3 maart 2014

WTF.nl zet Snapchat in voor hun doelgroep

WTF.nl, het grootste online platform met verbazend nieuws, bouwt een unieke case met een social campagne op het jongerenplatform Snapchat. Via Snapchat worden wereldwijd dagelijks zo’n 350 miljoen foto’s en video’s gestuurd. Ter vergelijking: het populaire Instragram blijft steken op zo’n 40 miljoen. In Nederland groeit Snapchat in rap tempo naar 700.000 actieve bezoekers.

WTF.nl heeft een bereik van ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Via social media-kanalen staan ze dagelijks in contact met hun doelgroep.Via Facebook, Twitter, Instagram en via Whatsapp worden dagelijks WTF.nl-berichten gedeeld door door de community.

WTF.nl-doelgroep
Snapchat raakt de jongste laag van de WTF.nl-doelgroep. Met deze winactie weet WTF.nl ruim 500 snapchatters actief te betrekken, waarbij 2.000 vanaf de zijlijn meekijkt.

Prijs
In de oproep wordt de actie én de prijs gecommuniceerd. Die prijs, die bedenk je zelf. De Snapchatters delen 5 dagen lang hun zelfbedachte droomprijs met een foto of video met WTF.nl. Meer dan 500 Snapchats komen er binnen. De prijzen variëren van een tatoeage tot een jaar lang gratis strings, van een Kinder Suprise-ei, een vogelspin, tot een date met Doutzen.

De meest gevraagde prijs; een iPhone. En natuurlijk auto’s, vooral veel Mini Coopers.

Winnaar
De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt via Snapchat en wint een zelfgevraagde tamdemsprong uit een vliegtuig. “Het idee was de communicatie op te zoeken met onze jongere doelgroep tot 25 jaar. Dat is zeker gelukt”, vertelt hoofdredacteur Dennis van Luling. “Daarnaast wilden wij de kansen benutten van dit snelgroeiende medium. En, waar Facebook nog steeds één van onze belangrijkste social-mediakanalen blijft, is de leeftijd daar gemiddeld een stuk hoger. Wij focussen ons met WTF.nl op mannen en vrouwen tussen de 18 en 35. De Snapchatters zitten vooral aan de onderkant van die groep’’, vervolgt Van Luling. ‘’Jongeren zijn actiever op platformen als Whatsapp en Snapchat. We hebben met deze actie een mooie basis gelegd om te laten zien wat ons merk op zo’n podium te bieden heeft.”