonen stylisten om meteen mee aan de slag te gaan. En natuurlijk lekker veel binnenkijkers vol wooninspiratie. Naast het tijdschrift zijn er een vtwonen televisieprogramma, vtwonen webshop en vtwonen concept shops.

 

 

NU.nl lanceert NUwonen: de online woongids van Nederland

Nederlands grootste digitale nieuwsmerk NU.nl start met het platform NUwonen.nl. NUwonen.nl is dé online woongids van Nederland waar je gratis op de hoogte wordt gebracht van alles wat je moet en wilt weten rondom wonen en verhuizen. Dit varieert van het laatste woonnieuws en handige tips, tot praktische informatie die complexe thema’s rondom wonen uitlegt. NUwonen is onderdeel van NU.nl en direct te bereiken via de url: www.nuwonen.nl.


Alles over wonen en verhuizen in één overzicht

Met het NUwonen-platform speelt NU.nl in op de vraag naar gratis informatie over wonen. Online is er veel informatie te vinden, maar deze is vaak versnipperd of wordt enkel betaald aangeboden. 

“Op dit nieuwe platform gaan we iedereen die bezig is met een verandering van zijn of haar woonsituatie informeren, adviseren en inspireren. Van woningmarkt tot woontrends”, zegt Lindsay Mossink, chef redactie NU.nl. 

“Denk aan nieuws en achtergronden over de woningmarkt, verhuis- en verbouwtips, inrichting, woonlasten- en voorzieningen. Het doel van NUwonen is zo compleet mogelijk te zijn op dit gebied, zodat onze bezoekers als het om wonen gaat nog maar één plek nodig hebben.” 

“Of je nu zoekende bent naar je eerste koopwoning, gaat verbouwen omdat er een kindje op komst is of benieuwd bent naar het effect van een bepaalde kleur in je woonkamer. We informeren je op het gebied van geldzaken, helpen je op weg in het huishouden en inspireren je met de laatste trends.” 

Unieke samenwerking met ING en Samsung

Naast een contentpartnership met merken uit het eigen portfolio als VTwonen en Eigen Huis & Interieur, zullen o.a. ING en Samsung vanaf de lancering als partner aansluiten. Thema’s als financiën, domotica, connectivity en entertainment spelen een belangrijke rol in het leven van de consument tijdens een verandering in zijn of haar woonsituatie. Deze partners hebben bij uitstek de kennis en expertise in huis om de consument van het juiste advies te voorzien.   

“Ik ben ontzettend trots op de wijze waarop de samenwerking met deze mooie merken tot stand is gekomen. Tijdens een co-creatiesessie hebben we met een aantal van onze belangrijke partners gekeken naar dit nieuwe domein en de manier waarop we onze krachten kunnen bundelen. Dit heeft geresulteerd in een strategische samenwerking waarop redactie en commercie op een transparante maar hele sterke manier samenkomen op één platform om de woonconsument echt verder te helpen. Zowel de redactie als onze partners doen het immers voor dezelfde eindklant”, zegt Jort Koopman, Commercieel Manager NU.nl.

Vernieuwde Libelle Zomerweek feestelijk geopend!

Patty Brard heeft vanochtend samen met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, de Libelle Zomerweek spetterend geopend. De dames namen samen een sprong in het diepe door een duik te nemen in de Libelle Zomerweek ballenbak. De opening was reden voor een feestje, want zowel Libelle Zomerweek, weekblad Libelle als Libelle.nl hebben een verfrissende restyling ondergaan. Jan Smit verzorgde aansluitend een spectaculair optreden. Bezoekers van Libelle Zomerweek kunnen nog tot en met zondag 21 mei genieten van een heerlijke stranddag met een breed aanbod van entertainment, workshops, shopping en cultuur. ‘Het Grote Geluk’ is het  thema van de 21e editie van Libelle Zomerweek. 

