WTF.nl
, Nederlands eerste online tabloid met vermakelijk nieuws uit binnen- en buitenland, is een daverend succes: in de eerste drie weken realiseerden de site inclusief de apps zelfs een dikke 850.000 bezoekers en ruim 4,5 miljoen pageviews.
Sander Stallinga, publisher News Sanoma Media: “We zijn erg tevreden met de eerste resultaten. De site is zeer goed ontvangen door zowel de consument als onze adverteerders. WTF.nl bezoeker komt voor onze
Daily Snacks
en rubrieken als
Weird Science
,
Binnenland
en
Spotlight
. Voor adverteerders zijn vooral de grote afwijkende formaten interessant die goed passen in de op beeld gerichte site. Daarnaast is men erg enthousiast over de branded content mogelijkheden. Warner Bros heeft zich al gemeld, als eerste grote adverteerder.
iPhone en Android app
Naast de online en mobiele site is
WTF.nl
ook via een
iPhone
en
Android
app te volgen. De gebruikers doen dit dan ook veelvuldig. De apps zijn inmiddels meer dan 35.000 keer gedownload.
Wat Tekst en Fotos
De naam van de site staat voor
Wat Tekst en Fotos
en is natuurlijk ook een duidelijke knipoog naar de Engelse afkorting van
What The Fuck
. “Daarmee geven we de luchtigheid en nonchalance van het nieuws dat we brengen weer, aldus Dennis van Luling, editorial manager WTF.nl.
Bekijk de video.
Daily Snacks
De vormgeving van de site is vooral bijzonder door de rol van het opvallende beeld, waarmee de lezer meteen in het nieuws wordt getrokken. De site bevat naast opmerkelijk en entertainment nieuws uit het binnen- en buitenland een aantal terugkerende items: de
Daily Snacks
. Deze nieuwssnacks zijn terugkerende redactionele formats die met lijstjes, slideshows en videos gevuld worden en de consument activeren om vaker terug te komen. Denk hierbij aan een dagelijkse poll, een
Hot or Not
en
Versus
-item,
Best-of-Web Video
of de
Fotos van de Dag
.
Share: