7 juni 2013

vtwonen gaat samenwerking aan met AM en BAM Woningbouw

Op woensdag 5 juni hebben vtwonen en gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en BAM Woningbouw een samenwerkingsovereenkomst getekend. vtwonen gaat bijdragen aan het ontwerp en de styling van interieurs en exterieurs van woonprojecten, in het bijzonder de Smart Collectie. Daarnaast zal vtwonen als mediapartner voor AM en BAM Woningbouw om de communicatie met de woonconsument te intensiveren.

De samenwerkingsovereenkomst is door Ard Siekerman (Sanoma-vtwonen), Mario Broos (AM) en Paul Born (BAM Woningbouw) getekend tijdens de vastgoedbeurs Provada in Amsterdam.

vtwonen-stijl
De Smart Collectie, ontwikkeld door AM en BAM Woningbouw, bestaat uit de meest populaire woningtypen, plattegronden en architectuurstijlen en komt voort uit grondig en jarenlang marktonderzoek. Daardoor is de prijs-/kwaliteitverhouding van deze woningen hoog, de keuzevrijheid ruim, de marktintroductietijd kort en sluit deze collectie volledig aan bij de wensen van de woonconsument. Inmiddels worden woningen uit deze collectie op diverse locaties aangeboden. Binnen de Smart Collectie zal vtwonen een moderne woonstijl ontwikkelen. Dit ontwerp zal de vtwonen-stijl gaan heten. Daarnaast gaat vtwonen een interieurpakket samenstellen binnen de Smart Collectie.

Voor vtwonen is de samenwerking een unieke kans om haar kennis en inspiratie over wonen niet alleen toe te passen in interieur, maar ook toe te voegen aan gevelontwerp. Voor AM en BAM Woningbouw is vtwonen, als het meest inspirerende, veelzijdige en praktische woonmagazine van Nederland met een nettobereik van ongeveer 762.000 lezers en een online bereik van gemiddeld 60.000, een uitstekend kanaal voor het intensiveren van het contact met woonconsumenten. AM kan voor haar projecten gebruik maken van adviezen van de vtwonen stilisten voor de inrichting van de plattegronden en de visualisatie van de interieurs om de consumenten beter te adviseren ten aanzien van de wooninrichting en –sfeer.

Over vtwonen
vtwonen blijft werken aan het uitbreiden van haar merk. Naast het tijdschrift, de boeken en specials, de iPhone app, de website, de webshops en haar vele volgers op social media, heeft vtwonen een groot aantal licentiecollecties. Door de samenwerking met AM/BAM wordt de pay off ‘een huis is om te vtwonen’ nog meer kracht bijgezet.