25 april 2012

WTF.nl! Meer dan 450.000 unieke bezoekers






WTF.nl

, Nederlands eerste online tabloid met vermakelijk nieuws uit binnen- en buitenland, is een daverend succes: in de eerste drie weken realiseerden de site inclusief de apps zelfs een dikke 850.000 bezoekers en ruim 4,5 miljoen pageviews.

Sander Stallinga, publisher News Sanoma Media: “We zijn erg tevreden met de eerste resultaten. De site is zeer goed ontvangen door zowel de consument als onze adverteerders. WTF.nl bezoeker komt voor onze

Daily Snacks

en rubrieken als

Weird Science

,

Binnenland

en

Spotlight

. Voor adverteerders zijn vooral de grote afwijkende formaten interessant die goed passen in de op beeld gerichte site. Daarnaast is men erg enthousiast over de branded content mogelijkheden. Warner Bros heeft zich al gemeld, als eerste grote adverteerder.


iPhone en Android app


Naast de online en mobiele site is

WTF.nl

ook via een

iPhone

en

Android

app te volgen. De gebruikers doen dit dan ook veelvuldig. De apps zijn inmiddels meer dan 35.000 keer gedownload.


Wat Tekst en Fotos


De naam van de site staat voor

Wat Tekst en Fotos

en is natuurlijk ook een duidelijke knipoog naar de Engelse afkorting van

What The Fuck

. “Daarmee geven we de luchtigheid en nonchalance van het nieuws dat we brengen weer, aldus Dennis van Luling, editorial manager WTF.nl.

Bekijk de video.


Daily Snacks


De vormgeving van de site is vooral bijzonder door de rol van het opvallende beeld, waarmee de lezer meteen in het nieuws wordt getrokken. De site bevat naast opmerkelijk en entertainment nieuws uit het binnen- en buitenland een aantal terugkerende items: de

Daily Snacks

. Deze nieuwssnacks zijn terugkerende redactionele formats die met lijstjes, slideshows en videos gevuld worden en de consument activeren om vaker terug te komen. Denk hierbij aan een dagelijkse poll, een

Hot or Not

en

Versus

-item,

Best-of-Web Video

of de

Fotos van de Dag

.