Henkel Beauty Care wilde iets unieks toevoegen aan hun printcampagne voor de lancering van de nieuwe haarkleuring van Schwarzkopf Nectra Color. Er werd een unieke pluspropositie ingezet: kleur aanbrengen.
Mediabureau MEC uitte namens Henkel Beauty Care de wens om iets unieks toe te voegen aan de campagne voor de lancering van de nieuwe haarkleuring van Schwarzkopf Nectra Color. Dat bracht Erik Hannema, productmanager Plusproposities (PPP) bij Sanoma, op het idee om een voorbeeld van een ‘sunlight ad’ uit het buitenland voor Henkel in te zetten.
Pluspropositie Sunlight ad
Erik: “Enkele jaren geleden kwam ik een creatieve uiting tegen op een blog met print reclame-uitingen. Het betrof een 2-pagina insert die aan de voorzijde zwart/wit bedrukt was met een schets en dezelfde uiting (met enkele toevoegingen) was in spiegelbeeld in kleur op de achterzijde gedrukt. Wanneer je de pagina in het zonlicht bekeek, kwam de kleur door de zwart/wit schets heen en zag je het volledige resultaat en de boodschap van de adverteerder.
Een creatief idee dat uitermate geschikt was voor wens van Henkel om iets unieks toe te voegen aan de campagne, maar ook extra kenmerken van het product te onderschrijven, namelijk ‘kleur aanbrengen’. In Nederland is een dergelijke propositie nog niet eerder geplaatst. Het is super dat we in Henkel een partner hebben gevonden die het heeft aangedurfd om dit in Nederland als eerste in te zetten. Na gesprekken over de invulling en een zoektocht naar de juiste illustrator, zijn we zeer trots op het eindresultaat dat in Grazia (23), Beau Monde, Marie Claire (7) en Viva (25) wordt geplaatst. De eerste uiting is inmiddels verschenen in editie 8 van Beau Monde op dinsdag 3 juni.”
Henkel: “In februari hebben we Nectra Color geintroduceerd, een haarkleuring verrijkt met Bloemennectar en Botanische olieën. Nectra Color geeft kleur aan je leven, ook op de grijze momenten . De ‘sunlight ad’ laat zien wat Nectra Color met je haar kan doen. Van saai en grijs naar levendig en kleurrijk!”
Meer weten over de mogelijkheden van Plusproposities?
Plusproposities zijn uitermate geschikt om in een print reclame-uiting een beleving mee te geven. Bekijk voorbeelden van mogelijke plusproposities. Neem voor meer informatie over de vele mogelijkheden van Plusproposities contact op met je accountmanager of neem contact op met Erik Hannema via erik.hannema@sanoma.com of 06 11 424 356.
Sunlight ad
Share: