4 december 2014

Zó trek je de onverdeelde aandacht van 6.619.700 vrouwen

De kracht van print is anno 2014 onverminderd groot. Check de facts in dit artikel en je bent weer helemaal up-to-date.

Een quizvraag: hoe trek je de onverdeelde aandacht van 6.619.700 vrouwen?

A. Met een opvallende tv-spot op prime time
B. Met het slim inzetten van online kanalen
C. Met een pakkende tijdschriftencampagne

Het juiste antwoord is… C!

92,7% van de Nederlandse vrouwen leest namelijk tijdschriften. Dat doen ze ook nog eens voor het grootste deel zonder andere media ernaast te gebruiken.

Facts over print

1. Quality time
Wist je dat magazinelezers gemiddeld 1 uur besteden aan het lezen van hun favoriete tijdschrift en 34% van consumenten ‘speciale tijd’ voor zichzelf reserveert om tijdschriften te lezen?

Bron: Respondents from Delivering The Message Through Magazines, The Netherlands, 2013

2. Hoge ‘kijkcijfers’
Opvallend: veel tijdschriften hebben lezersaantallen die vergelijkbaar of groter zijn dan de kijkersaantallen van populaire tv-programma’s als GTST, RTL Late Night, DWDD of RTL Boulevard.

3. Onverdeelde aandacht
80% van de tijdschriften wordt solo geconsumeerd en krijgen dus volledige aandacht van de consument. Andere media zoals radio, tv en internet worden vaak gelijktijdig en/of naast elkaar gebruikt.

Bron: Mediabelevingsonderzoek 2011/12, TNS Nipo

4. Geef ’t door!
60% van de tijdschriftlezers geven hun magazine door aan iemand anders. Dat verhoogt het bereik van tijdschriften enorm. Zo wordt Libelle maar liefst 5 keer doorgegeven en Margriet zelfs 6 keer.

5. Hoge waardering
47% van de lezers van tijdschriften ervaart advertenties als nuttig, informatief, entertaining, inspiratief… Dat maakt tijdschriftadvertenties tot de meest gewaardeerde vorm van reclame. In een Amerikaans onderzoek van mediabureau Starcom bleek zelfs dat lezers die tien favoriete tijdschriftpagina’s moesten uitscheuren, gemiddeld ook drie advertenties kozen.

Bron: Starcom’s Engagement Driver Study, in-home consumer interviews, 2004

6. Betrouwbaar
Wist je dat tijdschriften als een van de meest betrouwbare mediumtypes wordt gezien? 64% van de volwassenen vertrouwt advertenties in tijdschriften.

Bron: Consumer attitudes towards advertising in media in Europe, Print Power, 2013

Contact adverteren bij Sanoma

De kracht van print is anno 2014 onverminderd groot. Sanoma bereikt met z’n printtitels 3.740.31 vrouwen oftewel 56,6% van alle Nederlandse vrouwen. Benieuwd naar wat dat voor jouw merk kan betekenen? Neem contact met je accountmanager, of bereik ons via sales.nl@sanoma.com | 088-556 67 77.