26 maart 2013

Zeven bekende mannen deze week naakt in VIVA

Zeven dappere mannen lieten de badjas vallen en gingen bloot voor de lens van VIVA. Maar vooral om aandacht te vragen voor Blue Ribbon en prostaatkanker. VIVA presenteert deze week: The Naked Issue.

In deze Naked Issue gaan zeven Bekende Nederlanders in een sexy en smaakvolle fotoserie – geschoten door de bekende fotograaf Carli Hermès– voor VIVA en Blue Ribbon uit de kleren.

Die mannen zijn: Gregory Sedoc (Olympisch hordeloper), Jeroen Hertzberger (hockey-international), Leon van der Zanden (cabaretier), Robert de Hoog (acteur), Geza Weisz (acteur), Dio (rapper) en Jeffrey Wammes (turner).

Hou die buik in!
Rapper Dio staat op de foto als zijn filmheld Django, Jeffrey Wammes als The Joker en Leon van der Zanden is Legolas in ‘Lord of the rings’. De cabaretier over de shoot: “Sta je daar, tussen al die afgetrainde strakke torso’s. Als elfje. Ik dacht alleen maar: hou je buik in, denk eraan, buik in.” Geza Weisz zag zichzelf als Ryan Gosling in ‘Drive’. Weisz over zijn motivatie om voor VIVA en Blue Ribbon uit de kleren te gaan: “Kanker is de grootste oorlog voor de mens. Ik hoop dat er een tijd komt dat we die gaan winnen.”

Beroemde filmscènes
De spiernaakte mannen speelden tijdens de fotoshoot hun favoriete filmheld. Zo koos acteur Robert de Hoog voor Robert de Niro in ‘Raging bull’. Moeite met naakt heeft Robert niet: “Thuis loop ik regelmatig in mijn blote kont. Als de buren het niets vinden, kijken ze maar de andere kant op.”

Actie
Met the Naked Issue voert VIVA actie voor Blue Ribbon. 50 cent van elk verkocht nummer gaat naar deze stichting die strijdt tegen prostaatkanker. The Naked Issue wordt ondersteund door een abri-campagne waarvoor het gebeeldhouwde torso van Gregory Sedoc is gebruikt, die voor de fotoshoot in de huid kroop van Spider-Man. Sedoc: “Ik hoop op deze manier een steentje bij te dragen aan Blue Ribbon, want gezondheid is je grootste rijkdom.” De abri-campagne is interactief. Na het scannen van de uiting met je smartphone kun je direct doneren of een Viva kopen. Deze reportage is ook exclusief te verkrijgen in de VIVA app op iPad. The Naked Issue is een ode aan het lichaam en staat naast mooie mannen vol met bijzondere verhalen van vrouwen die vertellen over hun lijf. VIVA 14 ligt woensdag 27 maart in de winkel.

De campagne wordt belangeloos ondersteund door een aantal partijen. De outdoor media campagne is mogelijk gemaakt door CBS Outdoor. Onderzoek en ontwikkeling van de campagne heeft plaatsgevonden in samenwerking met Posterscope, 4me, PayPal en Limebizz.

Over Blue Ribbon
Stichting Blue Ribbon vraagt aandacht voor prostaatkanker bij het grote publiek, de media en de politiek. Met ambassadeurs en door middel van activiteiten willen zij het taboe rondom prostaatkanker doorbreken en mannen en vrouwen in Nederland bewust maken van de risico’s van deze kankervorm die jaarlijks 11.000 mannen treft en daarmee de meest voorkomende kankersoort is onder mannen.

Over VIVA
VIVA, met een bereik van 600.000 vrouwen in Nederland, vormt een effectief medium om zowel mannen als vrouwen bewust te maken van en te informeren over de risico’s van prostaatkanker. En sluit daarmee aan bij de hoofddoelstellingen van de Stichting Blue Ribbon. Een deel van de verkoopopbrengst van The Naked Issue komt ten goede aan de Stichting Blue Ribbon. Met o.a. deze verkoopopbrengsten wordt de stichting in staat gesteld haar doelen te realiseren.