 

Vernieuwde opzet Libelle Zomerweek

Libelle Zomerweek is vernieuwd. Vanaf dit jaar is het terrein toegankelijk via drie hoofdentrees die elk naar een eigen Libelle-plein leiden, waar bezoekers volledig ondergedompeld worden in de wereld van Libelle. Vanuit de pleinen hebben zij toegang tot de rijk aangeklede shoppingboulevards. In de gestippelde gelukshuisjes, verspreid over het hele terrein, worden onder andere intieme muziekoptredens verzorgd. “Het terrein is vrolijker dan ooit, alsof er een hele bak confetti over uitgestrooid is”, aldus Hilmar Mulder. Daarnaast heeft Libelle Zomerweek uitgestrekt zeezicht gekregen, wat absoluut bijdraagt  aan een nog mooiere beleving. Met blote voeten in het zand kunnen bezoekers een week lang genieten van een lekker zonnetje en gelukkigmakende activiteiten.

Om blij van te worden

Start een bezoek aan Libelle Zomerweek met een gelukzalige duik in de enorme ballenbak. Geniet van de spectaculaire optredens van onder andere Lange Frans, Do, Diggy Dex, Maan en Sjors van der Panne. Met maar liefst 15.000 workshopplekken is er dit jaar voor ieder wat wils: help het geluk een handje tijdens een ontspannende gelukmeditatie of train je buik- en lachspieren tijdens een oppeppende lachworkshop. Ebru Umar interviewt in het Libelle Gelukscafé onder meer de familie Barend, Jörgen Raymann en Hugo Borst over hun nieuwste boeken. Make-overs zorgen voor een stralende start van de zomer. Nieuwe producten en de laatste mode- en beautytrends ontdek je in de ruim 350 shops. Ook aan mannen is dit jaar gedacht. De speciale mancave is de uitvalsbasis voor iedere man op het Almeerderstrand. Hier kunnen zij ongestoord onderuit gezakt op de stoere banken genieten van hun favoriete sportwedstrijd of de aanwezige mannelijke artiesten uitdagen voor een fanatieke dartcompetitie.

Koester het grote en het kleine geluk!

Het thema ‘Het Grote Geluk’ past goed bij de huidige tijdgeest, waarin iedereen op zoek is naar een positief geluid. Libelle Zomerweek in Almere is t/m zondag 21 mei dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur.

vtwonen opent beach office in Ajuma

Vanochtend is bij Ajuma in Zandvoort het vtwonen beach office geopend door vtwonen hoofdredacteur Carlein Kieboom.

Werken, brainstormen of vergaderen met uitzicht op zee? Vanaf nu kan dat bij Ajuma in Zandvoort. Het vtwonen stylingteam en Ajuma hebben een bijzondere werkplek gecreëerd in het meest inspirerende strandpaviljoen van Zandvoort. De inrichting van het werkpaviljoen heeft die typische vtwonen-basic-met-een-twist uitstraling: stoer en stijlvol, veel natuurlijke materialen en levend groen. Op deze strandwerkplek kun je alles doen wat op kantoor ook kan: de wifi is goed, de koffie is nog beter en heb je trek, dan kun je kiezen uit gezonde en smaakvolle snacks en gerechten, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Goed om te weten: aan het einde van het strandseizoen (eind september/begin oktober) zijn alle gebruikte spullen te koop.

vtwonen staat voor lekker en leefbaar wonen, de stap naar het inrichten van een werkplek op het strand was zó gezet. Met verrassende stylingelementen en een basic, beachy look toverde het vtwonen stylingteam Ajuma Beach Office om tot een inspirerende werkplek voor iedereen. vtwonen hoofdredacteur Carlein Kieboom: “Ik kom zelf ontzettend graag en vaak op het strand en wat is er dan leuker om op je blote voeten en met je laptop voor je neus aan de slag te gaan! Bij vtwonen droomden we al langer van een vtwonen hotel of restaurant, dus toen we samen met Wim Brugman op het idee kwamen om bij Ajuma een vtwonen werkplek in te richten, waren we meteen enthousiast. Ik ben supertrots op het mooie resultaat.”

