9 mei 2012

Viva-vrouwen houden van binnenkijken





Uit elk lezersonderzoek onder Viva-lezeressen blijkt hoezeer zij home deco waarderen. Viva-vrouwen smullen vooral van de wekelijkse binnenkijkreportages, een genre waarin Viva een lange traditie heeft.

Het bijzondere is dat in deze woonrubriek (6 paginas) de meest diverse huizen en interieurs aan bod komen. Van kleine grachtenhuisjes in Utrecht tot riante nieuwbouwappartementen op IJburg, van creatieve en kunstzinnige woonkamers tot superstrakke designkeukens.

Het binnenkijken gaat vergezeld van een praktische en betaalbare shopping van woonspullen, uiteraard in de stijl van het bewuste huis precies wat de Viva-vrouw wil. Daarnaast licht Viva eens per maand een woontrend eruit met een sfeershopping. Van steigerhouten meubels tot fraaie verlichting – ook als het gaat om wonen helpt Viva bij het maken van met keuzes.


En paar cijfers over Viva & wonen:


60% van de Viva-vrouwen is zeer geinteresseerd in moderne woonideeen, strak en overzichtelijk (Cendris, 2011)

27% van de Viva-vrouwen is praktisch ingericht qua uitgaven, op de voet gevolgd door de trendgevoelige yup en de budgetgebonden besteder (Cendris, 2011)


Succesvol samenwerken


Viva werkt graag samen met adverteerders op het gebied van wonen. Een voorbeeld van een recente succesvolle home deco-samenwerking is die met HORNBACH in Viva 48/2011 en Viva 2/2012. (Zie onderaan dit bericht)


Interesse?


Meer informatie? Neem contact op met uw accountmanager, bel met (023) 556 67 77 of mail naar

sales@sanoma.com

.


Additionele informatie


* Wonen wordt zeer gewaardeerd door VIVA-vrouwen. Bijna 60% is zeer geinteresseerd in moderne woonideeen. De VIVA-vrouw houdt van een strakke, overzichtelijke inrichting (Cendris, 2011).

* Netto bereik VIVA: 548.000 vrouwen (NOM, 2011).

* Het grootste gedeelte van de VIVA-vrouwen is praktisch ingericht (26,9 %), een trendgevoelige yup (22,8 %) of een budgetgebonden besteder (20,6%).

* De VIVA-vrouw is vooral in de volgende warenhuizen te vinden: V&D (63,3 %), Ikea (65,5 %) en Hema (86%). Wat opvalt, is dat dit warenhuizen zijn met aparte woonafdelingen (Cendris, 2011).

* 60% van de VIVA-vrouwen bezit een koopwoning (Cendris, 2011).