25 april 2012

Warmte, weelde, wegdromen: de nieuwe Nouveau





De luxe glossy Nouveau vierde vorig jaar haar 25-jarig jubileum en is still going strong. Maar: met een vernieuwd uiterlijk en innerlijk. In februari onderging het blad een opvallende metamorfose. Hoe zijn de reacties?

Nouveau is nu groter, dikker, frisser, luxer, eigentijds maar nog steeds elegant en stijlvol.

Hoofdredacteur Brigitte Speekman

: Toen ik vorig jaar hoofdredacteur werd ging voor mij een jarenlange wens in vervulling. Want Nouveau heeft alles waar mijn hart naar uitgaat: mode, juwelen, wonen, reizen, beauty en cultuur. Een glossy podium voor alle mooie dingen die het leven te bieden heeft! Ik zie het als een uitdaging om Nouveau nog steviger op de kaart te zetten en haar kernwaarden

warmte, weelde, wegdromen

nog meer uit te dragen.


Bredere doelgroep


Nouveau heeft er nu elke maand 24 paginas bij. We hebben mooier, zwaarder papier en een steviger cover, waardoor de uitstraling luxer is en fotos beter tot hun recht komen. De lay-out is vernieuwd, kortom: het hele blad is opgefrist waardoor Nouveau veel meer van nu is. Maar de kern, leven met stijl, is gebleven. We behouden daardoor de grote groep trouwe lezeressen, maar trekken nu ook een nieuwe, bredere doelgroep aan die de luxere uitstraling van Nouveau waardeert.


Meer attentiewaarde


De metamorfose is zowel bij lezers als bij adverteerders heel goed ontvangen. Een enquete onder mediaspecialisten van grote mediabureaus leverde bijzonder positieve reacties en inzichten op. Tijdens een evaluatielunch met het bureaupanel kwam naar voren dat Nouveau volgens hen een duidelijke identiteit heeft gekregen, dat het blad warmte uitstraalt en genieten hoog in het vaandel heeft. Er zit een goede

flow

in Nouveau en dat is heel gunstig voor de attentiewaarde van commerciele uitingen. De advertenties worden geplaatst op kleur en thema zodat ze opgaan in het blad.


Intensief samenwerken


Op Baselworld reageerden de duurdere juwelen- en horlogemerken zeer positief op de vernieuwde, luxueuze uitstraling van Nouveau. Met horlogehuis Longines heeft Nouveau al langer een intensieve samenwerking. Ook dit jaar wordt een speciale Nouveau-dag tijdens het CHIO te Rotterdam georganiseerd in samenwerking met Longines. We hebben veel inspirerende plannen met Nouveau. Een goed voorbeeld van een perfecte match met adverteerders is de Nouveau Juwelen- en Horlogespecial die we dit jaar meer willen uitbreiden. Op deze manier kunnen we nog intensiever samenwerken met adverteerders.


Kapitaalkrachtige doelgroep


Nouveau heeft een duidelijke eigen plek binnen de glossy tijdschriften. De 45+ doelgroep van Nouveau – 51% van de totale Nederlandse bevolking is 45 jaar of ouder – is bijzonder kapitaalkrachtig. Dat vrouwen zich aangesproken voelen tot de nieuwe Nouveau blijkt wel uit het feit dat ons februarinummer 2000 exemplaren meer heeft verkocht dan begroot. En door Nouveau luxer en meer glossy te maken, bieden we nu een nog mooier podium voor adverteerders. Natuurlijk staan we altijd open voor een nauwe samenwerking en ludieke acties met onze relaties.


Elke maand in Nouveau


Nouveau heeft elke maand nu nog meer aandacht voor:


– Mode en accessoires

: 30 paginas mode in september bijvoorbeeld en een superfeestelijk decembernummer met veel goud, glans en glitter.


– Juwelen en horloges

: iedere maand op de cover, in het colofon, de horoscoop, in modeproducties en Nouveautes.


– Beauty en cosmetica

: luxe spas en wellness, anti-aging treatments, verleidelijke parfums en natuurlijk de nieuwste kapsels en make-up.


– Human interest, kunst en cultuur

: amazone Anky van Grunsven, ombudsman Alex Brenninkmeijer, sopraan Tanja Kross en reportages over Picasso en Gauguin.


– Reizen

: exclusieve bestemmingen als Mauritius, champagnestreek Reims en Capri.