http://media.zie.nl/e/?v=m1fze7efpwsi

11 juni 2012

Unilever kiest voor mobiel





Unilever, Sanoma Media, Mindshare en Adrime zijn samen tot een unieke mobiele uiting gekomen voor de

Cafe Zero awareness campagne

. Voor het eerst is er een half page in-banner video op de mobiele platformen van NU.nl te zien waarmee de consument de commercial kan bekijken en meteen door locatie targeting de dichtstbijzijnde plek vindt waar de ijskoffie Cafe Zero te koop is.




Philip Sijthoff, Media Manager, Unilever: De doelgroep van Cafe Zero is in hoge mate on the go en mobiel actief. Hoe mooi is het dat je innovatieve media als deze kan inzetten die rechtstreeks de doelstellingen ondersteunen, namelijk het verhogen van de bekendheid van Cafe Zero als out-of-home product en ook waar het product verkrijgbaar is. Twee vliegen in een klap.

Norman van Ameyden, Accountmanager NU.nl mobile Sanoma Media: Ik ben zeer enthousiast over deze samenwerking. Het concept is sterk, de toepassing laat de kracht van mobiel zien en we laten er dankzij Adrime een knap staaltje techniek mee zien.

De campagne loopt van week 23 tot en met week 27 en wordt bij mooi weer extra ingezet.

Atva van Zanten, Digital Manager, Mindshare: Naast outdoor en online hebben we mobiel geadviseerd, omdat dit medium perfect past bij de onbezorgde, trendbewuste doelgroep. Mobiel is een impuls medium en zo ook de ijskoffie van Cafe Zero de perfecte match dus.


De kracht van mobiel


Sanoma Media ziet het bereik via mobiele platformen enorm groeien en behaalde onlangs de mijlpaal van een

half miljard pageviews

per maand, een verdubbeling van het bereik in een jaar tijd. Door veel onderzoek te doen is er ondertussen veel kennis op het gebied van het effect van mobiel adverteren, zo bleek uit een

onderzoek in samenwerking met Veldkamp

dat mobiel adverteren veel impact heeft. Negen van de tien gebruikers ziet de reclame en de ervaring van het mobiele product wordt er niet negatief door beinvloed.