29 maart 2012

Viva wordt 40 en is weer helemaal nieuw





IJzersterk merk. En al haar levenlang spraakmakend. Viva. Veertig wordt ze. Maar ze blijft zichzelf vernieuwen. Adjunct Jossine Modderman onthult grootse plannen.

2012 begon voor het jongevrouwenblad Viva met een verrassing: hoofdredacteur Corinne van Duin nam de uitdaging aan om chef te worden bij het vernieuwde Volkskrant Magazine. Adjunct-hoofdredacteur Jossine Modderman nam het stokje over. Wat kan zij vertellen over de nieuwe plannen van Viva?


Meer en mooier


Jossine: Ten eerste: vanaf editie 20 worden we standaard 24 paginas dikker en gaan we naar een wekelijkse omvang van honderd paginas. We richten ons op twee hoofdpijlers:

psyche & lijf.

De binnenkant die we slim, gelukkig en ambitieus willen en de buitenkant die we leuk, gezond en up-to-date willen houden. En ook belangrijk: Viva wordt mooier. Het blad was toch een beetje te gewoontjes geworden. Soms een beetje te alternatief. En soms kregen we zelfs de ongewenste kwalificatie plat. Daar willen we mee afrekenen. We willen een meer volwassen, glossy uitstraling, maar we blijven inhoud bieden, we blijven onszelf. De Viva-vrouw wil zeker verwend worden, maar ze wil ook wat opsteken zeker over zichzelf. Daarom noemen wij de nieuwe Viva een cadeautje met inhoud.



Wat houdt dit concreet in?



Meer paginas betekent meer beauty, meer food, meer mode, meer wonen, meer lifestyle en de terugkeer van health en travel. Meer kijkpaginas. Het pakketje wordt mooier en sterker, te beginnen met het logo dat helemaal naar 2012 wordt getrokken: aanwezig, stoer en toch vrouwelijk. Psyche & lijf worden vergezeld van actualiteit en humor en we hebben maar liefst tien nieuwe rubrieken bedacht.

Van Langs de eetlat

, een vrouw en haar eetdagboek, tot

Sexspreekuur

. Ja, Viva is sexy en dat blijft. Onze tweede porna-dvd haalde kranten en televisie en enorm veel woonkamers.

Never shoot a winning horse.

Maar we gaan sex wel slimmer doceren, want plat moet tot het verleden behoren.


Hoe goed kennen jullie de Viva-vrouw van nu?


Heel goed. Er is geen enkel vrouwenblad dat jonge vrouwen en laten we wel wezen: tegenwoordig is 40 het nieuwe 30 zo goed kent. Waarom? Wij hebben ze zo veel gevraagd in zo uiteenlopende onderzoeken, we zijn zo vaak met ze in gesprek. We hebben het grootste vrouwenforum van het land, we weten precies wat vrouwen bezighoudt, want ze praten er bij ons over en via social media praten we terug.

We Know Women.

En die kennis verpakken in een mooi cadeautje. Elke week weer.


En je hebt ook wat te vieren…


Ja! Dit jaar bestaat Viva namelijk 40 jaar. We hebben lang nagedacht: moeten we wel zeggen dat we 40 zijn geworden? Want ja, we willen niet het blad zijn dat mijn moeder al las. Maar toen dachten we: waarom niet? Waarom verbloemen dat je al 40 jaar aan de top van het vrouwensegment staat? Dat kunnen alleen de allersterkste merken. Vertrouwd en toch hip wat wil je nog meer? Dus we staan uitgebreid stil bij ons jubileum. Met een dubbeldikke, gelumbackte feesteditie. 40 x 40 cadeaus voor de lezers, feestkorting voor onze adverteerders, mooie kansen voor nieuwe adverteerders, een speciaal voor Viva ontworpen

Little Black Dress

en ter afsluiting het

Viva Experience Feest

. Want bij Viva, daar moet je bij willen horen.


Meer info over de nieuwe Viva vanaf editie 20 (9 mei)? Bel Jossine Modderman, 088 556 5194. Viva maakt graag een 360 commerciele propositie op maat. Interesse? Neem dan contact op met je accountmanager of mail/bel



sales@sanoma.com



/ 023-556 67 77. En kijk

hier

voor de redactionele planningen.