Wim Brugman, eigenaar Ajuma: “Hoe leuk is het om op het mooiste stukje strand van Zandvoort samen te werken met vtwonen. We hebben er een out of the box werk- en inspiratieplek van gemaakt, inspirerend en uitdagend. Kortom: where beach meets office.”

Je vindt Ajuma op Zuidstrand 2 in Zandvoort, http://www.ajuma.nl/. Op zoek naar wooninspiratie en de mooiste spullen voor jouw huis, tuin of terras? Je vindt het op www.vtwonen.nl.

Margriet Winter Fair verhuist naar Brabanthallen

Margriet Winter Fair vindt vanaf dit jaar, na vele succesvolle edities in Jaarbeurs Utrecht, plaats in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kan de Brabantse provinciehoofdstad rekenen op de komst van het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Margriet Winter Fair, georganiseerd door Sanoma, trekt jaarlijks zo’n 70.000 bezoekers. Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement plaatsvindt in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch en het belooft wederom een sfeervol spektakel te worden boordevol inspiratie voor de decembermaand.

Nieuwe locatie biedt grenzeloze creatieve mogelijkheden
Mede dankzij de vele succesvolle edities in de Jaarbeurs te Utrecht is Margriet Winter Fair uitgegroeid tot het grootste winterfeest van Nederland. “Al jarenlang is het evenement van tijdschrift Margriet dé start van het feestseizoen voor veel vrouwen in Nederland. Door de verhuizing naar Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch zien we een fantastische kans om Margriet Winter Fair nog mooier neer te zetten: nog meer shops, nog meer feestprogramma, nog meer gezelligheid en nog meer kerstsfeer.”, zegt Leontine van den Bos, Hoofdredacteur van Margriet. Louise van Nispen, Domain Director bij Sanoma, licht de keuze voor de verhuizing verder toe: “Na de verbouwing van Brabanthallen -die medio september 2017 gereed is- ontstaat er een centraal gelegen ontmoetingsplein van ruim 7.000m2. De indrukwekkende entree, het grotere vloeroppervlak en de mogelijkheden van de verschillende ruimten bieden ons grenzeloze creatieve mogelijkheden om voor de bezoekers van Margriet Winter Fair een nog mooier evenement neer te zetten”.

Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch
Margriet Winter Fair wordt jaarlijks door 70.000 bezoekers bezocht. De centrale ligging van Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch is voor de bezoekers van de fair, vrouwen uit het hele land, gunstig. Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement plaatsvindt op deze locatie. Brabanthallen is zowel met het openbaar vervoer als met de auto goed te bereiken en beschikt bovendien over voldoende parkeergelegenheid. De gastvrijheid van Brabant sluit naadloos aan op de vertrouwde sfeer van Margriet Winter Fair. Robert van Overdijk, vestigingsmanager Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch: “Bij Brabanthallen zijn we continu bezig met innovatie en vernieuwing om onze klanten en gasten de optimale faciliteiten te kunnen bieden. We zijn ervan overtuigd dat de grootse uitbreiding, waarbij er een nieuwe flexibele ruimte met veel daglicht ontstaat, hieraan bijdraagt. We zijn dan ook ontzettend blij dat wij direct na de realisatie hiervan zo’n groots publieksevenement mogen ontvangen.”

Margriet Winter Fair
Margriet organiseert dit jaar voor de 17e keer het grootste overdekte winterfeest van Nederland. Van vrijdag 17 tot en met donderdag 23 november kunnen de bezoekers van Margriet Winter Fair weer rekenen op een gezellige dag uit. Het belooft meer dan ooit een sfeervol spektakel te worden, boordevol inspiratie voor de feestdagen op het gebied van mode-, beauty- en interieurtrends. Ook zijn er 50 verrassende muzikale optredens, voorlees- en signeersessies, de mooiste cadeaus voor de feestdagen en lekker eten en drinken in een betoverende feestdagenomgeving. Je kunt deelnemen aan 1 van de 15.000 workshops en volop shoppen bij ruim 350 stands. Voor een sfeerimpressie van Margriet Winter Fair klik hier. Meer informatie over de verhuizing van Margriet Winter Fair vind je hier.