Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX

Sanoma, met online het grootste digitale bereik van Nederland, breidt haar advertentie netwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media B.V. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van hun advertentieruimte. Daarnaast gaat IEX een content samenwerking aan met NU.nl. Het advertentienetwerk van Sanoma wordt hiermee versterkt met waardevolle doelgroepen, met IEX als voorloper op het gebied van zakelijke bezoekers en waarbij Spil Games het vrouwennetwerk van Sanoma verder versterkt. Zowel IEX als Spil Games is inmiddels beschikbaar via de verkoopkanalen van Sanoma.

Peter van Sommeren, CEO IEX Group NV: “Sanoma heeft een uitgebreide trackrecord als het gaat om direct sales en programmatic. Door de exploitatie van onze titels bij Sanoma onder te brengen maken wij gebruik van de expertise en technologie en kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: content maken.”

Ook Spil Games, een wereldwijd casual games netwerk met 1,8 miljoen bezoekers in Nederland alleen, kiest voor Sanoma. Juuso Alho, Director Online Advertising Spil Games, legt uit waarom: “Sanoma stelt ons in staat om door middel van hun data meer kennis te vergaren over onze gebruikers dan voorheen. Hierdoor kunnen we in de combinatie relevantere advertentieproducten aanbieden aan adverteerders.”

“Sanoma is al jaren actief met sales partnerships en heeft sterke kennis en ruime ervaring met inventory monetization. De teams van specialisten van Sanoma kunnen daardoor veel waarde toevoegen voor andere uitgevers. Door middel van deze partnerships wordt een groei in het bereik van het totale netwerk van Sanoma gerealiseerd en kan Sanoma inkoop gemak faciliteren en relevant bereik op schaal aanbieden aan haar adverteerders. Dit is voor ons een belangrijk strategisch speerpunt. Inmiddels telt ons partnernetwerk al 150 sites.”, aldus Stefan Havik, Director Marketing & Advertising Sanoma.

Programmatic update juni

Vanaf nu is het voor AppNexus buyers  mogelijk om transparant op domein en sub-domein level in te kopen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een specifiek katern van NU.nl in te kopen. Op de bid URL lijst zijn alle placement-ID’s terug te vinden die hiervoor gebruikt dienen te worden.

Voor Adform buyers is een aanpassing gedaan in de UI. Alle Sanoma web en app inventory via AppNexus is toegevoegd aan een specifieke Sanoma tegel, die bovenaan het overzicht is geplaatst. Voor lopende campagnes is het belang om deze inventory toe te voegen aan je strategieën; deze inventory wordt namelijk alleen hierin aangeboden. Transparantie op subdomein binnen NU.nl wordt verkregen door deals aan te maken in Adform. Hierbij helpen wij uiteraard graag. We werken op dit moment aan een oplossing om deze toepassing ook open-exchange beschikbaar te maken. Voor in-app inventory hebben we enkele app ID’s aangemaakt, een volledig overzicht is hier hier te vinden. De titels worden binnenkort beschikbaar gemaakt via de UI.

Sanoma data-only voor DBM- en Mediamath-buyers beschikbaar

Voor DBM en Mediamath buyers is het vanaf nu mogelijk om Sanoma data los van media in te kopen. Sanoma stelt een groot aantal profielen ter beschikking om te targeten buiten het eigen Sanoma netwerk om. Zo bieden we sociodemografische*, interesse** en intent*** profielen aan, zoals leeftijd/geslacht, verrijkt met bijvoorbeeld de interesse ‘ondernemen’ of met intent ‘fashionshoppers’.

Geïnteresseerd? Kijk voor een compleet overzicht van alle beschikbare profielen in onze pricing lijst (pricing is in dollars) of neem contact op via Fabian.Meeuwisz@sanoma.com voor meer informatie.

Sanoma 3rd party netwerk mogelijkheden

Sanoma werkt samen met een groot aantal kwalitatieve partners, waaronder IEX en Adfactor. Hierdoor kunnen we naast onze eigen titels zeer interessante inventory bieden. Zo beschikt IEX over het grootste business-finance netwerk van Nederland. Met titels als belegger.nl en iex.nl  bieden zij interessante plekken als je hoogopgeleide, business-finance geïnteresseerden zoekt. Onze partner Adfactor biedt een groot influencer netwerk, met titels rond health, food, sports, electronics en media.

We zetten graag deals op in samenwerking met deze partners. Hierbij kunnen de titels via bid-url’s getarget worden, maar een groot aantal is ook in onze eigen channels opgenomen, waardoor er gericht op een specifieke doelgroep ingezet kan worden.

Margriet & Libelle behalen bezoekrecords

Ook op ons eigen netwerk ontwikkelen we. Zo behaalde Margriet in de maand mei met ruim 1 miljoen bezoekers en ruim 370.000 streamstarts een bezoekrecord. Libelle.nl ontving maar liefst 1,9 miljoen bezoekers op de site en had 378.000 streamstarts. Meeliften op deze successen? Voor een video-inzet zetten we graag een deal voor je op.

*     € 1,- CPM
**   € 3,- CPM
*** € 6,- CPM